دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : چهارشنبه 29 بهمن 1393
کد 349

استاد دکتر حمید صبری: آموزش و حساس سازی و آسیب شناسی از راههای مقاوم سازی و مصون سازی در برابر شبکه های ماهواره ای و اجتماعی دشمنان است

دکتر حمید صبری متخصص علوم ارتباطات و رسانه که به دعوت معاونت فرهنگی واجتماعی وبسیج کارمندی دانشگاه فنی وحرفه¬ای استان آذربایجان شرقی در جمع اساتید و دانشجویان سخن می¬گفت آموزش وحساس سازی و آسیب شناسی را از راه¬های مقاوم سازی و ایجاد مصونیت در برابر شبکه¬های ماهواره¬ای و اجتماعی دشمن برشمرد و افزود امروز دهها ماهواره بویژه نسل جوان ایران زمین، تولید محتوا و مهندسی اطلاعات می¬کنند مسلما وظیفه ما مصون سازی و ایجاد مقاومت می باشد اگر بتوانیم نسل نوجوان و جوان را واکسینه نماییم در حقیقت این واکسینه کردن در مقاوم سازی و مصون سازی کمک بسیار خواهند کرد. در این صورت، در عرصه¬ی فتنه¬های فرهنگی نیز، پیروز میدان از آن ما خواهد بود.

 استاد دکتر حمید صبری:

آموزش و حساس سازی و آسیب شناسی  از راههای مقاوم سازی و مصون سازی در برابر شبکه های ماهواره ای و اجتماعی دشمنان است

دکتر حمید صبری متخصص علوم ارتباطات و رسانه که به دعوت معاونت فرهنگی واجتماعی وبسیج کارمندی دانشگاه فنی وحرفه­ای استان آذربایجان شرقی در جمع اساتید و دانشجویان سخن می­گفت آموزش وحساس سازی و آسیب شناسی را از راه­های مقاوم سازی و ایجاد مصونیت در برابر شبکه­های ماهواره­ای و اجتماعی دشمن برشمرد و افزود امروز دهها ماهواره بویژه نسل جوان ایران زمین، تولید محتوا و مهندسی اطلاعات می­کنند مسلما وظیفه ما مصون سازی و ایجاد مقاومت می باشد اگر بتوانیم نسل نوجوان و جوان را واکسینه نماییم در حقیقت این واکسینه کردن در مقاوم سازی و مصون سازی کمک بسیار خواهند کرد. در این صورت، در عرصه­ی فتنه­های فرهنگی نیز، پیروز میدان از آن ما خواهد بود.

استاد دکتر حمید صبری با تحلیل محتوایی چند برنامه از شبکه های ماهواره ای غرب و منطقه که در قالب برنامه های طنز ، موزیکال ، شو خانواده ، سریال و ... آموزش تولید و پخش می­شود نقطه هدف همه سازندگان و تولید کنندگان را خانواده­های ایرانی اعم از کودک و جوان و زن و مرد و دختر وپسر ایرانی برشمرد. آموزش و حساس سازی از یک طرف و سواد رسانه­ای را از طرف دیگر، ضرورتی اجتناب ناپذیر از ضرورت­های امروز جامعه ایران اسلامی عنوان کرد. دکتر حمید صبری بهم خوردن شیرازه خانواده­ها، سیر فردگرایی و اشاعه تنهایی، القاء روح ناامیدی و ترسیم تصویری سیاه از آینده برای نسل جوان و سوق دادن آنها به پوچ گرایی از بین بردن شرم و حیا از جامعه و خانواده­ها، شکستن قبح­ها و ترویج فساد و تباهی، در حوزه­های اخلاقی، سیاسی، اجتماعی وفرهنگی، زودودن اعتقادات دینی و مذهبی و به جای آن القای شبهات دینی و صدها مورد دیگر برنامه­های پشت پرده صاحبان و حمایت کنندگان شبکه­های ماهواره ای است.

تدوین کننده دایره المعارف روابط عمومی ایران گفت: عنصر دین و معرفت دینی، محکم ترین دژ نفوذ ناپذیر است که می­تواند مردم ما بویژه نسل پویای جوان ایران اسلامی را از شر شیاطین که امروز در قالب دجالواره، موجودیت جامعه الهی را هدف قرار داده است حفظ و حراست و صیانت نماید.

دکتر حمید صبری تفکر بسیجی را یکی دیگر از عوامل مقاوم سازی در برابر توطئه­های دشمنان بر شمرد و آماری از  وقوع بزه و آسیب اجتماعی و تاثیر پذیری از شبکه­های ماهواره­ای دشمنان جمهوری اسلامی ایران را ارائه نمود. در یکی از شهرهای مهم کشورمان از یک هزار نوجوان و جوان که دارای تفکر بسیجی و اندیشه­های متعالی معرفی داشتند و در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بودند انحرافات و آسیب ایشان، در حداقل بود در حالی­ که جوانانی که احیانا در این عرصه نیستند سریع تر، راحت­تر، در معرض انحراف و دچار آسیب­ها هستند.

 دکتر حمید صبری ماهواره را یک ابر رسانه گسترده که مبتنی بر اصول مخاطب شناسی و قدرت نرم و با هدف معینی و انحصاری مشغول به فعالیت است خواند و افزود که این دیو رسانه­ای سال­هاست دامن­گیر فضای ارزشی و پاک کشورمان ایران اسلامی شده است و در صدد و پیاده کردن فرهنگ سست و فاسد غربی و الحادی است     بگونه­ای که مخاطب خود را گرم می­گیرد. و با ایجاد مشترکات و علایق افراد، وارد جامعه و خانواده­های ایرانی می­شود. این استاد بر جسته علوم رسانه و ارتباطات و روابط عمومی، ترویج بدحجابی و   بی حجابی را از کارکردهای شبکه­های ماهواره­ای عنوان کرد و در ادامه بحث خود حجاب را یک مقوله ارزشی و نشانه عفت عمومی دانست که حافظ کرامت عالی انسانی است. وی افزود که لازمه عفت در جامعه، به ویژه جامعه متعالیه اسلامی پوشش است وی هدف   رسانه­های غربی را از پخش سریال­های و فیلم­های سینمایی، ترویج خانواده­های از هم گسیخته و بی سر و سامان در مقابل ساختار مستحکم خانواده­ها توصیف کرد. در تولیدات ماهواره­ای غرب،خیانت­های زنان را بر شوهران، عادی جلوه داده و در جامعه ایران اسلامی ما نیز سعی می­کنند قبح زشتی­ها و بدی­ها را از بین ببرند. از طرفی بی هویت سازی خانواده، بی اهمیت جلوه دادن احترام والدین در خانه­ها و عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج و هم چنین عادی جلوه دادن سقط جنین و نهایتا ترویج بی­تفاوتی نسبت به حریم خانه از اهداف شوم این برنامه­های شبکه­های ماهواره­ای غرب می­باشد.

دکتر حمید صبری در پایان سخنان خود با اشاره به این مطلب که شبکه­های ماهواره­ای سعی دارند تابی بند و باری و فحشا را شادی و نشاط جلوه دهند و دین و ارزشهای الهی جامعه را کهنگی و غم آلود القاء کنند اما این نشاط ممکن است نشاط ظاهری زود گذر باشد و مقطعی و کاذب است و پس از نشاط کاذب، ابتذال و افسردگی خواهد آمد که نهایتا ممکن است به خودکشی هم بیانجامد.

 

 

 

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 29 بهمن 1393
  • ساعت 16
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh