دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : پنجشنبه 29 آذر 1397
کد 1445

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای:

دانشگاه ها از آموزش و یادگیری دور شده اند

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با انتقاد از دور شدن دانشگاه ها از آموزش گفت: امروزه چیزی که در دانشگاه ها فراموش شده، کلاس، تدریس، کارگاه ها و آزمایشگاه و یادگیری دانشجو است.
به گزارش گروه دانشگاه ایرنا، ابراهیم صالحی عمران امروز سه شنبه در نخستین دوره توانمندسازی معاونان آموزشی آموزشکده و دانشکده های فنی و حرفه ای کشور گفت: اساس فعالیت دانشگاه ها آموزش و تربیت دانشجو است که به حوزه آموزش مرتبط است.
وی ادامه داد: هدف اساسی دانشگاه فنی و حرفه ای تربیت تکنسین ماهر و پنجه های کارآمد است که در بازار کار یا چرخه تولید جذب و موتور محرکه کشور را به حرکت در بیاورند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به گردهمایی معاونان آموزشی گفت: این گردهمایی را برپا کرده ایم تا کیفیت آموزش را در دانشگاه فنی و حرفه ای بالا ببریم که اساس این اقدام حرکت دانشگاه به سمت جلو می باشد.
ایشان با اشاره به انتقادهایی که به دانشگاه می شود گفت: علت اصلی انتقادات به دانشگاه ها؛ انبوه فارغ التحصیلان بیکار در جامعه است.
وی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای مبدا شکل گیری منطقی و براساس نیازسنجی بازار کار عمل می کند. رشته های این دانشگاه نیز براساس تامین وضعیت شغلی جامعه همراه با مطالعه و پایه های منطقی کشور ایجاد می شود چرا که آموزش فنی و حرفه ای باید در جایگاه واقعی خود باشد و ما در قبال تولید این مملکت مسئولیم.
صالحی عمران گفت: تغییر و تحول برنامه های درسی را شروع کردیم و یکی از دغدغه های ما و شما همکاران گرامی تحول آموزش است. هر کدام از شما باید یک سیاستگذار آموزشی در مرکز خود باشید. برای اساتید و مربیان خود وقت گذارید. ارتقای آن ها را براساس مدل دانشگاه فنی و حرفه ای منظور نمایید که توجه به اعضای هیات علمی برای ما بسیارمهم است.
وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی از صنعتگران و کارآفرینان ایجاد کنید و ضمن ارزیابی، آن ها را دعوت به تدریس در کارگاه ها و مراکز خود نمایید که این اقدام منشا تحول می باشد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در پایان گفت: نظام سنجش و ارزیابی باید کیفیت داشته باشد، سازو کار آزمون های عملی اصولی و مستمر باشد، همه ما هستیم تا دانشجویان مهارت بیاموزند، کلاس ها و کارگاه ها نباید توجه به دانشجویان را فراموش کنند.
نخستین دوره توانمندسازی معاونان آموزشی دانشکده ها و آموزشکده فنی و حرفه ای با هدف دانش افزایی و هماهنگی در تدوین برنامه های توسعه ای و آموزشی دانشگاه، آشنایی با مفاهیم مطالعات آمایشی و برنامه ریزی عملیاتی و تبیین برنامه های سال جاری، آشنایی با کلیات چشم انداز توسعه رشته های مختلف به تفکیک مراکز، آشنایی با برنامه ها و شیوه نامه های مختلف حوزه معاونت آموزشی، مشارکت و همفکری در اجرای برنامه های عملیانی حوزه معاونت آموزشی 27 و 28آذر ماه 1397 در دانشکده فنی و حرفه ای دختران شریعتی برگزار شد.
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 29 آذر 1397
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh