دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 30 آذر 1398
کد 1762

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

جهت تجلیل از استادان و دانشجویان برتر در عرصه تحقیق و پژوهش و تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه مراسم ویژه ای با حضور جمعی از مسئولان استانی و روسای دانشگاه های استان در سالن همایش های امید دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک تبریز برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در ابتدای این مراسم دکتر احد بهشتی اصل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به رخدادهای مهم آذرماه عنوان داشتند: در آذرماه سه جریان تاثیرگذار که مورد انتظار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) از دانشگاهها
می باشد، شکل گرفته اند. جریان اول جریان استبداد ستیزی و تسلیم نشدن در برابر ظلم و ستم استکبار می باشد که 16 آذر، روز دانشجو نماد واقعی این جریان در دانشگاهها می باشد. جریان دوم جریان علم، تحقیق و پژوهش در دانشگاهها هست که 25 آذر، روز پژوهش و فناوری تبلور این جریان مهم علمی و پژوهشی در دانشگاهها است. و در نهایت جریان آرمان گرایی و آرمانخواهی که شهادت استاد معظم آیت اله دکتر مفتح در 27 آذر و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه مصداق حقیقی این جریان می باشد. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان در ارتباط با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه نیز اظهار کردند: به تعبیر امام راحل ( قدس سره الشریف ) دانشگاه ها و حوزه های علمیه مغز متفکر جامعه هستند بصورتی که دانشگاه یک نیمکره و حوزه نیمکره دیگر آن می توانند جامعه را به سعادت رهنمون سازند. حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر سید محمدعلی آل هاشم، نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز نیز طی سخنانی به اهمیت تحقیق و پژوهش پرداخته و خاطر نشان کردند: ­­در دانشگاهها پژوهش ها، رسالات، مقالات و پایاننامه های زیادی تهیه می شوند که متاسفانه در اتاق مدیران و مسئولان دانشگاه خاک می خورند، ولیکن می بایست با یک تغییر نگرش تمامی این کارها در جهت برآورده شدن نیازهای کشور بویژه تبیین اقتصاد مقاومتی سوق داده شوند. ایشان به اهمیت و جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره و اظهار نمودند: در این دانشگاه چون علم و عمل با هم همراه می باشند و دانشجویان با بهره مندی از کارگاههای فراوان و مجهز مطالب را بصورت عملی تجربه می کنند، قطعاً بعد از فراغت از تحصیل بدون شغل نخواهند ماند. امام جمعه محبوب و مردمی تبریز با یادآوری رخدادهای آذرماه بویژه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه فرمودند: دانشجوی امروز ما می بایست سیاسی باشد اما نه سیاست زده و ضمن داشتن بصیرت و آگاهی از مسایل روز و گذشته از ورود به جریانها و احزاب سیاسی که مانع از ارتقای علمی و پژوهشی آنها می شوند، پرهیز نماید. در ادامه این مراسم دکتر علی احمدیان، عضو هیئت علمی دانشگاه بناب که از فارغ التحصیلان موفق دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در رشته برق – قدرت محسوب می شود و همچنین دکتر خلیل وطن دوست، رئیس هیئت مدیره گروه غذایی شیرین وطن که جهت امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه انجام پروژه های پژوهشی دانشگاه در این مراسم شرکت داشتند، به ایراد سخنرانی پرداختند. در خاتمه نیز از بیست و پنج استاد و دانشجوی برتر در عرصه پژوهش و تحقیق مراکز استانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با اهدای لوح تقدیر و هدایا تقدیر و تجلیل گردید.
آلبوم تصاویر پژوهش و فناوری

  • نوشته شده
  • در شنبه 30 آذر 1398
  • ساعت 06
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh