دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : جمعه 13 تير 1399
کد 1829

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی: انعقاد تفاهم نامه دو جانبه با دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی جهت شناسایی مشکلات و موانع توسعه دانشگاه و نیز تعیین سازوکارهای استفاده از توان استانی برای رفع آنها از ضروریات است.

دکتر احد بهشتی اصل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی بهمراه قاسم فتاح اهر، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جهت بررسی شرایط بهره مندی دانشگاه استان از اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور با دکتر داود بهبودی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر بهشتی اصل در ابتدای این دیدار ضمن تشریح جایگاه و نقش بی بدیل دانشگاه فنی و حرفه ای در مقوله مهارت آموزی، فناوری، کار آفرینی و اشتغال زایی که جزء دغدغه ها و برنامه های مهم و اساسی مسئولان کشور می باشد، بر لزوم توجه بیش از پیش به توسعه و ارتقاء مراکز استانی این دانشگاه تأکید کرد. ایشان افزودند: علاوه بر دانشکده فنی و حرفه ای شماره یک تبریز، هفت مرکز دیگر دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی بویژه دانشکده ها و آموزشکده هایی که در شهرستانهای میانه، سراب، اهر و مراغه واقع شده اند، بشدت نیازمند توسعه، بروز رسانی و تجهیز هستند و با توجه به اینکه این مراکز در مناطق کمتر توسعه یافته نیز دایر هستند، بی گمان حائز بهره مندی بیشتر از اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور می باشند. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با اشاره به اطلاعات قابل استناد گردآوری شده از سایر استانها اظهار داشتند: ما امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی با عنایت به ظرفیت بالای دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نسبت به اکثر استانها، زمینه تحقق اختصاص بودجه مناسب برای توسعه و تجهیز این دانشگاه را فراهم آورند. دکتر بهبودی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار رسمی با مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، به محضر دکتر ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور به عنوان یار دیرین خود در حوزه آموزش ابراز ارادت نموده، گسترش و تعالی دانشگاه فنی و حرفه ای را برای کشور و آینده جوانان این مرز و بوم بسیار مهم و تأثیرگذار دانستند. ایشان گفتند: با توجه به محدودیت های اعمال شده در اختصاص بودجه قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که بیشتر پروژه های عمرانی رو به اتمام با پیشرفت فیزیکی بسیار بالای این مراکز را شامل می شود، در سالهای قبل اعتبار قابل توجهی برای دانشگاه ها اختصاص نیافته است. در سال جاری نیز نزدیک به سی پروژه با شرایط ذکر شده شناسایی و مطالعه شده اند که در نظر است جهت تکمیل و اتمام آنها  بودجه از محل این قانون اختصاص یابد. ایشان ادامه دادند: بدون شک با تعاملات صورت گرفته و انعقاد تفاهم نامه های دو جانبه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی بر روی دانشگاه فنی و حرفه ای استان تمرکز بیشتری خواهد نمود و تلاش خواهیم کرد با شناسایی مشکلات و موانع توسعه دانشگاه و تعیین سازوکارهای استفاده از توان استانی، علاوه بر اعتبارات محدود قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، از سایر محل ها نیز برای توسعه و ارتقاء مراکز استانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی تأمین اعتبار نماییم. یادآوری می گردد، مطابق بند و تبصره 9 ماده واحده لایحه بودجه سال 1399، به منظور ارتقاء شاخص های علمی، پژوهشی، فناوری و مهارتی، اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقاء سطح مناطق کمتر توسعه یافته مصوب 30/7/1393 با اصلاحات و الحاقات بعدی، قابل اختصاص به دانشگاهها، موسسات آموزش عالی، پارک های علم و فناوری، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و جهاد دانشگاهی مستقر در استان نیز است.

    

    
  • نوشته شده
  • در جمعه 13 تير 1399
  • ساعت 08
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در جمعه 13 تير 1399
  • ساعت 14
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh