دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : يکشنبه 4 مرداد 1394
کد 488

حضور ریاست محترم عالیه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در جمع رؤساء و معاونین استان آذربایجان‌شرقی

در این دیدار ابتدا دکتر جعفر احمدی شالی رئیس منطقه یک کشوری ضمن خوش‌آمد گویی به جناب آقای دکتر شفیعی ریاست محترم عالیه دانشگاه، به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات این دانشگاه در یک سال اخیر پرداختند و ازامکانات، فضاهای آموزشی، پژوهشی، اداری، دانشجویی و فرهنگی پرداخته و از تعداد رشته‌های موجود و تعداد دانشجویان دختر و پسر مشغول به تحصیل در این استان توضیحاتی را ارائه فرمودند

حضور ریاست محترم عالیه دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در جمع رؤساء و معاونین دانشکده و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی

در این دیدار ابتدا دکتر جعفر احمدی شالی رئیس منطقه یک کشوری ضمن خوش‌آمد گویی به جناب آقای دکتر شفیعی ریاست محترم عالیه دانشگاه، به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات این دانشگاه در یک سال اخیر پرداختند و ازامکانات، فضاهای آموزشی، پژوهشی، اداری، دانشجویی و فرهنگی پرداخته و از تعداد رشته‌های موجود و تعداد دانشجویان دختر و پسر مشغول به تحصیل در این استان توضیحاتی را ارائه فرمودند وی از اقدامات انجام شده در راستای سیاست‌های کلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و معرفی آن در سطح منطقه یک کشور و هم‌چنین در سطح استان پرداختند و افزودند نتیجه این معرفی اصولی، حضور بیش از 90 درصد  مدیران استانی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌باشد. ایشان در ادامه، در‌آمدزایی مراکز را یکی از تأکیدات ریاست عالیه دانشگاه برشمردند و فرمودند در این زمینه در شمال غرب کشور کارهای خوبی انجام گرفته است. ایشان راه‌اندازی مرکز آموزش‌های عالی آزاد و خاص استان را یکی از اولین مراکز در سطح دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور برشمردند و از برگزاری بیش از ده دوره آموزشی کوتاه مدت در آن مرکز خبردادند و از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی دستاوردها و توانمندی‌های اساتید و دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی در فضای بالای 600 مربع، راه‌اندازی خط تولید تجهیزات پزشکی، طراحی و ساخت موتور هیبریدی، انعقاد قرارداد طراحی و تولید 12000 قطعه برای شرکت ایدم، راه‌اندازی خط تولید آب صابون نانو و ... را از جمله اقدامات دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برشمردند و در ادامه از برگزاری اوّلین کنفرانس بهایابی و بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد با رویکرد ملّی در 4 و 5 شهریور ماه سال جاری خبر دادند.

در ادامه دکتر شفیعی با اظهار خرسندی از فعالیت‌های انجام شده در سطح منطقه یک از عملکرد ریاست محترم منطقه یک و همکاران محترم ایشان در این مجموعه قدردانی نمودند. ایشان در ادامه اظهار داشتند متأسفانه دانشجویان ما هیچ جایگاهی در صنعت داخلی کشور ندارند درحالی‌که در خارج از کشور به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ما توجه ویژه‌ای می‌شود. ایشان در ادامه افزودند، متأسفانه مسئله مدرک‌گرایی، معادلات، جایگاه و وضعیت تکنسین‌ها را در صنعت بر هم زده است. ایشان جایگاه تکنسین‌ها را در جامعه طی سال‌های قبل از 84 خوب ارزیابی نموده و فرمودند بعد از این سال، مدرک‌گرایی این جایگاه را زیر سؤال برده است. ایشان یکی از راه‌های نیل به تربیت تکنسین و رسیدن دانش آموختگان این دانشگاه به جامعه هدف (بازار کار) را  طرح سرباز صنعت معرفی  نموده و خواستار پیگیری این طرح در سطح مدیران ارشد کشور شدند. ایشان در ادامه به ارتباط بین صنعت و دانشگاه در کشور آلمان پرداخته و اشاره کردند که در این کشور، صنایع در دانشگاه‌ها سرمایه گذاری کرده و به طور غیر مستقیم دانشجو تربیت می‌کنند.

ایشان در ادامه به‌روز رسانی کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها در سطح کشور، ایجاد مهمان‌سرا در استان‌های مختلف برای رفاه اساتید و کارکنان و هم‌چنین جذب هیئت علمی در سطح کشور را از برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای برشمردند. در ادامه این نشست صمیمی، رؤسا و معاونین آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان آذربایجان‌شرقی، سؤالات و مشکلات مراکز خود را با ایشان مطرح نمودند.

 

 

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 4 مرداد 1394
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh