دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : سه شنبه 24 تير 1399
کد 1832

امضاء تفاهم نامه همکاری فیمابین دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی زمینه های مختلف همکاری بین دو مجموعه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر احمد حمزه زاده، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به همراه معاونان این اداره، ضمن بازدید از امکانات و فضاهای مختلف دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، با دکتر احد بهشتی اصل، رئیس دانشگاه دیدار و گفتگو کرد. دکتر بهشتی اصل در این دیدار با تشریح پتانسیل های فنی - تخصصی و نیز زیر ساخت های آماده دانشگاه فنی و حرفه ای استان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشتند: به سبب دایر بودن رشته عمران، معماری و شهرسازی در دانشگاه فنی و حرفه ای استان و وجود استادان توانمند و دارای تجربه و سابقه در حوزه میراث فرهنگی و مرمت آثار باستانی امکان بهره مندی از توان بالقوه این مرکز دانشگاهی در قالب پروژه های مطالعاتی و مشاوره ای فراهم می باشد. ایشان با اشاره به وجود امکانات و فضاهای گسترده آموزشی - تحقیقاتی در مراکز استانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی افزودند: بطور قطع و یقین امرآموزش، تربیت نیروهای ماهر و کارآمد و دانش افزایی جزء برنامه های لاینفک تشکیلات عظیم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی می باشد که در این راستا دانشگاه فنی و حرفه ای استان آمادگی خود را جهت برگزاری دوره های متعدد آموزشی مورد نیاز برای این اداره کل در سطوح مختلف حتی راه اندازی رشته های جدید و خاص نظیر باستان شناسی، هتل داری، فرش یا کفش اعلام میدارد. دکتر بهشتی اصل ابراز داشتند: وجود مراکز رشد در دانشگاه فنی و حرفه ای امکان بهره مندی فعالان و شرکتهای مختلف بویژه صنایع نوپا و نیازمند حمایت، از فضاها و امکانات دانشگاهی جهت پیشرفت و شکوفایی آنها را فراهم ساخته است و در این زمینه نیز همکاری دو مجموعه می تواند کمک موثری به تولید داخلی بویژه در عرصه صنایع دستی و گردشگری نماید. ایشان ادامه دادند: وجود رشته طراحی دوخت در دانشگاه فنی و حرفه ای استان و علاقمندی استادان و دانشجویان این رشته باعث گردیده هر ساله چندین نمایشگاه صنایع دستی در مرکز الزهراء (س) این دانشگاه برپا گردد که با همکاری نزدیک و منسجم با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی می توان نسبت به دایر نمودن نمایشگاههای دائمی در این حوزه اقدام نمود. دکتر احمد حمزه زاده نیز در این دیدار با بیان اینکه تاکنون مجال آشنایی نزدیک با دانشگاه فنی و حرفه ای استان برای اینجانب فراهم نشده بود، عنوان داشتند: آنچه از این دیدار و بازدید نمایان می گردد زمینه های بسیاری برای همکاری دو مجموعه وجود دارد. ایشان ادامه دادند: ما جهت توسعه و ارتقاء فرایند آموزش در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قطعاً از ظرفیت های بالای دانشگاه فنی و حرفه ای استان خصوصاً در برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت خودمان استفاده خواهیم کرد، بویژه اینکه ارائه مدارک پایان دوره معتبر از سوی بزرگترین دانشگاه دولتی فناور و مهارت محور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موجب افزایش رغبت و اقبال علاقمندان به صنایع دستی و گردشگری خواهد شد. در خاتمه این دیدار تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به امضاء طرفین رسید.  

    

    

    

    
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 24 تير 1399
  • ساعت 03
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در سه شنبه 24 تير 1399
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh