دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : چهارشنبه 11 خرداد 1401
کد 1948

آیین تجدید میثاق دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه ای با آرمان های امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برگزار شد

در بیانیه تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمانهای امام خمینی(ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که توسط رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور قرائت شد، توجه به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی در محیط علمی دانشگاه و تولید علوم کاربردی، بومی و نجات‌بخش مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه، صبح روز سه‌شنبه 10 خردادماه در آستانه سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، دکتر عرفان خسرویان، هیئت رئیسه، نماینده نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیران، رؤسا، استادان و کارکنان حوزه ستادی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشکده و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای استان تهران، همزمان با جامعه دانشگاهی کشور، با حضور پرشور و گسترده خود در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.
در این مراسم که حجت الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام راحل نیز حضور داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به سخنرانی پرداخت و میثاق‌نامه دانشگاهیان توسط رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور قرائت شد.
متن بیانیه تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل عظیم‌الشأن بدین شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
سپاس و حمد، خدای بی‌همتا را که بر ما منّت نهاد و نعمت انقلاب اسلامی و رهبری کبیر آن را بر ما ارزانی داشت تا تحت زعامت آن عارف نستوه ظلم وستم جهانخواران و نوکران داخلی آنان را پایان ببخشیم و پرچم با شکوه حاکمیت « الله » را بر بلندای نهضت های مردمی جهان  به اهتزار در آوریم .
انقلاب اسلامی ایران به عنوان پدیده ای شگرف و خط شکن در عصری به وقوع پیوست که انگاره های ماتریالیستی غرب و شرق در جدالی دروغین به دنبال انحطاط معنویت،اخلاق و انسانیت بودند.انقلابی که با ایدة مردم سالاری دینی هم در محتوا و هم در فرم، نو آوری کرد و زنگ خطر را برای افول گفتمانی هر دو جریان اصلی فکری_سیاسی دنیا به صدا درآورد. با این نگاه می توان گفت  آنچه تاکنون در جنگ هیبریدی استکبار علیه انقلاب پرشکوه امام و امت رخ داده است ضد حمله ای است علیه آورده های دینی،عقلی و فکری انقلاب حضرت روح الله.پیشرفت‌های علمی و فناوری و در یک کلام معنادار شدنِ واقعی و عملیاتی شدنِ تدریجی حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش در چارچوب حاکمیت الهی، همگی نشان از موفقیت نگاه بومی و ملی و بی‌ثمر بودن نگاه غرب‌محور یا خارجی محور است.
در جهان امروز، جنگ واقعی جنگ اراده‌هاست و هر کس بتواند در دستگاه محاسباتی طرف مقابل خللی وارد آورد و اراده طرف مقابل را سست کند، پیروز است. دشمنان با استفاده از همة ظرفیت‌ها به ویژه ظرفیت‌های رسانه‌ای و مجازی تلاش می‌کنند، اما ملت ایران در طول چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی همة نقشه‌های دشمنان این مرز وبوم را بی‌اثر ساخته است.
امروزه کشور در همه عرصه‌ها آرایش جهاد و تلاش و کوشش مجّدانه را برگزیده است و این انگیزه و روحیه از شروع پیروزی انقلاب اسلامی با راهبری امام (ره) چه در عرصه دفاع مقدس و رشادت های شهدای والا مقام هشت سال جنگ تحمیلی، چه در دفاع از حرم اهل بیت پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و غیرت زینبی شهید سردار  شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران والا مقامش متبلور گردیده است.
گام دوم انقلاب اسلامی، دانشگاهی می‌خواهد که عرصه آن محل تولید علوم کاربردی، بومی و نجات‌بخش باشد و خود باری بر دوش جامعه نباشد، لذا رشد و تعالی ساختارهای حاکم بر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور یکی از مهم‌ترین مقدمات تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است. برهمین اساس هرگونه تلاش در جهت رشد و تعالی ساختارهای حاکم بر دانشگاه‌ها بر اساس مفاد بیانیه گام دوم، می‌تواند لبیکی رسا به‌سوی تحقق آرمان‌شهر ایران اسلامی در دهه پنجم انقلاب باشد،در این مسیر پرافتخار چهل و چهار ساله، دانشگاه به عنوان عنصر پیشران انقلاب همواره نقش آفرین بوده است و حال در میانه گام دوم انقلاب اسلامی دانشگاه ایرانی با الهام از آموزه های خمینی کبیر و رهبر فرزانه انقلاب بیش از پیش می کوشد تا طراحی و ترسیم و شکل گیری دانشگاه تمدن ساز را جدی بگیرد و در کارویژه تاریخی انقلاب ایران نقش آفرینی کرده و برای تحقق تمدن نوین اسلامی در محیط علمی دانشگاه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
بدون شک با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان به چالش‌های عمده‌ای چون رکود و تورم پایان داد و رونق و شکوفایی اقتصادی را به ارمغان آورد. از مهمترین الزامات نیل به این اهداف والا، صیانت از مکتب فکری امام راحل و پیشگیری از تحریف اندیشة زلال و ناب آن آیت یگانه دهر و نادره دوران است که اینک پرچمداری این رسالت تاریخی بر دوش فرزند پارسایش امام خامنه‌ای است و به فضل الهی و با همت و بصیرت امت اسلامی به صاحب اصلی‌اش تحویل داده خواهد شد.
فرزندان روح‌الله و یاران رهبر فرزانه انقلاب، امروز و در آغاز گام دوم انقلاب تلاش خود را برای تحقق تمدنی بزرگ و مردم پایه به کار خواهند بست و در این مسیر، فارغ از هر حزب و جناحی، هر قوم و نژادی، دستان همه جوانان و دانشجویان این سرزمین را به گرمی خواهند فشرد و با عزمی راسخ برای فتح قله‌های علم و دانش در دهه پنجم انقلاب، مقتدرانه گام خواهند برداشت چرا که ایمان دارند سرانجام این فرزندان روح‌الله هستند که وارثان زمین خواهند بود.
امروز ما دانشگاهیان بر این باورهستیم که ایران اسلامی با رهبری داهیانه خلف صالح آن امام  راحل به مسیر پرافتخار خود ادامه خواهد داد و لذا در این لحظه و در جوار این مرقد مطهر و در محضر آن روح مطهر ضمن میثاق با آرمان‌های امام عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، تجدید بیعت خود را نسبت به جانشین شایسته و استوار ایشان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، اعلام می‌داریم.
 
                                                                                                                                                                                                                                                                والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

  

  

  

  

  
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 11 خرداد 1401
  • ساعت 08
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh