دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 19 شهريور 1401
کد 1969

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نشست سراسری شورای دانشگاه:

کاهش زمان دسترس‌پذیری به شغل از مأموریت‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای است

دکتر خسرویان در نشست سراسری شورای دانشگاه فنی و حرفه‌ای که صبح و عصر چهارشنبه، ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱ در آستانه بازگشایی دانشگاه ها، با حضور اعضای هیئت رئیسه و رؤسای استانی دانشگاه فنی و حرفه ای که در محل دانشکده فنی و حرفه ای دختران دکتر شریعتی برگزار شد، بر رونق‌بخشی به اقتصاد محلی و لزوم توجه بیش از پیش به اهمیت ایجاد شغل برای جوانان تأکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دکتر خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور بر فعالیت مضاعف و شبانه روزی در استان‌ها تاکید کرد و با بیان اینکه در بخش بودجه، گشایش‌های خوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای یک اَبَر‌دانشگاه است که جنس و مقیاس مسائل مطرح‌شده در این دانشگاه، با سایر دانشگاه‌ها، تفاوت دارد، بنابراین یک توان دوچندان با بهره‌وری و خلاقیت تمام را می‌طلبد تا بتوان هم هزینه‌ها را مدیریت کرد و هم کیفیت را بالا برد .

دکتر خسرویان با بیان اینکه در اکوسیستم بزرگ علم و فناوری، دانشگاه فنی و حرفه‌ای تنها سازه مهارتی کشور است، تصریح کرد: ما نیاز به افراد تحول‌خواه داریم و دانشگاه باید به جامعه آموزش دهد چرا که دانشگاه یک نهاد مقدس و اخلاقی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای اولین بار در کشور به عنوان عضو حقیقی شورای عالی مهارت نقش‌آفرین شده است، افزود: ماموریت ما در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، سنتز اکوسیستم مهارت در کشور است و به فضل الهی همه ارکان دولت در حمایت از دانشگاه فنی و حرفه‌ای و تاکید بر آموزش‌های مهارتی اهتمام دارند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر اینکه توسعه کشور در رشته‌های علوم پایه و فنی و مهندسی می باشد، تصریح کرد: تاکید داریم هرم دانشگاه بر پایه کاردانی باشد و می‌خواهیم برای صنعت کشور تکنیسین تربیت کنیم. 

دکتر خسرویان خاطر نشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای متولی نظام مهارتی در کشور است و بنابراین خروجی این دانشگاه باید نیروی بازار کار باشد و کاهش زمان دسترس‌پذیری به شغل از جمله مأموریت‌های مهم دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه شغل‌ها باید در بحران‌های اقتصادی محفوظ بمانند و مشاغل مهارتی، پایدار هستند، افزود: ما باید آینده را برای جوانان ایجاد کنیم چرا که شغل، هویت می آورد لذا رونق بخشی به اقتصادهای محلی باید در دستور کار دانشگاه فنی و حرفه‌ای مراکز استانی قرار گیرد.    

دکتر خسرویان تغییر و حرکت از مدیریت آموزش عالی به حکمرانی آموزش عالی را مهم قلمداد کرد و گفت: ما باید همکاری بین بخشی را تجربه و تقویت کنیم. در نظام آموزش مهارتی نیاز به کارخانه های آموزشی - تولیدی داریم بنابراین باید به سمت پایدارسازی منابع آموزش عالی و ایجاد مدل های درآمدزایی حرکت کنیم و همچنین بنا داریم صندوق تامین مالی ایجاد کنیم و شاخص ها را در نظارت و ارزیابی تغییر دهیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای در بخش دیگر سخنان خود ضمن تاکید بر آمایش آموزش فنی و حرفه ای، نیروی انسانی و تجهیزات، خاطرنشان کرد: این آمایش ها به شدت هزینه ها را پایین خواهد آورد و اثرات مثبتی از لحاظ اقتصادی و کم نمودن آسیب های اجتماعی به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است در این نشست به منظور همفکری ‏و هماهنگی جهت آموزش حضوری دانشگاه‌ها در سال جدید تحصیلی، روسای واحدهای استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ضمن بیان گزارشی از مسائل جاری دانشکده ها و آموزشکده های استانی، پیشنهادها، مشکلات و دغدغه های خود را در سه حوزه تغذیه دانشجویی، خوابگاه و برنامه ریزی آموزشی مطرح نمودند.

  • نوشته شده
  • در شنبه 19 شهريور 1401
  • ساعت 08
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh