دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : يکشنبه 11 خرداد 1393
کد 169

دومین نمایشگاه فناوریهای نو وپیشرفته درتبریزبه کار خودخاتمه داد

امام جمعه تبریز:
تکیه براستعدادهای داخلی موجب توسعه علمی و صنعتی کشور می شود

Top of Form

امام جمعه تبریز:

تکیه براستعدادهای داخلی موجب توسعه علمی و صنعتی کشور می شود

آیت الله محسن مجتهد شبستری در آیین پایانی دومین نمایشگاه فن آوری های نو و پیشرفته در تبریز اظهار کرد: تکیه بر توان داخلی و استحکام همه جانبه درونی کشور کلید واژهایی هستند که رهبری انقلاب بارها بر آنها تاکید فرمودند.

وی افزود: داشتن اقتصاد مقاومتی و توجه به آن راهکار توسعه و پیشرفت کشور است و در این خصوص در متون دینی نیز تاکید وجود دارد.

آیت الله مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: استعدادی که در ایرانی ها وجود دارد، ایرانیان را به موفقیت های علمی رهنمون می سازد.

امام جمعه تبریز تشویق، پژوهش، خلاقیت و تحقیق را از ثمرات نمایشگاه های فن آوری دانست و افزود: این نمایشگاه ها موجب به ثمر رسیدن پژوهش ها و بالفعل شدن استعدادها و تحقیقات می شود و این فعالیت ها حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور خواهد بود.

آیت الله مجتهد شبستری گفت: توام شدن علم و دانش با صنعت موجب بقای جامعه می شود و کاربردی کردن علوم نقش عمده ای در پیشرفت کشور دارد.

وی اظهار کرد: دولت با جذب سرمایه گذاری های دانش بنیان و اجرای اصل ۴۴ می تواند وضع داخلی کشور را تثبیت و زمینه پیشرفت بیشتر را فراهم کند.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این آیین گفت: تحقیقاتی که هدفش خلق ثروت از فن آوری های نو است، مورد حمایت ماست.

اسماعیل جبارزاده اظهار کرد: باید برای فروش دانش و صنعتی کردن آن و معرفی ظرفیت ها به بخش مصرف بسیج شویم و در تجاری سازی محصولات پژوهشی تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: رمز بقا و حیات توجه به پیشرفت و توسعه به عنوان یک ضرورت است و دستگاه ها برای تحقق اهداف پژوهشگران و تحقیقات دانش بنیان باید همکاری و تلاش کنند. .

جبارزاده با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: آذربایجان شرقی دارای ظرفیت ارزشمند و بالا برای تحقق فرامین و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری است.

 استاندار آذربایجان شرقی دراین آیین اعلام کرد به رغم خاص بودن مخاطبان ، بیش از 20 هزار نفر از گروه های فعال در حوزه علم و دانش و شهروندان علاقمند به مباحث فناوری از این نمایشگاه دیدن کردند.

اسماعیل جبارزاده گفت : نمایشگاه  اگر چه از نگاه تشریفات اداری امروز خاتمه می باید اما پایلوت از آن همچنان در طول سال دایر خواهد بود و مقرر شده سومین نمایشگاه فناوری های نو  با تجربه بیشتر و قوی تر از نمایشگاه های قبلی در آبان ماه 94 برگزار شود.

 

دومین نمایشگاه فناوری های نو و پیشرفته در تبریز با ارایه ۵۹۰ طرح فناورانه در ۱۲۵غرفه در مدت سه روز در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار شد.

هدف از برپایی این نمایشگاه بستر سازی برای تکمیل چرخه علم تا فناوری و فناوری تا تجاری سازی و نیز شناسایی توانمندی های علمی و پژوهشی و فناوری استان وزمینه سازی برای توسعه صادرات دانش فناوری و تقویت و توسعه شرکت های دانش بنیان است.

همچنین در حاشیه برپایی این نمایشگاه نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی با موضوعات مختلف در حوزه پژوهش و فناوری از قبیل نانوفناوری و صنعت، تبدیل ایده به محصول، مالکیت فکری، موفقیت و شکست شرکت های دانش بنیان و ارزش گذاری فناوری برگزار شد.

برپایی شش کارگاه مهارتی کشت بافت، مکاترونیک، ابزار دقیق، بازرسی جوش، BMS و رباتیک از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه بود.

تجلیل از برگزیدگان فناور

 

درآیین اختتامیه این نمایشگاه د از پدید آوردگان طرح های فناوری تجلیل شد.
دراین آیین اعلام شد درجریان برگزاری این نمایشگاه 35 تفاهم نامه فناوری با شرکت های دانش و مراکز علمی منعقد شده است.

در آیین اختتامیه این نمایشگاه یازده غرفه به عنوان غرفه‌های برتر معرفی و از چهار نفر از پژوهشگران و مبتکران طرح‌های فناورانه با لوح و اهدای تندیس یادبود نمایشگاه تجلیل شد.

در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در مراکز رشد، شرکت‌های بنیان مکاترونیک ایرانیان، طب صنعت دقیق و آذر آیتاش و در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان خارج از مراکز رشد، شرکت‌های آرمان الکترونیک پرواز، آرمان ره تاوریژ و دیبا پرتو آذربایجان به عنوان غرفه‌های برتر معرفی شدند.

مرکز تحقیقات کشاورزی، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بخش مراکز تحقیقاتی و دستگاه‌های اجرایی غرفه‌های برتر شناخته شدند.

همچنین غرفه فرمانداری بناب به عنوان بهترین غرفه شهرستانی و غرفه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به عنوان بهترین غرفه به انتخاب بازدیدکنندگان معرفی شدند.

در این آیین از علیرضا بابایی، آیسان خلیق و محمد نوادری به عنوان مبتکران برتر و زهرا ابراهیمی به عنوان جوان‌ترین پژوهشگر نمایشگاه نیز تجلیل شد.

 

Bottom of Form

 

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 11 خرداد 1393
  • ساعت 16
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در دوشنبه 12 خرداد 1393
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh