دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 25 آبان 1398
کد 1744

برگزاری نشست تخصصی " ایجاد شرکتهای فناور و دانش بنیان برای تحقق اشتغال پایدار " در دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با همکاری و مشارکت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی اقدام به آموزش نحوه ایجاد شرکت های فناور و دانش بنیان ( startup ) به دانشجویان دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای استان نموده است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، رئیس، معاونین و کارشناسان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با حضور در دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن دیدار و بازدید از امکانات و ظرفیت های علمی، فنی و پژوهشی این دانشگاه، اولین نشست تخصصی مشترک خود را با موضوع ایجاد شرکتهای فناور و دانش بنیان برای تحقق اشتغال پایدار، در جمع دانشجویان، استادان و سایر علاقمندان برگزار نمودند. در ابتدای این نشست دکتر بهشتی اصل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با تمجید و تکریم از همکاری مسئولان پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در شکل گیری این کارگاه آموزشی بر افزایش و استمرار همکاریهای فیمابین تأکید کردند. ایشان فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای را به اقتضای ماهیت آموزشی این دانشگاه نیروهای ماهر، خلاق و آچار بدست معرفی نمود که در صورت فراهم بودن امکانات و تسهیلات لازم در کنار آموزش های مربوط به تجاری سازی ایده ها و راه اندازی کسب و کار های مبتنی بر فناوری، می توان شاهد شکل گیری مجموعه های فناور و دانش بنیان بیشتری در بین آنها بود. این استاد دانشگاه در ادامه با توصیه به گسترش شرکتهای دانش بنیان و فناور در کشور ابراز داشتند: بدون شک جریان اقتصاد دانش بنیان طریق مطمئن برای اشتغال آفرینی، کارآفرینی و درآمدزایی در کشور می باشد که همانا نیازمند حمایت و پشتیبانی همه جانبه دولتی می باشد. دکتر بهشتی اصل همچنین از عزم جدی این دانشگاه بر گسترش فعالیت های مرکز رشد مهارتی و فناوری در دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: امیدواریم بزودی با انعقاد تفاهم نامه های لازم با پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و گسترش همکاریهای مشترک بتوانیم به این اصل مهم جامه عمل بپوشانیم. دکتر واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ضمن تقدیر و تشکر از میزبانی خوب و همکاری شایسته مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در برگزاری نشست حاضر ابراز امیدواری کرد ارتباطات و همکاریهای فیمابین زمینه ساز ظهور و بروز شرکتهای فناور و دانش بنیان بیشتری از دانشگاه فنی و حرفه ای استان گردد. شایان ذکر است که در پانل تخصصی این نشست ضمن ارائه مطالبی در خصوص تاریخچه شکل گیری و تکوین پارک های علم و فناوری در دنیا، لزوم تجاری سازی طرح ها و ایده های فناورانه، مراحل ایجاد شرکتهای فناور و دانش بنیان و پذیرش طرح های فناورانه و نیز چگونگی بهره مندی از حمایت ها و تسهیلات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و مراکز رشد، به پرسش های حاضرین در نشست پاسخ داده شد. در حاشیه این نشست، رئیس و معاونین پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی بازدید کردند.         
آلبوم تصاویر پارک

  • نوشته شده
  • در شنبه 25 آبان 1398
  • ساعت 05
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh