دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : سه شنبه 28 شهريور 1391
کد 17

مدرک گرایی یک آفت بزرگ برای جامعه دانشگاهی است

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اشکالی که به دانشگاه های ما وارد است فاصله بین علم و اجراست، گفت: علت اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار می مانند این است که مراکز علمی و عملیاتی به هم متصل نیستند و دانشجویان در دوران تحصیل خود با کار عملی آشنا نمی شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه اشکالی که به دانشگاه های ما وارد است  فاصله بین علم و  اجراست، گفت: علت اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار می مانند این است که مراکز علمی و عملیاتی  به هم متصل نیستند و دانشجویان در دوران تحصیل خود با کار عملی آشنا نمی شوند.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجانشرقی، آیت الله محسن مجتهد شبستری در  دیدار با رئیس سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و روسا ، کارکنان ، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشکده های فنی و حرفه ای استان ،ضمن تبریک  آغز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: دین مقدس اسلام بر علم و دانش سنگ تمام گذاشته  و از میان مکاتب آسمانی و مکاتب بشری هیچ مکتبی به اندازه اسلام به علم ودانش بها نداده و تاکید نکرده است .

وی با اشاره به آیه"هَل یَستَوِی الذین یَعلَمون والذین لا یعلمون" گفت: این آیه با لحن و بیانی است که هیچ قلم و بیانی توان ترسیم آن را ندارد. با این لحن اسلام افراد را به طرف علم ودانش ترغیب  کرده خداوند متعال رفعت و درجه بالایی به کسانی که دارای علم وایمان هستند عطا کرده است.

وی افزود: البته در دانشگاه ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای تا حدی این مشکل حل شده و فاصله بین کسب  معلومات و کار عملیاتی  کمتر کرده است و این قابل تقدیر است.

آیت الله مجتهد شبستری یاد آور شد: طبق حدیث نبوی " خداوند دوست می دارد انسانی که صاحب حرفه است و امین است" کسانی مورد علاقه پروردگار هستند که علاوه بر داشتن معلومات آن را در مقام اجرا در اورده و البته شرط دیگر این امر امین و مورد اعتماد بودن است.

نماینده ولی فقیه در استان، امانت داری را منبعث از ایمان و ارزش های اخلاقی دانست و گفت: کلمه امین در این روایت حکایت از این دارد که علاوه بر اینکه دانشمند باید حرفه و کار عملیاتی داشته باشد باید به صفت امین نیز آراسته باشد.

وی گفت: از جمله مزایایی که برای دانشکده ای فنی و حرفه ای عنوان می کنند مسئله تفکیک جنسیتی دانشجویان در این مراکز است که نوعا مسئولان دیگر دانشگاهها از آن سرباز زده اند.

وی با بیان اینکه برخی مسئولین در بعضی دانشگاه ها  برای کم کاری خود عذر می آورند که این مسئله تفکیک جنسیتی نشدنی است گفت: این یک مطلب گزاف و فرار از تعهد به ارزش های دینی است.البته بعضا این عذر در برخی مراکز به جاست.

 وی تاکید کرد: دیگر دانشگاه ها هم باید با ارده و عزمی راسخ بر آن جامه عمل بپوشانند و دولت و مجلس هم به این امر مهم اصرار ورزند.

ایت الله شبستری با اشاره به مزایای اجرای این طرح خاطرنشان شدند:در صورت اجرای کامل این طرح دانشجویان بهتر می توانند دانش را یاد گرفته ، در زمینه عمل و اجرا هم بهتر عمل کنند  که این از نظر ارزش های دینی نیز اهمیت دارد.


وی مدرک گرایی را یک آفت بزرگ برای جامعه دانشگاهی خواند و گفت:علم اموزی به قدری در مقدس و ارزشمند است که عالم باید برای به دست آوردن ان از حجاز به چین برود.

وی با بیان اینکه علم به خودی خود ارزشمند است و نه مدرک و استخدام، افزود: در کشور ما نباید معضل بیکاری وجود داشته باشد  و دانشجوی ما نباید ادعای پشت میز نشینی را داشته و به این فرهنگ  دامن بزند.

نماینده  محترم ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی گفت: امیدواریم در کنار تحصیل علوم عنایت به ارزش های دینی هم افزایش یابد تا به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم.

وی ضمن محکومیت اهانت به ساحت مقدس اشرف مخلوقات حضرت محمد(ص) این  اقدام را مصداق بارز نقض قوانین بین المللی خواند و افزود:دشمنان با این کار به این فکر بودند که بین مسلمانان و جوامع اسلامی تفرقه بیاندازند اما طبق عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد وحدت فوق العاده ای بین کشورهای مسلمان به وجود آورد که موج این اتحاد به کشور های اروپایی هم کشیده شده و خیزش این موج همچنان ادامه دارد.


منبع خبری : خبرگزاری ایسنا  استان آذربایجان شرقی
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 28 شهريور 1391
  • ساعت 09
  • توسط مدیر سایت
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh