دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : دوشنبه 3 مهر 1396
کد 1130

پیام سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت ماه محرم

بنابر گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای - استان آذربایچان شرقی پیام سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم به شرح زیر می باشد

پیام سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم

 

بسم الله الرحمن الرحیم
        
السلام علیک یا ثارالله وابن ثاره، والوترالموتور
السلام علیک و علی الارواح التی حلت بفنائک


   سلام بر محرم که عزیزترین ماه خداست و سلام برحسین (ع) که معنا و علت این عزت است.  سلام بر خورشید مطهری که بر قله نی طلوع حقیقت را به آدمیان مژده داد.  سلام بر دستان بریده ای که در فاصله کوتاه علقمه تا خیمه گاه طولانی ترین سرود وفا را سرود و سلام بر کربلا و غروب خونین عاشورا، آنگاه که آسمان چشم خویش را از شرم بر زمین فرو بست و زمین در آن غروب دلگیر ناله خود را با صدای گریه ملائک تقسیم کرد.
فرا رسیدن ماه افتخار، سرافرازی و بردباری،  ماه ستیز با ستیزگران و طاغییان دنیا طلب و جاه طلب، ماهی که جامه شهادت، شهامت و آزادگی بر قامت بشریت دوخت و درس بزرگی و بزرگواری به ما آموخت، را به تمامی همکاران و دانشجویان عزیز و خانواده دانشگاه فنی و حرفه ای و دوستداران آن حضرت تسلیت عرض می کنم. امیدوارم این ماه که آغازش با شروع سال تحصیلی همزمان است رافرصت مغتنمی بدانیم تابا تحلیل واقع بینانه و عمیق تحولات کشور و با بهره گیری از معنویت عاشورا به تحقق آرمان های انقلاب و توسعه همه جانبه کشور کمک کنیم.
امروزه شاهدیم که جامعه ما در مسیر بلندگی خود گرفتار مشکلات و مسائل ریز و درشت ناشی از فشارهای خارجی است.اما ما دانشگاهیان به عنوان نخبگان جامعه
 می توانیم با تلاشهای خود چراغ امید به تحقق تمام وعده های عدالت جویانه و سعادت طلبانه حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبریو دولت تدبیر و امید را پر فروغتر کنیم. کاهش امیدواری موجب هدر رفتن فرصتها و تهدیدی جدی در راه برقراری مردمسالاری است.جامعه ما برای تحکیم مردم سالاری دینیراه طولانی و دشواری را در پیش دارد.
همه شما می دانید و تصدیق می فرمایید که برای تحقق جامعه ای توسعه یافته، کشورما می بایست به عالی ترین سطوح دانش ها و آگاهیها مجهز شود، رموز پیشرفت و صعود دیگران را بشناسد و راههای بومی سازی و استفاده آنها در کشور را فرابگیرد. البته شرط تحقق آن نیز تحمل بی مهری ها، ناملایمات، تنگناهای اقتصادی و فشارهای سیاسی است. اینک که بحمدالله در جامعه جوان ما فن، حرفه و مهارت از الویت های جدی مسولین نظام و متولیان آموزش عالی کشور می باشد، دانشگاه فنی و حرفه ای وظیفه و رسالت سنگینی را بر دوش دارد و لازمست نقش بزرگ و موثری را در این مسیر و در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا نماید. لذا بر ماست که با بهره گیری از درسهای انقلاب و تعالیم حیات بخش عاشورا با تلاش های مضاعف خود، چراغ امید را در دلهای خود و ملت بزرگوار میهن عزیز روشن نگه داریم وتوجه داشته باشیم که نتیجه تلاش های امروز و فردای ما  است که خود آینده ای روشن و امید بخش را برای کشور و جامعه انقلابی ایران نوید می دهد. پس بیاییم دست در دست هم و با بهره گیری از معنویت عاشورا تلاش های خود را دوچندان کنیم و به تحقق آرمان های انقلاب و توسعه همه جانبه کشور کمک کنیم. برای استفاده از این فرصت لازم است در این ایام روحبخش فرصتی را برای تامل در خود و تصفیه و تزکیه روح خود فراهم کنیم و در زیارتها و دعاهای این ایام برای سلامتی و سربلندی مسلمین جهان دعا کنیم و از خداوند قادر متعال بخواهیم که ما را جزء رهروان راستین آن امام همام قرار دهد. انشاالله مارا نیز از دعای خیر خود در این ایام روحانی بی بهره نفرمائید. به امید آنکه بتوانیم چراغی فراروی پیروان آن بزرگوار باشیم که:


همین نه گریه بـرآن شاه تشنه لب کافی است    اگر چه گـریــه، بر آلام قلـب تسکـیـن است
ببین که مقصد عالی وی، چه بـود ای دوست        که درک آن، سبب عز و جاه و تمکین است
زخاک مردم آزاده، بـوی خـــــــون آیـــــــــد      نشــان شیـعــه و آثــار پیـــــروی، این است


                                                                                                                                                 ناصر شمس _ محرم  1439

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 3 مهر 1396
  • ساعت 08
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh