تاریخ : جمعه 23 آبان 1399
کد 1872

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی: عزم و اراده قطعی دولت جمهوری اسلامی ایران، مجلس و بویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر حمایت گسترده و همه جانبه از آموزش های فنی و مهارتی ...

دکتر علیرضا منادی سفیدان بهمراه دکتر روح الله متفکرآزاد رئیس و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم با حضور در جمع روسای دانشگاههای استان آذربایجان شرقی به بررسی مشکلات و مسائل این دانشگاهها پرداختند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر علیرضا منادی سفیدان در بخشی از صحبت های خود در این نشست با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش های مهارتی، فنی و حرفه ای در شرایط حال حاضر کشور، نقش و جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای در توسعه مهارت آموزی را پر رنگ و محوری دانسته و تصریح کردند: عزم و اراده قطعی دولت جمهوری اسلامی ایران، مجلس و بویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر حمایت گسترده و همه جانبه از آموزش های فنی و مهارتی و اهتمام بر شناسایی و رفع موانع رشد، توسعه و تعالی این نوع آموزشهاست. ایشان اظهار داشتند: همانگونه که در جلسه کارگروه تخصصی راهبری و هماهنگی در سیاستگذاری شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در هفته مهارت و کارآفرینی نیز مطرح کردیم تلاش می کنیم تا با یک همسویی و همگرائی و نیز پیگیریها، برنامه ریزیها و نظارتهای مجدانه، سهم آموزش های مهارتی در آموزش و پرورش را از 30 درصد به 50 درصد ارتقا بدهیم، چیزی که در قانون برنامه پنج ساله ششم نیز به صراحت به آن اشاره شده است. نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم همچنین آمار پایین کادر آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در مقایسه با نیروهای حق التدریس این دانشگاه را قابل تأمل دانسته، بر پیگیری و حل این مسئله تأکید کردند. دکتر احد بهشتی اصل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن قدردانی و حق شناسی از عنایات و نگاه خاصه ریاست و اعضای محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نسبت به مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای و نیز برگزاری اولین جلسه خارج از مجلس کمیسیون در محل دانشگاه فنی و حرفه ای در هفته ملی مهارت و کارآفرینی، آمادگی کامل این دانشگاه بر نقش آفرینی اثرگذار و جامع در عرصه آموزشهای عالی فنی، مهارتی و فناورانه کشور را اعلام داشتند. ایشان بیان کردند: عمده ترین مشکل و چالش اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، با توجه به قدمت بالا و بیش از نیم قرن این دانشگاه، مسئله بروز رسانی و ارتقاء امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی ست که علیرغم برنامه ریزی های مدبرانه و اقدامات توسعه گرایانه آقای دکتر صالحی عمران، ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای و همکاران ارجمندشان در هیئت رئیسه دانشگاه، ولیکن حل این موضوع کلان، نظر حمایتی مسئولان بالادستی بویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس را طلب می نماید. دکتر بهشتی اصل همچنین با اشاره به تلاشهای ارزنده صورت گرفته در خصوص ساماندهی نیروهای حق التدریس و جذب آنها در بدنه اداری دانشگاه، ابراز داشتند: با این اقدام ارزشمند و ستودنی، به تقریب نیازهای پرسنلی بخش اداری از بین رفته، اما در حوزه آموزش بشدت نیازمند جذب کادر آموزشی و اعضای هیئت علمی می باشیم که امید می رود در این خصوص نیز تصمیم گیریهای اساسی و عاجلانه صورت گیرد. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در خاتمه، دانشگاه استان را با دارا بودن 8 دانشکده و آموزشکده، 10000 دانشجو و 348 کادر آموزشی و اداری جزء دانشگاه های فنی و حرفه ای رتبه یک کشور عنوان کردند که از دیر باز در آموزش و تربیت کادر آموزشی مورد نیاز هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش مشارکت داشته است. ایشان افزودند: شایسته است که با توجه به کمبودها و نیازهای موجود در بدنه فنی آموزش و پرورش از جمله هنرآموز، دبیر فنی و معلم فنی، این همکاری قطع شد، همانند گذشته استمرار یابد. گفتنی است استخدام نیروهای انسانی مورد نیاز، ضرورت اجرای طرح آمایش، توجه به بودجه، مسائل عمرانی و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاههای دانشگاهها و کاربردی کردن تحصیلات تکمیلی از عمده مسائل مطرح شده توسط روسای 10 دانشگاه حاضر در این نشست بودند که بنا به اظهارات دکتر منادی و دکتر متفکر آزاد در کمیسیون آموزش طرح و پیگیری خواهند شد.


  

  .

  

   

  
  • نوشته شده
  • در جمعه 23 آبان 1399
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در جمعه 23 آبان 1399
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh