دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : سه شنبه 14 اسفند 1397
کد 1533

دومین همایش ملی صنعت و هنر در ساختمان با حضور متخصصان این حوزه در دانشگاه فنی حرفه ای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

ارتباط تنگاتنگ مسائل اقتصادی اجتماعی با صنعت/ تکنولوژی و هنر باید در اختیار آرامش انسان قرار گیرد
به گزارش روابط عمومی،همایش ملی هنر و صنعت در ساختمان با حضور اساتید و دانشجویان و میهمانان ویژه از اهالی صنعت (مدیران و نخبگان هنری و صنعتی) به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.. احد بهشتی اصل رئیس دانشگاه  فنی  و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در همایش ملی صنعت و هنر در ساختمان اظهار داشت:  هنر صنعت  را زیبا می کند،  افتخار می کنیم  با نیم قرن تجربه،  در عرصه صنعت، میزبان دومین  همایش ملی هنر و صنعت در ساختمان  هستیم. احد بهشتی اصل بیان داشت :  دانشجویان برگزیده گان علمی جامعه هستند و دانشجویان فنی و حرفه ای با ویژگی خاص  آراسته به زیور صنعت و هنر هستند و مظهر فاخر دانش، پژوهش، فناوری ، ادب و مهرورزی هستند. سرپرست دانشگاه فرمودند این همایش گامی موثر در رشد، توسعه و شکوفایی علمی و حلقه اتصال علم، هنر و صنعت بوده و به نوعی حرکت  در راستای گام دوم طلیعه دهه پنجم انقلاب و شروع حرکت علمی پیام راهبردی رهبر فرزانه انقلاب می باشد.
محمدباقر مهدی زاده دبیر علمی این همایش نیز خاطر نشان کرد: در این همایش علاوه بر نقش صنعت شامل همه قسمت های ساختمان اعم از برق و سازه و....مورد بررسی قرار می گیرد ،تکنولوژی و هنر باید در اختیار آرامش انسان قرار بگیرد.
وی با اشاره به امید آفرینی در عرصه صنعت تاکید کرد: در این همایش هدف اصلی خلاقیت در کنار کارهای پژوهشی است ,۱۶۰ مقاله به همایش ارسال و ۷۲ مقاله مورد پذیرش قرارگرفت.
صمد صومی ، دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن پیمانکاران عمرانی نیز در سخنانی یاد آور شد: مهندسین با نیروی استعداد و علاقه و تجربه خاک خشت و سنگ چوب و آهن را به سر پناهی تبدیل می کنند تا مخلوقات دیگر در آن زندگی کنند.
وی افزود: تکنسین و مهندسین احداث چه کسانی هستند؟ آنها در همه جا حضور دارند اگر این چنین نبود خشتی روی خشت گذاشته نمی شد، تکنولوژی ساخت شاخه ای از علم است ترسیم و شکل دهی به آن، هنر است.
وی گفت: مسائل اقتصادی اجتماعی با صنعت احداث به طور مستقیم و غیر مستقیم سرکار دارد، تصویر عینی عملکرد ما در مسائل اقتصادی و اجتماعی کاملا مشهود است، رشته صنعت احداث به عینیت و واقعیت تبدیل نمودن رویاها و نیاز ها و حتی ارزوهای دیگران است.
در ادامه این همایش اساتید متخصص در این حوزه مطالبی را ارائه نمودند
در حاشیه این همایش نمایشگاه جانبی و تکنوازی توسط دانشجویان این دانشگاه اجرا شد. لازم بذکر است از میهمانان این همایش با اهدای لوح یادبود و دست ساخته های دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی تقدیر بعمل امد.

 
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 14 اسفند 1397
  • ساعت 18
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در چهارشنبه 15 اسفند 1397
  • ساعت 18
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh