دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : دوشنبه 12 خرداد 1393
کد 173

دکتر شعردوست در غرفه دانشگاه فنی وحرفه ای(دانشکده فنی وحرفه ای تبریز):

دانشکده های فنی وحرفه ای ،عملادانشجویان پابه کار درصنعت کشور دارند/اگراز فرهنگ حمایت نشودنمی توان انتظاراثرگذاری داشت

Top of Form

دکتر شعردوست در غرفه دانشگاه فنی وحرفه ای(دانشکده فنی وحرفه ای تبریز):

دانشکده های فنی وحرفه ای ،عملادانشجویان پابه کار درصنعت کشور دارند/اگراز فرهنگ حمایت نشودنمی توان انتظاراثرگذاری داشت

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان درسومین روزاز دومین نمایشگاه فناوری ها نو و پیشرفته تبریز باحضور درغرفه دانشگاه فنی وحرفه ای(دانشکده فنی وحرفه ای تبریز) گفت: دانشجویی که درکارگاههاوآزمایشگاههای دانشگاههاکار عملی انجام دهددرصنعت کشور یقیناپابه کار وپابه رکاب است واین رمز موفقیت دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه ای است.

دکتر علی اصغر شعردوست درمورد دومین نمایشگاه فناوری ها نو و پیشرفته تبریزگفت:این شورو ا شتیاق وصف ناپذیرنشان گر این است که بچه های آذربایجان درمدت زمان کمی این قله هاومسیرهای علمی ،پژوهشی وفناوریهاراباعزم ملی ومدیریت جهادی طی نمو ده اندوبنده براین موفقیت افتخار می کنم ومی بالم.

ایشان آچار به دست بودن دانشجویان دانشگاه فنی وحرفه ای رایکی از افتخارات این دانشگاه دانستندوفناوریهاوتوانمندیهاودست آوردهای این دانشکده رادرمجموعه دومین نمایشگاه فناوریهای نووپیشرفته تبریزخوب ارزیابی نمودندواین فناوریهارا ستودنی ودر نوع خود ارزشمند دانستند.


دکتر شعر دوست درموردمسائل فرهنگی اضافه کرد: معتقدم حتی کشورهایی که مدعی هستند که کاملا همه بخش هایشان مستقل است ، فرهنگ شان از سوبسید استفاده می کند چرا چون بخش فرهنگ سوبسیدخواه است.

وی گفت: هیچ وقت اگر از صنعت سینما حمایت نشود نمی تواند روی پای خود بیاستد.کتاب و مطبوعات هم همین طور است، فضای مجازی که الان حرف اول را در دنیا می زند نیز  همین طور است.

وی تاکید کرد: تمام دولت ها چه دنیای سرمایه داری و چه کمونیستی و چه کشورهای به ظاهر اسلامی از رسانه ها و فرهنگ شان حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: از فرهنگ اگر حمایت نشود نمی توان انتظار اثر گذاری از آن داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: البته تنها توسعه مقدار و کمی کافی نیست بلکه افزایش کمی کیفیت معنا و مفهوم دارد و گرنه صرفا با افزایش تعداد نمی توان کاری از پیش برد.

وی در ادامه به تحقق دهکده جهانی اشاره کرد و اذعان داشت:  الان سایت های اینترنتی به سادگی خبری را در سطح جهانی پخش می کنند و به واقع همان دهکده جهانی محقق شده است، اما کد خدایان این دهکده جهانی همان کدخدایان سابق هستند که دوازه بانی خبری را انجام می دهند، صهیونیسم جهانی هستند که رسانه های قدر دنیا را در اختیار دارند

این نماینده سابق مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از سهم بسیار اندک فرهنگ از بودجه کشور  ابراز گلایه کرد و گفت: متاسفانه سهم فرهنگ در بودجه همچنان ناچیز است و وقتی این رقم تخصیص داده می شود رقم ناچیزی می شود.

وی ادامه داد: من یک بار در دوران نمایندگی مردم تبریز در مجلس در صحن علنی اعلام کردم میزان بودجه فرهنگ کشور در حد و اندازه های هزینه خدمات شهری یک کلانشهر هم نیست.

شعردوست افزود: بیش از نیمی از بودجه فرهنگ به پایتخت اختصاص می یابد و نیمی از آن نیز به سایر استان ها توزیع می شود و این رقم وقتی بین هنرهای دیگر توزیع می شود از موسیقی تئاتر و ... تا رسانه و مطبوعات دیگر چیزی نمی ماند.

وی در ادامه به نقش بخش خصوصی و خیران آذربایجان در فرهنگ اشاره کرد و اذعان داشت: همانطوری که خیران آذربایجان در احداث مدرسه و تهیه جهیزیه جوانان دم بخت پیشتاز هستند ضرورت دارد در حوزه فرهنگ و معرفی استعدادهای تبریز و آذربایجان هم اقدامات خیرخواهانه انجام دهند.

 

Bottom of Form

 

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 12 خرداد 1393
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در دوشنبه 12 خرداد 1393
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh