دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 16 بهمن 1400
کد 1935

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در نشست مشترک با مدیران شرکت سهندجام تبریز:

برقراری نظام آموزشی دوگانه و تقاضا محور نمودن آموزشها و پژوهش های دانشگاهی روشهای نوین و کارآمد در زمینه تربیت نیروهای کار متخصص، ماهر و خلاق مورد نیاز کارخانجات و شرکتهای بزرگ می باشد.

در دومین نشست مشترک مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با مدیران و کارشناسان شرکت سهند جام تبریز پیش نویس تفاهم نامه همکاری فیمابین تهیه و تدوین گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی: پس از بازدید هفته گذشته مسئولان دانشگاه فنی و حرفه ای استان از مجتمع تولیدی سهند جام تبریز و رایزنی در خصوص زمینه های همکاریهای فیمابین دو مرکز، اینبار مدیران و کارشناسان شرکت سهند جام تبریز، روز چهارشنبه 13 بهمن ماه میهمان دانشگاه بودند و بعد از بازدید مفصل از فضاها و امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی، در نشست مشترک با هیأت رئیسه دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی شرکت کردند. در این نشست، مهندس طباطبایی، مدیر فنی مجتمع تولیدی سهند جام تبریز ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با ظرفیت های بالای آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان، علاقمندی و اهتمام وافر هیات مدیره شرکت سهند جام تبریز بر همکاری نزدیک با دانشگاه فنی و حرفه ای در زمینه های مختلف بویژه در موضوع تربیت نیروهای کار متخصص و ماهر مورد نیاز شرکت را اعلام داشتند. ایشان گفتند: ما پس از دیدار هفته گذشته با مسئولان دانشگاه، در طی جلسات کارشناسی، سه محور را برای شروع این همکاری ضروری دانستیم. نخست معرفی فارغ التحصیلان زبده دانشگاه فنی و حرفه ای جهت جذب و استخدام در کارخانجات مجتمع تولیدی سهندجام تبریز، دوم معرفی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای جهت گذراندن دوره کارآموزی در داخل کارخانه و سوم بورسیه نمودن برخی از دانشجویان نخبه دانشگاه فنی و حرفه ای استان که پس از فارغ التحصیلی بمدت حداقل ده سال در استخدام شرکت باشند. دکتر احد بهشتی اصل نیز در این دیدار با اشاره به محورهای پیشنهادی شرکت سهند جام تبریز، تأمین نیروی کار متخصص، کارآمد و ماهر را دغدغه اصلی بخش کسب و کار دانسته، پاسخگویی به این نیاز مهم را ماموریت اساسی دانشگاه فنی و حرفه ای عنوان کردند. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کردند: جهت پوشش دادن به این نیاز و تربیت نیروهای کار متخصص، ماهر و خلاق مورد نیاز کارخانجات و شرکتهای بزرگ، روش های نوین و کارآمدی وجود دارد که برقراری نظام آموزشی دوگانه و تقاضا محور نمودن آموزشها و پژوهش های دانشگاهی از جمله این روشها هستند. شایان ذکر است، اعلام آمادگی برای اجرای نظام آموزشی دوآل یا دوگانه با همکاری شرکت سهند جام تبریز، برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز پرسنل شرکت سهند جام تبریز هم بصورت عملی و هم تئوریک در محل دانشگاه، تدوین سرفصل های درسی و ایجاد رشته محل های جدید مورد نیاز شرکت سهند جام تبریز، تجهیز کارگاهها و آزمایشگاههای دانشگاه فنی و حرفه ای استان توسط شرکت سهند جام تبریز، اجرای طرحهای پژوهشی مشترک جهت مرتفع ساختن مسائل فنی شرکت و توانمند سازی اعضای هیات علمی دانشگاه در داخل کارخانجات شرکت سهند جام تبریز از دیگر مفاد مورد توافق در این نشست بودند.

  

  

  
  • نوشته شده
  • در شنبه 16 بهمن 1400
  • ساعت 09
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در شنبه 16 بهمن 1400
  • ساعت 09
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh