دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : دوشنبه 7 اسفند 1396
کد 1222

سخنان ریاست محترم جمهور در اختتامیه جشنواره خوارزمی

اولویت امروز دانشگاهها کارآفرینی است.  حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه پنجم اسفند ماه در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی، با بیان اینکه ایران بزرگ، در طول تاریخ منشاء تمدن، علم و دانشوری بوده است، گفت: دانشگاه همواره در تحولات سیاسی و اجتماعی نقش اساسی داشته و دارد.

اولویت امروز دانشگاهها کارآفرینی است.

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه پنجم اسفند ماه در مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره بین المللی خوارزمی، با بیان اینکه ایران بزرگ، در طول تاریخ منشاء تمدن، علم و دانشوری بوده است، گفت: دانشگاه همواره در تحولات سیاسی و اجتماعی نقش اساسی داشته و دارد.

دکتر روحانی با بیان اینکه سومین مقطع از نقش‌آفرینی ایران در عرصه تولید علم و تمدن‌سازی با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است، گفت: اینکه ما می‌توانیم سازنده یک تمدن بزرگ باشیم یا نه وابسته به برنامه‌ریزی دقیق و کار و تلاش فوق‌العاده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه تاکنون تأکید بر این بود که دانشگاه باید پژوهش محور باشد و بتواند علم جدیدی را در اختیار بگذارد، گفت: دانشگاه نقال علوم گذشته نیست، بلکه برای خلاقیت و ابداع است؛ چرا که علم باید ما را به سخن، تحقیق، نتیجه و ابداعی جدید و نو برساند.

دکتر روحانی تأکید کرد: امروز دانشگاه ما باید علاوه بر پژوهش‌محوری در راستای حل مشکلات جامعه از جمله معضل اشتغال، کارآفرین هم باشد و آن دانشگاهی امتیاز دارد که همه فارغ‌التحصیلان آن پس از 2 سال بیکار نباشند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جذب دانشجو و دروس دانشگاهی، هنگامی که منجر به تولید کار و اشتغال در جامعه نشود، ایراد دارد، افزود: سازمان برنامه و بودجه در سال‌های آینده باید بودجه دانشگاه‌ها را بر مبنای کارآفرینی آنها اختصاص دهد.

ایشان افزود: امروز باید در کشور بازار کار بزرگی را ایجاد کنیم، چرا که استخدام دولتی بسیار محدود است و خود دولت هنوز به چابکی مورد نظر دست نیافته است؛ معیار پژوهش باید صنعتی شدن محصول و به دست آوردن بازار بوده و معیار دانشگاه‌ خوب باید کارآفرینی آنها باشد.

دکتر روحانی بیان داشت: ما باید بر مبنای زمینه‌هایی که در کشور وجود دارد از علم و دانش و استعداد جوانان برای آینده کشور، استفاده کنیم.

رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: مطمئناً آینده بهتری در انتظار دانشگاه‌ها، پژوهش، فناوری و علم برای جوانان است و همه باید در این راستا تلاش و کوشش کنیم.

 


 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 7 اسفند 1396
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh