دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 23 آذر 1398
کد 1759

با حضور نماینده محترم ولایت فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی کلید خورد: گردهمایی مدیران ارشد استانی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

صبح روز پنجشنبه 21 آذرماه جلسه درس مکارم اخلاق و معنویت حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سید محمد علی آل هاشم، نماینده محترم ولایت فقیه در استان و امام جمعه محبوب و مردمی تبریز، در سالن همایش های امید دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک تبریز برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در ابتدای این مراسم معنوی و باشکوه که مدیران ارشد دستگاههای اجرایی، نظارتی، امنیتی، نظامی و انتظامی استان در آن حضور داشتند، حاج آقا آل هاشم با تبریک پیشاپیش هفته پژوهش و فناوری و نیز سالروز وحدت حوزه و دانشگاه به جامعه دانشگاهی و حوزوی، از میزبانی مثال زدنی دانشگاه فنی و حرفه ای تقدیر و تجلیل کردند. ایشان پس از مرور رخدادهای استانی در روزهای گذشته و پیش رو از جناب حجت الاسلام والمسلمین سید رضی بلاغی، خواستند تا در جلسه این هفته پیرامون جایگاه اخلاق در ساختار مدیریتی جامعه اسلامی ایراد سخنرانی نمایند. حجت الاسلام بلاغی که از روحانیون باسابقه و برجسته شهر تبریز شمرده می شود، در بخشی از سخنان خود، عبودیت و بندگی برای خدا را شرط اول تمامی فضائل اخلاقی، انسانی و حتی رسالت پیامبری دانسته و بنا بر فرمایش امیر المومنین علی (ع) آن را موجب عزت و حفظ شرافت انسانی عنوان کردند. ایشان عبد بودن را اطاعت بی چون و چرا از اوامر الهی تفسیر نموده و عبودیت واقعی را تابع بودن فقط برای خدا اعلام کرد. این واعظ مشهور ادامه داد: با تجهیز انسان به صفت والای عبادالهی، انسان دیگر پای در جاده های دیگر نگذاشته و بالتبع آن صفات اخلاقی در جامعه گسترش خواهد یافت. این واعظ صاحب سبک با ذکر احادیث و روایاتی گفت: نهادینه شدن اخلاق در سازمان ها و دستگاه های اجرایی از سوی مدیران و مسوولان به طور فزاینده می تواند به جلب رضای الهی و مردم منجر شود و موجبات پیشرفت امور در جامعه را فراهم کند. شایان ذکر است که این جلسات به ابتکار حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز از دو سال قبل با حضور استاندار و مدیران ارشد دستگاه های اچرایی و فرماندهان نهادهای نظامی ،‌ انتظامی و امنیتی استان به طور منظم و در ساعات اولیه پنجشنبه های هر هفته و قبل از شروع ساعات کاری اداری به نوبت در یکی از دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود و هدف از آن تبیین اهمیت مکارم اخلاق و آموزه های دینی در نظام اداری و نقش آن درتکریم مردم و ارباب رجوع در ادارت و سازمان های دولتی است. شرکت کنندگان در پایان این جلسه با حضور بر مزار یادمان شهدای دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با نثار شاخه های گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام آنان ادای اخترام کردند. دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در جریان هشت سال دفاع مقدس 32 شهید تقدیم اسلام و میهن کرده است. 
آلبوم تصاویر مکارم

  • نوشته شده
  • در شنبه 23 آذر 1398
  • ساعت 12
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh