دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 26 تير 1395
کد 799

همایش مبانی طب سنتی در آموزشکده فنی وحرفه ای تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، این همایش به منظور آشنایی وسطح آگاهی اساتید وهمکاران با طب سنتی برگزار شد. در آموزه های دینی و اسلامی ما هم با این حدیث آشنایی داریم که عقل سالم در بدن سالم است و از طرف دیگر با این آموزه که بدن امانتی است در دست ما که باید آن را حفظ و به سلامت آن را نگه داریم...

به گزارش روابط عمومی، این همایش به منظور آشنایی وسطح آگاهی اساتید وهمکاران با طب سنتی برگزار شد.

در آموزه های دینی و اسلامی ما هم با این حدیث آشنایی داریم که عقل سالم در بدن سالم است و از طرف دیگر با این آموزه که بدن امانتی است در دست ما که باید آن را حفظ و به سلامت آن را نگه داریم.

دراین همایش ابتدا ریاست محترم منطقه یک کشور دانشگاه فنی وحرفه ای رایک دانشگاه تقاضا محور معرفی نمودند وبه رسالت وتبیین اهداف وچشم انداز این دانشگاه اشاره نمودندوهدف از این همایش هارا در جهت پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه درجهت ارتقاءعلمی اساتید وکارکنان دانستند وسلامتی را مهم ترین ارزش وسرمایه دانستند.
درادامه این همایش اساتید انجمن طب کل نگر استان آذربایجان شرقی شاهراه تندرستی از نگاه طب ایرانی و از دیدگاه حکیم بزرگ بوعلی سینا را چه کار کنیم که سالم بمانیم و چه کنیم که سطح سلامتی خودمان را افزایش دهیم مطالبی را ارائه نمودند. .
این استاد صاحب نظردر طب سنتی شش اصل را در طب سنتی ایران مورد توجه دانستندکه شامل وضعیت آب و هوا، خوردن و آشامیدن، حرکت و سکون، خواب و بیداری، پاکسازی بدن و وضعیت روحی و روانی است .
ایشان درشرایط کنونی بروز انواع بیماری های مختلف در جامعه و مبتلا شدن به انواع و اقسام بیماری ها در جامعه راکه از جمله موضوع پرفشاری خون، فشار خون بالا، دیابت و قند خون بالا، چربی خون و چربی خون بالا و غیر طبیعی وبیماری کبد چرب متاسفانه شاید تا 40 درصد جامعه ما با آن مواجهه هستند و حتی در نوجوانان و جوانان هم شایع شده است،  در زمان حاضر ابتلا به این بیماری ها نزد برخی از افراد عادی شده و بیماران به راحتی در مورد اینگونه بیماریها با یکدیگر گفت و گو می کنند، اما در این رهگذر فکر نمی کنیم که ابتلا به این بیماری ها باعث می شود کیفیت زندگی ما پایین بیاید؛ فکر نمی کنیم که طول عمر مفید جامعه ما در حال کاهش است و کی باید به این فکر بکنیم که من و شما چه وظیفه ای در مقابل پیشگیری از بیماری ها داریم.
یکی از مهم ترین دستورات در طب سنتی این است که با هم خوری نکنیم، بدخوری نکنیم، روی هم خوری نکنیم، زیاده خوری نکنیم و توصیه طب سنتی این است که سفره شما نباید الوان و رنگارنگ باشد و چند جور غذا را نباید با یکدیگر خورد.
وی گفت: شاهراه تندرستی از دیدگاه ابن سینا ورزش کردن، تدبیر خواب و تدبیر غذاست که همگان باید این سه اصل را برای زندگی بهتر رعایت کنند.



  • نوشته شده
  • در شنبه 26 تير 1395
  • ساعت 13
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh