دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 6 بهمن 1397
کد 1476

در گفت و گو با دکتر احد بهشتی اصل مطرح شد رویکردهای مهارت محور و پنجه های کارآمد در دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی به نقل از پایگاه خبری تحلیلی وقت نیوز، رییس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی گفت : این دانشگاه با رویکرد مهارت محور و کارآفرین نسل سوم برنامه های آموزشی و پژوهشی خود را دنبال می کند.

دکتر احد بهشتی اصل روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار وقت نیوز افزود : در این دانشگاه تئوری های نظری با  علم و عمل عجین شده و واژه " پنجه های کارآمد " توصیه و مصداق فرمایش رهبر معظم انقلاب در مقام عمل عینت یافته است .

رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از دیدارهای خود با دانشگاهیان کشور فرموده بودند " ما به علم احتیاج داریم اما به پنجه های کارآمد هم احتیاج داریم".

رییس دانشگاه فنی و حرفه ا ی آذربایجان شرقی مشارکت جویی و اتخاذ تصمیمات بر مبنای خرد جمعی را از دیگر رویکردهای این دانشگاه توصیف کرد و گفت : تلاش می کنیم اهداف این دانشگاه را به گذشته پر مشعشع آن که هما نا اهداف اولیه  دانشگاه دارالفنون امیرکبیر است بر گردانیم و به علم و دانش غنا بخشیم.

وی ادامه داد : برنامه های آموزشی در این مرکزدانشگاهی به گونه ی با مهارت محور آمیخته شده که همه فارغ التحصیلات آن بلافاصله بعد از فراغت از تحصیل جذب بازار کار می شوند.

به گفته وی هم اکنون بیش از هشت هزار دانشجو در رشته های مختلف مهندسی اجرایی در سطح کاردانی و کارشناسی تحصیل می کنند .

وی در باره فعالیت های فوق برنامه این دانشگاه به ارائه آموزش های مهارت محور برای کادر سازمان ها و دستگاه های اجرایی و نظامی اشاره کرد که در قالب قرار دادهای همکاری متقابل دنبال می شود.

او در این باره به قرارداد همکاری با شهرک های صنعتی ، سازمان نظام مهندسی و وزارت دفاع اشاره کرد.

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی همچنین از برگزاری همایش هنر و صنعت در اسفند ماه امسال و همایش اینترنت اشیاء در اردیبهشت ماه سال آینده توسط این دانشگاه خبر داد و اهداف آموزشی و علمی این دو رویداد در توانمند سازی و ارتقاء صنعت را مورد تاکید قرار داد.

دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین دانشگاه های استان است که هم اکنون با یک دانشکده و هشت آموزشکده مشغول تربیت و آموزش دانشجویان در حوزه های فنی و حرفه ای است .
براساس آمارهای محلی اکثر فارغ التخصیلان و دانش آموختگان این دانشگاه به دلیل برخورداری از مهارت های علمی و کاربردی بعد از فراغت از تحصیل جذب بازار کار می شوند.

  • نوشته شده
  • در شنبه 6 بهمن 1397
  • ساعت 12
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در دوشنبه 8 بهمن 1397
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh