دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : چهارشنبه 1 خرداد 1398
کد 1621

همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) جشن دانش آموختگی دانشجویان دانشکده فنی دختران مراغه "فاطمه الزهرا (س)" همراه با ضیافت افطاری به همین مناسبت برگزار شد؛

علاوه بر آن در این روز از اِلمان هنری پاسداشت روز مراغه که خَلق این اثر از ۱۶ اردیبهشت توسط دانشجویان این مرکز آغاز و با تلاش وافر ایشان در این روز به اتمام رسید، رونمایی شد.به گزارش روابط عمومی این دانشکده؛ این مرکز به عنوان تنها مرکز آموزش عالی فنی دخترانه منطقه همواره در جهت توسعه علمی و فرهنگی دانشجویان خود در قالب برنامه های مختلف اهتمام می ورزد و این بار همزمان با ولادت امام حسن(ع) و جشن پایان دوره تحصیلی سال ۹۸ به دستور سرکار خانم دکتر فتحی رضایی ریاست دانشکده فنی دختران مراغه در راستای معرفی و شناساندن هر چه بهتر توانمندی های رشته معماری در آموزشکده فنی دختران مراغه، مقرر گردید طرحهایی جهت اجرا در محوطه و دیوار های مرکز از طرف انجمن معماری ارائه گردد.
لذا تقارن این موضوع با روز پاسداشت مراغه "۱۶اردیبهشت" تیمی متشکل از دانشجویان به سرپرستی سرکار خانم مهندس سیده سارا یثربی مدرس رشته معماری این مرکز طرحی با عنوان "مراغه باغ شهر کهن ایران زمین"  که با نمود جلوه هایی از آثار تاریخی ارائه و تایید شد.
 طرح مورد نظر در قالب نمادین و هنری به روش کاشی شکسته بر روی دیوار دانشکده نقش بسته و ضمن آماده سازی و تامین ملزومات مورد نیاز با کار جمعی و شبانه روزی جهت اتمام و رونمایی در  جشن پایان دوره تحصیلی جاری دانشجویان این مرکز و متبرک به نام کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در شب تولد ایشان رونمائی شد.
 هدف از طراحی و اجرای این طرح معرفی شهر مراغه به عنوان جهان شهر و باغ شهری کهن  با دارا بودن آثار  بسیار ارزشمند  و اهمیت جغرافیایی بی نظیر به عنوان مهد فرهنگ و‌ هنر بود.
در این طرح از دو اثر مهم و شناخته شده شهر مراغه یعنی گنبد سرخ و رصد خانه مراغه که در قالب همان شکلی که این اثرها در کالبد شهری  جلوه گر هستند، به عنوان نماینده آثار تاریخی و فرهنگی مراغه استفاده شده است.
همچنین با ایجاد لایه هایی در طرح اشاره به لایه های قدمت و تاریخ مراغه و کوهستانی بودن آن و با ایجاد طرح درخت به باغ شهر بودن و  همچنین با قرار دادن خورشید و آسمانی آبی به اوقات آفتابی و خوش آب و هوا بودن این شهر اشاره شده است.
تا به عنوان نمادی از بزرگداشت روز مراغه و  اثر هنری دانشجویان رشته معماری آموزشکده دختران مراغه در جشن فارغ التحصیلی این مرکز در این سال تحصیلی  به یادگار بماند.
این جشن دانش آموختگی و آئین رونمایی با ضیافت افطاری این مرکز به اتمام رسید.
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 1 خرداد 1398
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 2 خرداد 1398
  • ساعت 09
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh