دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 3 خرداد 1393
کد 157

تلاش براي حضور سفيران دانشگاه فني و حرفه اي در مجامع علمي/ دولت براي رفع معضل اشتغال به دانشگاه فني و حرفه اي كمك كند

سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي در بازديد از آموزشكده شهيد شمسي پور تهران با تأكيد بر اينكه علم و كاربرد بايد در كنار يكديگر قرار گيرند، اظهار كرد : با كمك همه اساتيد ، دانشجويان و كاركنان دانشگاه فني و حرفه اي ،جايگاه واقعي اين دانشگاه را در كشور ترسيم خواهيم كرد .

سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي در بازديد از آموزشكده شهيد شمسي پور بيان كرد :

تلاش براي حضور سفيران دانشگاه فني و حرفه اي در مجامع علمي/ دولت براي رفع معضل اشتغال به دانشگاه فني و حرفه اي كمك كند

آيين نامه ارتقاء براي اساتيد دانشگاه فني و حرفه اي بايد متفاوت از دانشگاه هاي نظري باشد / دولت براي رفع معضل اشتغال به دانشگاه فني و حرفه اي كمك كند

سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي در بازديد از آموزشكده شهيد شمسي پور تهران با تأكيد بر اينكه علم و كاربرد بايد در كنار يكديگر قرار گيرند، اظهار كرد : با كمك همه اساتيد  ، دانشجويان و كاركنان دانشگاه فني و حرفه اي ،جايگاه واقعي اين دانشگاه را در كشور ترسيم خواهيم كرد .

به گزارش روابط عمومي ،دكتر مسعود شفيعي در اين مراسم گفت: حفظ روحيه خود باوري رمز پيشرفت اساتيد و دانشجويان است و البته همه مسولين از جمله رييس جمهور و وزير علوم ،تحقيقات و فناوري اعتقاد خاصي به دانشگاه فني و حرفه اي دارند و ان شاءا... با كمك اين عزيزان اين دانشگاه به جايگاه در خور شأن و شايسته آن خواهد رسيد.

حضور دانشجويان به عنوان سفيران علمي دانشگاه فني و حرفه اي


وي خطاب به دانشجويان با بيان اينكه شماها بايد به عنوان سفراي دانشگاه فني و حرفه اي در مجامع علمي و مجلات معتبر حضور پيدا كنيد ،افزود : بنده از ارتباط مستقيم با دانشجويان و نمايندگان انجمن هاي دانشجويي استقبال مي كنم و تلاش خواهم كرد اساتيد و دانشجويان دانشگاه فني و حرفه اي بتوانند مقالات و مطالب علمي خود را در مجلات علمي و پژوهشي و پايگاه هاي دانشگاهي ديگر به ثبت برسانند .
سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي با اشاره به اينكه در صدد ايجاد آزمايشگاه ها و كارگاه هاي مجهز منطقه اي در كشور هستيم ،گفت : در همين مدت كوتاه از حضور بنده در دانشگاه فني و حرفه اي ، حدود يك ميليارد تومان براي تجهيز آزمايشگاه هاي برق و الكترونيك اختصاص داده شده است كه از اين مبلغ حدود سيصد ميليون تومان از محل بودجه معاونت علمي و فناوري رييس جمهور و كمك شركت هاي سازنده تجهيزات، تأمين گرديده است .

شفيعي با اعلام اينكه اقدامات اوليه جهت جذب دانشجوي خارجي در آموزشكده هاي فني و حرفه اي در حال انجام است ، افزود : دانشكده و آموزشكده هاي شهرستان هاي همجوار با مرز در آينده خواهند توانست از كشورهاي  همسايه، دانشجوي فني و حرفه اي پذيرش نمايند .
وي با بيان اينكه كاركردهاي متفاوتي از دانشگاه در دوره هاي مختلف انتظار مي رود ،ابراز داشت : هم اكنون دانشگاه كارآفرين مد نظر است و براي تحقق آن ،بايد حمايت هايي براي توليدات دانشجويان فني و حرفه اي صورت گيرد .


به ازاي هر ليسانس حداقل 6 تكنسين بايد داشته باشيم


سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي ،اظهار كرد : استانداردها از وجود 6 تكنسين يا كاردان در ازاي يك ليسانس خبر مي دهد، در حالي كه در كشور ما به ازاي هر تكنسين حدود 10 فارغ التحصيل ليسانس داريم .
وي برداشت ذهني كاردان يعني كارگر را به لحاظ فرهنگي اشتباه دانست و گفت : در كشوري مانند ايران كه در حال توسعه است نياز به نيروي فوق ديپلم فني و حرفه اي بيشتر از مقاطع تحصيلات ديگر است .
شفيعي افزود : البته اين بدان معنا نيست كه جايگاه دانشگاه فني و حرفه اي تنها در تربيت دانشجوي كارداني است بلكه با توجه به پيشرفت فناوري نسبت به گذشته، ما نيز بايد به سمت توسعه كارشناسي فني و حرفه اي و مقاطع تحصيلات تكميلي حركت كنيم .
وي با اشاره به افتخار آفرين بودن تحصيل دانشجويان كاردان و ليسانس در دانشگاه فني و حرفه اي ،تصريح كرد : يك كاردان با شغل و اثر گذار در كشور بهتر از يك پرفسور بدون شغل و فاقد اثر بخشي مي باشد .
وي با اشاره به مسايل و شايعات اخير در خصوص دانشگاه فني و حرفه اي گفت : همه اين مسايل انحرافي است و ما همه بايد با انسجام به كار خود براي اعتلاي اين نهاد آموزش عالي كمك كنيم .
دكتر شفيعي افزود : اگر وزير علوم اعتقادي به دانشگاه فني و حرفه اي نداشتند بنده به عنوان سرپرست اين دانشگاه معرفي نمي شدم و اگر هم بنا باشد كاري صورت گيرد مطمئناً در جهت ارتقاي جايگاه دانشگاه فني و حرفه اي خواهد بود.


توانايي دانشگاه فني و حرفه اي براي انجام پروژه هاي ملي


وي با اشاره به انجام طرح هاي ملي توسط دانشگاه ها و توان علمي و اجرايي دانشگاه فني و حرفه اي در اين خصوص ،گفت : برنامه ما اين است كه دانشگاه فني و حرفه اي توسط اساتيد و دانشجويان خود بتواند مسووليت انجام بخشي از پروژه هاي حوزه هاي نظامي ،مخابراتي ،انرژي و ... را عهده دار شود و در اين موضوعات مانند دانشگاه ها ي طراز اول مشاركت نمايد.


همگون سازي دروس هنرستان ها و دانشكده ها


سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي با تأكيد بر متعادل سازي دروس هنرستان ها و دانشكده هاي دانشگاه فني و حرفه اي ،افزود : با توجه به 320 هزار فارغ التحصيل هنرستاني و ظرفيت 80 هزار نفري دانشگاه فني و حرفه اي ،بر خلاف دانشگاه هاي نظري كه گفته مي شود توسعه كمي نبايد داشته باشند ما بايد بتوانيم با توسعه امكانات دانشگاه نسبت به جذب فارغ التحصيلان هنرستان ها اقدام نماييم.


جذب بودجه سرانه دانشجو در سال آينده


وي با اشاره به برنامه اين دانشگاه براي جذب بودجه سرانه دانشجو در سال آينده از مجلس ،گفت : متأسفانه حدود 90 در صد بودجه اين دانشگاه صرف پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان و اساتيد مي شود و باقيمانده توان ارتقاي كيفيت مطلوب را ندارد .
شفيعي با بيان كمك دولت و مجلس در خصوص اعتبارات دانشگاه فني و حرفه اي ،اظهار كرد : همه بايد با انسجام و نمايش توانمندي هاي خود ، دولت را متقاعد كنيم كه با صرف بودجه در اين دانشگاه و تربيت نيروي فني و حرفه اي مي تواند بخش بزرگي از معضل بيكاري را حل نمايد .
وي با اشاره به بيان دغدغه ها از سوي اساتيد ،دانشجويان و كاركنان اين دانشگاه در خصوص حقوق و امكانات رفاهي ،تصريح كرد : اعتقاد بنده بر اين است كه همه دست اندركاران دانشگاه فني و حرفه اي بايد از بهترين جايگاه معيشتي و رفاهي برخوردار باشند كه رسيدن به اين اهداف با توجه به ضعف بودجه و بدهكاري هاي پيشين كمي زمان احتياج خواهد داشت .


آيين نامه ارتقاء براي اساتيد دانشگاه فني و حرفه اي بايد متفاوت از دانشگاه هاي نظري باشد


سرپرست دانشگاه فني و حرفه اي با اشاره بر اينكه انتظار ما از مدرسين و اعضاي هيأت علمي اين دانشگاه ،چاپ مقاله
ISI نيست ،افزود : ساز و كارها و معادل سازي هايي براي ارتقاي مدرسين بايد تعريف شود كه براي  مثال مستند سازي ، تدوين ،ايجاد و راه اندازي يك آزمايشگاه ،گارگاه و يا توليد يك محصول با ارزش به مثابه چاپ يك مقاله ISI و حتي با ارزش تر از آن منظور گردد .

شفيعي در پايان  از راه انداري مجمع بازنشستگان و كانون فارغ التحصيلان دانشگاه فني و حرفه اي در آينده نزديك خبر داد .

 

     روابط عمومي دانشگاه فني و حرفه اي

 

 

  • نوشته شده
  • در شنبه 3 خرداد 1393
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh