دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401
کد 1942

نشست سه جانبه دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، سازمان صمت استان و خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی

بمنظور ارزیابی راههای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین " با بهره گیری از ظرفیت های علمی، مهارتی و صنعتی استان، نشست سه جانبه دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، سازمان صمت استان و خانه صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی در محل دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این نشست که روز دوشنبه 26 اردیبهشت ماه روی داد دکتر بهشتی اصل، رئیس دانشگاه استان با اشاره به رسالت و ماموریت اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای ابراز داشتند: دانشگاه فنی و حرفه ای بعنوان ادامه دهنده حرکت دانشگاه دارالفنون در کشور وظیفه اصلی تربیت نیروهای کار ماهر و توانمند مورد نیاز بخش صنعت و تولید را برعهده دارد و امروزه شاهدیم که بسیاری از سرپرستان کارخانه ها و مراکز تولیدی از فارغ التحصیلان این دانشگاه می باشند. ایشان ادامه دادند: با توجه به درخواست های متعدد شرکتها و کارخانه ها برای تأمین نیروی کار از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای و با در نظر گرفتن شناور بودن، گستردگی و تنوع بالای رشته های تحصیلی در این دانشگاه در کنار امکان دایر نمودن رشته های جدید بر اساس نیاز بخش صنعت و تولید، در صورت حمایت مسئولان این دانشگاه خواهد توانست گامهای بلندی در جهت فراهم نمودن زیرساختهای لازم برای توسعه و بروز رسانی  بردارد. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی بیان داشتند: دانشگاه فنی و حرفه ای استان در کنار رسالت اصلی خود که همانا آموزش و تربیت تکسنین های ماهر می باشد بدنبال حمایت از شرکتهای دانش بنیان و فعال در عرصه فناوریهای نو و بروز می باشد و در این زمینه آماده است تا با تأمین امکانات مورد نیاز نظیر فضاهای کاری و استادان راهنما و مشاور در جهت فعالیت و موفقیت این شرکتها قدمهای موثرتری بردارد. مهندس صابر پرنیان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار ضمن ابراز علاقمندی خود نسبت به مسایل علمی و دانشگاهی از آشنایی قبلی خود با دانشگاه فنی و حرفه ای و انتظارات واقعی جامعه از این دانشگاه سخن گفت. ایشان عنوان داشتند: اینجانب در طی بازدیدهای متعدد از کارخانجات و مراکز تولیدی استان بر این باور هستم که این استان بویژه شهر تبریز برخلاف نظر بسیاری از افراد، در حال رشد و توسعه بوده و میل به سرمایه گذاری در این استان در زمینه کسب و کار بسیار بالا می باشد. پرنیان در ادامه متذکر شد: امروز وظیفه اصلی ما بویژه در دانشگاه ها سوق دادن جوانان به سمت کارآفرینی بویژه  ایجاد کسب و کارهای جدید و دور کردن روحیه کارمند پروری می باشد. رئیس سازمان صمت استان با تأکید بر تقویت روابط صنعت استان آذربایجان شرقی با دانشگاه فنی و حرفه ای گفتند: با توجه به ماهیت دانشگاه فنی و حرفه ای این دانشگاه از جمله دانشگاههایست که حتما می بایست ارتباط نزدیکی با صنعت برقرار نماید و ضمن مشارکت استادان و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای در بدنه صنعت در تأمین نیروی کار ماهر که دغدغه اصلی بخش تولید می باشد گامهای بلندی برداشته شود. سولماز علیپور، دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این نشست از آمادگی همکاری این تشکل خصوصی برای تحقق اهداف و برنامه های مشترک دانشگاه فنی و حرفه ای و سازمان صمت بویژه معرفی سرمایه گذار جهت مشارکت در طرحهای توسعه ای دانشگاه خبر داد.

  

  
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 27 ارديبهشت 1401
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh