دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 17 آذر 1397
کد 1409

نشست تخصصی هم اندیشی رویکردهای توسعه ای دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه مراکز رشد با حضور معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و رؤسای مراکز استانی دانشگاه در مشهد برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، این نشست با خیر مقدم ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی و دکتر زنگنه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور شروع شد.
به گزارش روابط عمومی، این نشست با خیر مقدم ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی و دکتر زنگنه معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور شروع شد.
سپس دکتر زنگنه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ضمن اشاره به رسالت دانشگاه فنی و حرفه ای گفت : ما به عنوان مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای باید به دنبال بازنگری در امور جاریه دانشگاه به خصوص آموزش و پژوهش باشیم. وی در ادامه گفت : امسال ما در حدود 180 نفر آمار قبولی در دانشگاه معتبر کشور داشته ایم که خبر خوبی برای ما است و ما را تبدیل به یک برند و دانشگاهی با کیفیت آموزشی خوب نموده است ولی متاسفانه ما هم مانند بعضی از دانشگاه های دیگر داریم به مسیر سوق دانشجویان به سمت تحصیلات تکمیلی قدم برمیداریم ما باید رویه را تغییر دهیم و به اصالت خود که بر پایه مهارت آموزی و فن آفرینی و کارآفرینی است باز گردیم و منفعت و سود را با آن عجین کنیم همه ما می دانیم با شرایط اقتصادی کنونی برای خرید وتجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه مشکلات زیادی خواهیم داشت پس باید به سمتی برویم که دانشجویان ما دروس تئوری و نظری را در دانشگاه و دروس علمی را در بخش صنعت بیرون از محیط دانشگاهی بگذرانند، در این زمینه ما رو به تعامل با شرکت ها و مجموعه ها و شهرک های صنعتی  که ما را باور دارند داشته باشیم و به این علت به آن ها نیاز داریم که آن ها بزرگترین مجموعه بنگاه های اقتصادی متوسط و کوچک هستندو بالغ بر 84000 واحد صنعتی در این مجموعه ها حضور دارنددکتر زنگنه در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه ما نباید صرفا معلم باشیم باید تولید گر باشیم گفت: راه ایجاد تولید همین مراکز رشد در دانشکده ها است و باید کارآفرینی را از نو تعریف کنیم. میدانیم که ساده ترین تعریف آن ایجاد شغل با فرصت طلبی با نیاز های موجود در بازرا است. معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای کشوربا بیان اینکه باید آینده نگری را به دانشجویان بیاموزیم گفت: مراکز رشد این کار را می توانند آغاز کنند و روی یک محصول و نوآوری خاص تمرکز کنند و می خواهیم به مرور در دانشکده ها، مراکز رشد را گسترش دهیم .امیدوارم همه همکاران گرامی  با ما همکاری کنند تا در این امر موفق باشیم. ایشان در پایان سخنانش بر تاسیس شرکت های دانش بنیان وحضور اساتید و دانشجویان در مراکز رشد همچنین ارائه توانمندی ها و عرضه محصولات دانشگاه به بخش صنعت تاکید کرد.
لازم بذکر می باشد در این نشست تخصصی سرپرست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی جناب آقای احد بهشتی اصل حضور داشتند که انشااله به زودی شاهد ایجاد ارتباط گسترده با صنایع، پارک علم و فناوری استان، ایجاد مراکز رشد، ایجاد مراکز نوآوری و شکوفایی در سطح دانشگاه فنی و حرفه ای استان خواهیم بود.
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 17 آذر 1397
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh