دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : يکشنبه 8 تير 1393
کد 201

وزير علوم ،تحقيقات و فناوري خبر داد:

آمادگي ايران براي تاسيس مراكز فني و حرفه‌اي در سودان
وزير علوم : ما مي توانيم با گسترش مراودات علمي و پژوهشي با دانشگاه ها و مراكز پژوهشي سودان ، نتايج تحقيقات انجام گرفته توسط دانشمندان ايراني را در اختيار مراكز تحقيقاتي سودان قرار دهيم .

وزير علوم ،تحقيقات و فناوري خبر داد:

آمادگي ايران براي تاسيس مراكز فني و حرفه‌اي در سودان

وزير علوم : ما مي توانيم با گسترش مراودات علمي و پژوهشي با دانشگاه ها و مراكز پژوهشي سودان ، نتايج تحقيقات انجام گرفته توسط دانشمندان ايراني را در اختيار مراكز تحقيقاتي سودان قرار دهيم .

 

وزير علوم ، تحقيقات و فناوري در ديدار با "اشراقه محمود" وزير كار و توسعه منابع انساني سودان بر تاثير نيروي انساني تحصيل كرده و دانش آموخته كشورمان در بي اثر ساختن تحريم هاي اعمال شده توسط كشورهاي غربي بر ايران تاكيد كرد به گزارش روابط عمومي ،دكتر رضا فرجي دانا در اين ديدار با اشاره به مشتركات فراوان بين دو كشور ايران و سودان به ويژه در زمينه اعمال تحريم هاي كشورهاي غربي عليه دو كشور و اهميت ويژه كشورمان به گسترش روابط با كشورهاي آفريقايي اظهار داشت : سودان يكي از كشورهاي محوري آفريقاست و مواضع مشترك دو كشور ، نقش عمده اي در حل مشكلات منطقه خواهدداشت.
وزير علوم در ادامه با اشاره به علاقه مندي مردم ايران به فراگيري دانش گفت : بيش از چهار و نيم ميليون دانشجو در دانشگاه هاي ايران تحصيل مي كنند و تمام مقاطع تحصيلي كه درپيشرفته ترين دانشگاه هاي جهان وجود دارد ، در دانشگاه هاي ايران نيزاعمال مي شود.
وي با اشاره به دستاورد هاي قابل توجه دانشمندان ايراني در زمينه هاي نانو ، بايو و مهندسي پزشكي گفت : ما مي توانيم با گسترش مراودات علمي و پژوهشي با دانشگاه ها و مراكز پژوهشي سودان ، نتايج تحقيقات انجام گرفته توسط دانشمندان ايراني رادراختيارمراكزتحقيقاتي سودان قراردهيم.
فرجي دانا در بخش ديگري از سخنان خود ، در پاسخ به تقاضاي مسئولان آموزش عالي سودان در خصوص همكاري ايران در زمينه آموزش كاردان هاي فني و حرفه اي سودان گفت : هم اكنون يك ميليون نفر دانشجو در دانشگاه ها و مراكز فني و حرفه اي ايران تحصيل مي كنند و ما آمادگي داريم علاوه برارائه دوره هاي آموزشي فني و حرفه اي براي دانشجويان سوداني ، اين مراكز را در سودان نيز راه اندازي كنيم.
در ادامه اين ديدار وزير كار و توسعه منابع انساني سودان نيز با تشكر از وزير علوم كشورمان درخصوص اعلام آمادگي براي ارائه كمك هاي علمي و تحقيقاتي به مراكز آموزش عالي سودان گفت: كشور ما نيز بر اثر اعمال تحريم هاي كشورهاي غربي متضرر شده ولي شما با تكيه بر نيروي انساني فرهيخته و كار بلد خود توانستيد اين تحريم ها را بي اثر كنيد .
وي با ارائه گزارشي از عملكرد آموزش عالي دردانشگاه هاي سودان خواستار همكاري و استفاده هرچه بيشتر از يافته ها و نتايج تحقيقات علمي و پژوهشي مراكز آموزش عالي ايران دردانشگاه هاي سودان شد .
گفتني است در پايان اين ديدار وزير كار و توسعه منابع انساني سودان از دكتر فرجي دانا براي سفر به سودان و بازديد از مراكزآموزش عالي اين كشوردعوت كرد.

 

 

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 8 تير 1393
  • ساعت 13
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh