شنبه 3 آذر 1403
En
معرفی
پیشینه دانشگاه
معرفی شهر تبریز
رؤسای مراکز استان
حوزه ریاست
بیوگرافی ریاست دانشگاه
دبیرخانه نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت
دفتر ریاست و روابط عمومی
اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر
مرکز رشد واحدهای فناوری
آزمایشگاه مرکزی
مدیریت امور حقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات
هسته گزینش
مدیریت حراست
واحدهای ستادی
معاونت آموزشی
معاونت پژوهشی، فناوری و ارتباط با صنعت
معاونت اداری،مالی و مدیریت منابع
معاونت فرهنگی و دانشجوئی
مراکز تابعه
دانشکده فنی و حرفه ای شماره 1 تبریز
آموزشکده فنی و حرفه ای شماره دو تبریز
آموزشکده فنی و حرفه ای دختران تبریز الزهرا (س)
آموزشکده فنی و کشاورزی مراغه
آموزشکده فنی و حرفه ای دختران فاطمه الزهرا (س) مراغه
آموزشکده فنی و حرفه ای اهر - شهیدچمران
آموزشکده فنی و حرفه ای پسران سراب
آموزشکده فنی و حرفه ای پسران میانه
گروه های آموزشی
گروه برق و کامپیوتر
گروه علوم مهندسی
گروه ساختمان و معماری
گروه علوم انسانی
گروه علوم پایه
کارگاه ها و آزمایشگاه ها
اشخاص
هیئت علمی
کارکنان
پایگاه خبری
ارتباط با دانشگاه
تلفن های دانشگاه
ارتباط با ریاست
فرم تکریم ارباب رجوع
سامانه ها
سامانه آموزشی بوستان
سامانه آموزش مجازی سمیاد
سامانه کارآموزی بهکاد
سامانه تغذیه و خوابگاه دانشجویان (سماد)
سامانه پرسنلی (حقوق و دستمزد)
سامانه اتوماسیون اداری
سیستم حضور و غیاب
پیوندها
تاریخ :
جمعه 23 آبان 1399
کد
1872
لینک کوتاه
:
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی: عزم و اراده قطعی دولت جمهوری اسلامی ایران، مجلس و بویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر حمایت گسترده و همه جانبه از آموزش های فنی و مهارتی ...
دکتر علیرضا منادی سفیدان بهمراه دکتر روح الله متفکرآزاد رئیس و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم با حضور در جمع روسای دانشگاههای استان آذربایجان شرقی به بررسی مشکلات و مسائل این دانشگاهها پرداختند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر علیرضا منادی سفیدان در بخشی از صحبت های خود در این نشست با اشاره به اهمیت و ضرورت آموزش های مهارتی، فنی و حرفه ای در شرایط حال حاضر کشور، نقش و جایگاه دانشگاه فنی و حرفه ای در توسعه مهارت آموزی را پر رنگ و محوری دانسته و تصریح کردند: عزم و اراده قطعی دولت جمهوری اسلامی ایران، مجلس و بویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس بر حمایت گسترده و همه جانبه از آموزش های فنی و مهارتی و اهتمام بر شناسایی و رفع موانع رشد، توسعه و تعالی این نوع آموزشهاست. ایشان اظهار داشتند: همانگونه که در جلسه کارگروه تخصصی راهبری و هماهنگی در سیاستگذاری شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در هفته مهارت و کارآفرینی نیز مطرح کردیم تلاش می کنیم تا با یک همسویی و همگرائی و نیز پیگیریها، برنامه ریزیها و نظارتهای مجدانه، سهم آموزش های مهارتی در آموزش و پرورش را از 30 درصد به 50 درصد ارتقا بدهیم، چیزی که در قانون برنامه پنج ساله ششم نیز به صراحت به آن اشاره شده است. نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم همچنین آمار پایین کادر آموزشی و اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در مقایسه با نیروهای حق التدریس این دانشگاه را قابل تأمل دانسته، بر پیگیری و حل این مسئله تأکید کردند. دکتر احد بهشتی اصل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن قدردانی و حق شناسی از عنایات و نگاه خاصه ریاست و اعضای محترم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نسبت به مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای و نیز برگزاری اولین جلسه خارج از مجلس کمیسیون در محل دانشگاه فنی و حرفه ای در هفته ملی مهارت و کارآفرینی، آمادگی کامل این دانشگاه بر نقش آفرینی اثرگذار و جامع در عرصه آموزشهای عالی فنی، مهارتی و فناورانه کشور را اعلام داشتند. ایشان بیان کردند: عمده ترین مشکل و چالش اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، با توجه به قدمت بالا و بیش از نیم قرن این دانشگاه، مسئله بروز رسانی و ارتقاء امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی ست که علیرغم برنامه ریزی های مدبرانه و اقدامات توسعه گرایانه آقای دکتر صالحی عمران، ریاست محترم دانشگاه فنی و حرفه ای و همکاران ارجمندشان در هیئت رئیسه دانشگاه، ولیکن حل این موضوع کلان، نظر حمایتی مسئولان بالادستی بویژه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس را طلب می نماید. دکتر بهشتی اصل همچنین با اشاره به تلاشهای ارزنده صورت گرفته در خصوص ساماندهی نیروهای حق التدریس و جذب آنها در بدنه اداری دانشگاه، ابراز داشتند: با این اقدام ارزشمند و ستودنی، به تقریب نیازهای پرسنلی بخش اداری از بین رفته، اما در حوزه آموزش بشدت نیازمند جذب کادر آموزشی و اعضای هیئت علمی می باشیم که امید می رود در این خصوص نیز تصمیم گیریهای اساسی و عاجلانه صورت گیرد. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در خاتمه، دانشگاه استان را با دارا بودن 8 دانشکده و آموزشکده، 10000 دانشجو و 348 کادر آموزشی و اداری جزء دانشگاه های فنی و حرفه ای رتبه یک کشور عنوان کردند که از دیر باز در آموزش و تربیت کادر آموزشی مورد نیاز هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش مشارکت داشته است. ایشان افزودند: شایسته است که با توجه به کمبودها و نیازهای موجود در بدنه فنی آموزش و پرورش از جمله هنرآموز، دبیر فنی و معلم فنی، این همکاری قطع شد، همانند گذشته استمرار یابد. گفتنی است استخدام نیروهای انسانی مورد نیاز، ضرورت اجرای طرح آمایش، توجه به بودجه، مسائل عمرانی و تجهیز کارگاهها و آزمایشگاههای دانشگاهها و کاربردی کردن تحصیلات تکمیلی از عمده مسائل مطرح شده توسط روسای 10 دانشگاه حاضر در این نشست بودند که بنا به اظهارات دکتر منادی و دکتر متفکر آزاد در کمیسیون آموزش طرح و پیگیری خواهند شد.
.
نوشته شده
در
جمعه 23 آبان 1399
ساعت
10
توسط
روابط عمومی
ویرایش شده
در
جمعه 23 آبان 1399
ساعت
11
توسط
روابط عمومی
نظرات شما
نام
نام خانوادگی
ایمیل
کد امنیتی
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید
لطفا صبر کنید...