دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : سه شنبه 3 تير 1399
کد 1822

در آستانه امتحانات پایان ترم برگزار شد: وبینار تخصصی " طراحی آزمون امن در بستر LMS " به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

جهت آگاهی بیشتر مدرسان رسمی و مدعو دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور با روند طراحی و برگزاری آزمون های درسی بصورت مجازی، دکتر زهیر هوشی، مدرس آموزشهای الکترونیکی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به تشریح فرایند آزمون در پهنه سامانه‌ مدیریت آموزش مجازی پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، نزدیک به 250 نفر از مدرسان رسمی و مدعو دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای کشور با حضور در وبینار تخصصی " طراحی آزمون امن در بستر LMS " به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و تدریس دکتر زهیر هوشی، از مدرسان رشته برق این دانشگاه، با روند طراحی و اجرای آزمون های درسی بصورت مجازی آشنا شدند. در ابتدای این وبینار دو ساعته دکتر احد بهشتی اصل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از حضور مشتاقانه و پرشور جمیع استادان و مدرسان دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر زهیر هوشی را بسیار فعال و کارآمد در عرصه آموزش های الکترونیکی معرفی کردند که از ابتدای فعالیت آموزش های مجازی در دانشگاه فنی و حرفه ای، همکاری بسیار سازنده و موثری با تیم آموزش های الکترونیکی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی داشته و دارند. دکتر غلامرضا کیانی، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای نیز با سپاسگزاری از میزبانی خوب و تلاشهای ارزنده دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در زمینه تداوم آموزشها بصورت الکترونیکی و طراحی سامانه آموزش مجازی بومی، مطالبی در خصوص الزام فعالیت تمامی دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای سراسر کشور در سامانه متمرکز سمیاد از نیمسال تحصیلی آینده، تجلیل از تمامی مراکز و همکارانی که با محتواسازی مناسب الکترونیکی باعث ارتقاء و مطرح شدن نام دانشگاه فنی و حرفه ای در بین دانشگاههای برتر وزارت عتف شده اند، هشدار به همکاران و مراکزی که نسبت به آموزش های مجازی کم لطفی می نمایند، توضیحاتی در خصوص کم و کیف آزمون های الکترونیکی و نیز فرآیند انتخاب سرآمدان آموزشی مطرح کردند. در ادامه، دکتر زهیر هوشی بعنوان مدرس دوره در مقدمه ای به بیان کلی پارامترهای موثر در امنیت آزمون نظیر طراحی سوالات متنوع با اجزای متغیر، دسته بندی سوالات در طبقات مبحث محور، محدودسازی تعداد دفعات شرکت در آزمون، نمایش هر سوال در یک صفحه مجزا، محدودسازی مرور سوالات، مخفی کردن نتایج وپاسخ های صحیح، ندادن زمان بیش از حد برای آزمون پرداخت. همچنین مراقبتهای خاص دیگری هم برای افزایش امنیت آزمون  از جمله: چک کردن IP دانشجویان شرکت کننده، مدیریت زمان شروع آزمون دهی با نمرات تشویقی، مدیریت زمان پایان آزمون با سوالات تشویقی پیشنهاد گردید. ایشان در ادامه به بررسی انواع سوالات مطرح در امتحانات دانشگاهی پرداخته و روشهای تعریف هر کدام از این سوالات را به صورت تکی یا گروهی بیان نمود. ازانواع سوالات مورد بررسی به مواردی چون سوالات جواب کوتاه متنی، سوالات جواب کوتاه عددی، سوالات چندگزینه ای، سوالات تشریحی توصیفی، سوالات تشریحی محاسباتی اشاره گردید. علاوه بر نمایش نحوه ورود و صدور سوالات در سامانه، تکنیکهایی برای ایجاد سوالات متنوع از یک نوع سوال با اعمال تغییرات هوشمند در متن و پاسخ آنها ارائه شد. شرکت کنندگان همچنین با روشهایی آشنا شدند که بتوان با کمک آنها تصحیح آزمون را به صورت خودکار توسط سیستم انجام داد. در انتهای جلسه مدرس دوره، آقای دکتر هوشی، به پرسشهای مطرح از طرف شرکت کنندگان در وبینار پاسخ دادند.
آلبوم تصاویر هوشی

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 3 تير 1399
  • ساعت 19
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh