دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : سه شنبه 3 بهمن 1391
کد 61

صمدانی در گفت و گوی اختصاصی با نصر نیوز: تنها دانشگاه تک جنسیتی را داریم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور را تنها دانشگاه های تک جنسیتی در کشور خواند.به گزارش نصر نیوز، سید صمد صمدانی اقدم امروز در گفت و گویی اختصاصی با نصر نیوز،

با بیان اینکه دانشکده های فنی و حرفه ای در کشور بیش از 40 سال قدمت دارند، اظهار داشت: از یک سال گذشته 168 دانشکده فنی و حرفه ای از وزارت آموزش و پرورش جدا و زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رفتند.

صمدانی اظهار داشت: دانشگاه های فنی و حرفه ای در حال حاضر دانشجویان آچار به دست را در مقاطع کاردانی و کارشناسی تربیت و تحویل جامعه می کند.
وی با تاکید بر نقش آفرینی دانشگاه های فنی و حرفه ای در سطح گفت: در مدت کوتاهی که دانشکده های فنی و حرفه ای به دانشگاه های فنی و حرفه تبدیل شده اند در بسیاری از نمایشگاه ها و حتی تعداد مقالات ISI جایگاه های برتر را به خود اختصاص داده اند.

اجرایی کردن مقالات علمی
 رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز اذعان داشت: یکی از اصلی ترین رسالت های این دانشگاه تبدیل مقالات و تحقیقات صورت گرفته به مرحله اجرا است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه ای در 54 رشته تحصیلی دانشجو می پذیرد، افزود: هم اکنون در 13 دانشکده و آموزشکده موجود در منطقه یک کشور که شامل استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است، 20رشته ارایه می شود.
وی افزود: امسال نیز 5 رشته جدید به تعداد رشته های این دانشگاه افزوده می شود.
صمدانی با اشاره به جدید التاسیس بودن دانشگاه فنی و حرفه ای در آذربایجان شرقی اذعان داشت: با توجه به این موضوع هنوز دانشگاه های فنی و حرفه ای در سطح استان به خوبی شناخته نشده اند و در بسیاری از موارد این دانشگاه با مراکز فنی و حرفه ای اشتباه تلقی می شود.
وی ظرفیت های علمی نیروی انسانی شاغل در این دانشگاه ها را بسیار مناسب خواند و افزود: با عنایت به اینکه رشته های ارایه شده در این دانشگاه فنی و حرفه ای هستند اساتید مجربی وظیفه تدریس و آموزش را بر عهده گرفته اند.

2000 کارگاه تخصصی در یک دانشگاه
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای منطقه یک کشور با اشاره به دیگر ظرفیت های این دانشگاه اظهار داشت: در سطح کشور دو هزار کارگاه مجهز در اختیار دانشگاه های فنی و حرفه ای است که از این لحاظ در سطح کشور بی نظیر است.
صمدانی در خصوص آینده شغلی فارغ التحصیلان این دانشگاه اذعان داشت: دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای چون اصطلاحا آچار به دست هستند علم را در کنار عمل آموزش می بینند و این موجب می شود که در بسیاری از رشته ها میزان جذب بازار کار 100 درصد باشد.




هرم تحصیلی دانشجویان در کشور صحیح نیست
وی در ادامه با اشاره به هرم تحصیلی دانشجویان در کشور گفت: بر اساس اصول علمی باید هرم تحصیلی به صورت مثلثی باشد که قاعده آن را دانشجویان مقطع کاردانی و قله آن را دانشجویان مقطع دکتری تشکیل دهند در حالی که امروزه این هرم تحصیلی در کشور ما در مقطع کارشناسی یعنی بالاتر از قاعده به صورت نامتوازنی بیشتر از مقطع کاردانی است.
وی تاکید کرد: برای هر کارشناس و مهندس در یک مجموعه صنعتی نیاز به سه نفر کاردان و تکنسین است در حالی که هم اکنون در کشور ما این اصل رعایت نمی شود.
صمدانی دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور را تنها دانشگاه های تک جنسیتی خواند و افزود: هم اکنون دو سوم دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور پسرانه و یک سوم آن دخترانه هستند که این مر خود در اسلامی کردن دانشگاه ها نوعی پیشتازی است.
وی تعداد دانشگاه های فنی و حرفه ای در منطقه یک کشور را 13 دانشگاه خواند واظهار داشت: ظرفیت های فراوان اقتصادی و صنعتی منطقه شمال غرب کشور می طلبد که تعداد این مراکز افزایش یابد.








منبع : نصر نیوز

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 3 بهمن 1391
  • ساعت 08
  • توسط مدیر سایت
  • ویرایش شده
  • در سه شنبه 3 بهمن 1391
  • ساعت 08
  • توسط مدیر سایت
نظرات شما
captcha refresh