دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : دوشنبه 20 آذر 1402
کد 2051

برگزاری مراسم روز دانشجو و آئین تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

روز دوشنبه 20 آذرماه طی مراسمی در سالن همایشهای دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن گرامیداشت روز دانشجو از دانشجویان ممتاز و افتخارآفرین این دانشگاه تجلیل بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در ابتدای این مراسم که با استقبال پرشور دانشجویان دانشگاه برگزار گردید، دکتر ابراهیم احمدی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه 16 آذر سال 1332 و تبریک روز دانشجو اظهار داشتند: ما از اینکه در آن روز بهترین و ممتازترین دانشجوهایمان سینه هایشان را برای دفاع از میهن و گسترش نگاه اسلامی در کشور، در برابر گلوله های سربی ستبر کردند اندوهگین هستیم اما از سوئی به وجود تک تک آنها که در آن دوران خفقان ستمشاهی و در گلو ماندن بغض ها، پرچمدار شده و با رهبری امام راحل ( ره ) بغض ها را ترکانده و ندای آزادیخواهی سر دادند، به آنها افتخار می کنیم. ایشان ادامه دادند: روز 16 آذر را نباید هیچوقت به دست فراموشی سپرد چرا که بزرگترین درس آن برای دانشجویان نسل های آتی بی تفاوت نبودن در برابر مسایل جامعه می باشد. امروز دشمنان سعی می کنند ضمن ناامید کردن دانشجویان و با توسل به جنگ های شناختی و ترکیبی خصوصاً در فضای مجازی دانشجویان را به تفاوتی سوق دهند ولیکن دانشجویان ما با حضور عالمانه و تبیین مسایل، نقشه های آنها را برآب می کنند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: روحیه پرسشگری یکی از ارکان جنبش دانشجویی می باشد و رهبری ( مد ظله العالی ) نیز نگاه وِیژه ای به زبان نقادی دانشجویان دارند. از طرفی دانشجویان ما می بایست همواره در مسایل کلان جامعه و خود دانشگاه انتقاد با علم و نه انتقاد بی بصیرت داشته باشند که این از ملزومات یک انتقاد سازنده و موثر است.
دکتر احمدی بیان داشت: ما می باید ضمن پرهیز از برخی انتقادهایی که تنها جهت سرگرم نمودن ما بوده و ما را از رفتن و حرکت باز می دارند، به این نکته هم توجه داشته باشیم که انتقاد کردن صرف، بی فایده بوده و می بایست در کنار نقد و پرسشگری نسبت به ارائه راهکارها هم همت نماییم چرا که دانشگاه محل ارائه راهکار است. همچنین دانشجویان ما می بایست داشتن صبر در حل مشکلات و مسایل را سرلوحه خود قرار دهند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با طرح اینکه دانشگاههای فنی و حرفه ای در اوج سایر دانشگاهها قرار دارند عنوان داشت: شعار دانشگاه فنی و حرفه ای مهارت و فناوری است و پنجه های مهارتی دانشجویان این دانشگاه نیاز اصلی بخش تولید و صنعت کشور می باشد. بر ما وظیفه است تا با تجهیز کارگاهها و فراهم آوری امکانات و نیز تغییر سرفصل های درسی مطابق با نیازهای جامعه نسبت به بروز رسانی دانشگاه اقدام نماییم. ما باید بدانیم دانشگاه فنی و حرفه ای به مثابه کوه یخی است که بیشتر ظرفیتها و توانمندیهای آن پنهان می باشد.
دکتر ابراهیم احمدی در بخش پایانی صحبت های خود ضمن تبریک قهرمانی کاروان ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در بیست و هفتمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و توجه ورزشکاران به جنبه های فرهنگی این المپیاد نظیر تجدید میثاق با شهدا در آغاز مسابقات و نیز رعایت روحیه جوانمردی و اخلاق مداری در حین مسابقات، از زحمات کلیه عوامل اجرایی این دو رویداد ملی که برای اولین بار بطور همزمان در یک استان اجرا گردید، تقدیر و قدردانی نمود.
  سردار عباسقلیزاده، فرمانده سپاه عاشورا نیز ضمن برشمردن دسیسه ها و توطئه های دشمنان و جهان غرب نسبت به ایران و سایر کشورها از جمله مسلمانان غزه، بیداری و آگاهی مردم بویژه دانشجویان را رمز پیروزی و تعالی دانست. در این مراسم دکتر ایوب نیکبخت، از اعضای هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی برخی از آزمایشات فیزیکی را در قالب شوی علمی جذاب برای حاضران به نمایش گذاشت. همچنین در این مراسم از دانشجویان ممتاز رشته های مختلف، فعالان و مدال آوران فرهنگی، هنری، کاروان ورزشی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در بیست و هفتمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان پسر دانشگاه فنی و حرفه ای کشور و سایر دانشجویان برتر تجلیل بعمل آمد. اجرای برنامه های هنری، تک نوازی و پخش کلیپ های مناسبتی از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بودند.
























  • نوشته شده
  • در دوشنبه 20 آذر 1402
  • ساعت 04
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 23 آذر 1402
  • ساعت 04
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh