دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : دوشنبه 7 شهريور 1401
کد 1963

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بهره‌وری از طریق مهارت آموزی محقق می‌شود

آیین افتتاح 15 مرکز رشد مهارتی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور دکتر خسرویان، دکتر علیرضا منادی سپیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد صادق خیاطیان، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه و همچنین مقامات کشوری و استانی روز یکشنبه 6 شهریورما ه همزمان با هفته دولت برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی دانشگاه، دکتر علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاح 15 مرکز رشد و شکوفایی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید باهنر و شهید رجایی، به قانون گذاری های همسو با فعالیت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی به عنوان ریل گذار دولت همواره بر آن است که کارها را برای دولت آسان کند تا دولت بتواند مسیر را آسانتر، سریعتر و چابک طی کند.

وی با اشاره به رشد اقتصاد دانش بنیان آمار خوبی را در راستای افزایش بودجه ها و درآمدهای نهادهای دانش بنیان ارائه نمود و گفت: در این زمینه رهبر معظم انقلاب بعنوان مردی از تبار علم، دانش و فرهنگ وارد عرصه شدند و خودشان هم پایکار ایستادند.

دکتر منادی همچنین افزود: در خصوص جهش تولید ۲۰ ماده نوشته ایم که همه آنچه را که نقطه ضعف و گره بود حل کردیم، ۲۰ ماده ای که مشکلات بورسی، بیمه ای، مالیاتی، گمرکی و ...  را حل کرد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: مهارت به دلیل اینکه زود به پول و شغل تبدیل می شود در دنیا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بسیاری از کشورها جذب مهارت می شوند و خیلی نیاز به دانشمند شدن و گرفتن مدارک بالا ندارند و در غرب ۱۸ درصد آموزش ها در بخش آموزش عالی هستند و بقیه آموزش ها به سمت و سوی مهارتی حرکت می کنند و مخاطبان کمتر جذب دانشگاه ها می شوند و زود به شغل و پول دست پیدا می کنند.

دکتر منادی در پایان گفت: مهارت به دنبال خود بهره وری می آورد و کسی که مهارت داشته باشد می‌تواند با کمترین هزینه، کارهای بزرگی به انجام برساند.

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 7 شهريور 1401
  • ساعت 09
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh