دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : سه شنبه 31 تير 1393
کد 220

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: سیاست وزارت علوم ایجاد فضای آرام و نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاههاست

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر سید ضیا هاشمی در نشستي خبری با اشاره به اینکه اعتماد به اعضای هیئت علمی و دانشجویان و ...

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم: سیاست وزارت علوم ایجاد فضای آرام و نشاط علمی و فرهنگی در دانشگاههاست

‌تصویر

 

محتوای صفحه


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، دکتر سید ضیا هاشمی در نشستي خبری با اشاره به اینکه  اعتماد به اعضای هیئت علمی و دانشجویان و جلب مشارکت آنان از عوامل ایجاد این آرامش است اظهار داشت: دانشگاهیان به عنوان مروج قانونمندی در جامعه فعالیت های خودرا در چارچوب قانون انجام می دهند و پیشرفت های علمی تحقیقاتی را در یک فضای آرام و همدلانه دنبال می کنند. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه   افزود : در راستای جلب مشارکت دانشگاهیان نشست های مختلفی با گروه های دانشجویی و اخذ نظرات آنها برگزار شد و  همچنین در نشست های سراسری و منطقه ای سیاست های جدید وزارت علوم با معاونان فرهنگی  و دانشجویی دانشگاه ها در میان گذاشته شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در بخش ديگري از سخنان خود با  محکوم کردن  اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در نواره غزه آن را نقطه تاریکی در تاریخ دنیای مدرن دانست و گفت : از دانشگاهیان جهان توقع داریم در مقابل این ظلم و جنایت بی تفاوت نباشند.

وي همچنين در تبیین اقدامات این معاونت در یک سال گذشته گفت :  با عنایت به اینکه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها از تاکیدات مقام معظم رهبری است  ولي متاسفانه تاکنون به نحو مطلوب اجرایی نشده و آئين نامه  فعلی برگزاری این کرسی ها موانعی را برای اجرای مناسب آن ایجاد کرده ، لذا تصمیم گرفته شد این آئین نامه با همکاری شورای اسلامی شدن دانشگاه ها اصلاح و بازنگری شود .

وی حمایت از برگزاری اردوهای راهیان نور را در راستای تقویت هویت دینی و انقلابی از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و با اشاره به رشد این اردوها در مقایسه با سال های گذشته گفت: برنامه وزارت علوم این است که هر دانشجو در دوران تحصیل خود این فرصت را پیدا کند که حداقل یک بار در اردوهای راهیان نور شرکت کند.

دکتر هاشمی گفت : همکاری با بنیاد امام رضا (ع) و برگزاری برنامه های ترویجی با موضوع سیره رضوی از دیگر اقداماتی است که در راستای تقویت فرهنگ دینی در دانشگاه ها صورت می گیرد.

وی توسعه نشریات دانشجویی و تشکل های اسلامی دانشجویی را از دیگر برنامه هاي وزارت علوم اعلام کرد و از افزایش تعداد مجوزهای صادرشده و  همچنین ازنشریات و تشکل های فعال خبر داد .

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اعلام اینکه این وزارت از تشکل های اسلامی موجود حمایت مادی و معنوی می کند گفت : تعداد تشکل های اسلامی دانشجویی با تعداد دانشجویان کشور در توازن نیست ؛ لذا ما از ایجاد تشکل های  اسلامی دانشجویی جدید بر اساس  قوانین  حمایت می کنیم و این اقدام را در راستای افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های قانونمد و کاهش حاشیه ها می دانیم.

وی با تاکید بر اینکه مخالف تشکل های دانشجویی دولت ساخته هستیم گفت: ایجاد اتحادیه های دانشجویی باید از سطح تک تک دانشگاه ها شروع و به سطح ملی برسد و در این مسیر هر تشکلی که بتواند 20دفتر فعال در دانشگاه ها داشته باشد می تواند یک اتحادیه دانشجویی ایجاد کند.

 

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 31 تير 1393
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در سه شنبه 31 تير 1393
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh