دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 9 دي 1402
کد 2057

سخنرانی رئیس بنیاد ایران شناسی در نشست جهاد ملی تبیین با محوریت حماسه 9 دی به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

دکتر محمدحسین رجبی دوانی در سفر به شهر تبریز طی سخنانی در مراسم بزرگداشت روز ملی بصیرت دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی به تشریح ابعاد مختلف جهاد تبیین پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، مراسم گرامیداشت حماسه تاریخی نهم دی ماه، روز ملی بصیرت با شرکت پرشور دانشگاهیان دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در سالن دانش این دانشگاه برگزار گردید. دکتر ابراهیم احمدی در آغاز این مراسم با تسلیت شهادت سردار رضی موسوی، از مستشاران سپاه پاسداران در سوریه و گرامی داشت روز ملی بصیرت، به نقش تحلیل آگاهانه و صحیح مردم از اتفاقات کشور در خنثی کردن نقش های دشمنان پرداخت. ایشان با اشاره به عدم زمان شناسی و رویکرد نادرست برخی از خواص در اتفاقات سال 88 گفت: واکنشهای ناصواب بسیاری از خواص در آن برهه خسارات زیادی به کشور وارد ساخت ولی با حضور مردم و جبهه گیری مناسب آنها آتش فتنه در این کشور خاموش شده و جایگاه والای انقلاب حفظ گردید. رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی افزود: با بررسی اتفاقات آن دوران متوجه می شویم که بخش آغازین فعالیت های با بصیرت مردمی، از شهر تبریز و از روز هشتم دی ماه بوده که بعد از یک روز به کل کشور کشیده شد و در آن روز مردم بیدار و ولایتمدار تبریز پشت نظام و رهبری ایستادند. دکتر محمد حسین رجبی دوانی، رئیس بنیاد ایران شناسی نیز در این مراسم طی سخنانی به اهمیت جهاد تبیین در زمان کنونی پرداخته، بیان داشت: به جرأت می توان گفت جهاد تبیین از جنگ تحمیلی هشت ساله سخت تر است، چرا که در این جهاد بحث اقناع سازی مردم و جوانان در شرایطی که دشمن تمامی امکانات رسانه ای و فضای مجازی را در اختیار دارد، مطرح می باشد. ایشان افزود: در جنگ مسلحانه، پیر و جوان، با سواد و کم سواد مشارکت دارند ولی در جهاد تبیین به دلیل حساسیت های موجود، تکلیف با فرهیختگان، دانشگاهیان و حوزویان است که می بایست تخصص و معلومات کامل در اختیار داشته باشند. عضو هیأت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به صدور فرمان جهاد تبیین توسط مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) اظهار داشت: وقتی دشمن متوجه شد که حاکمیت شیعه در ایران در بدنه مردم پایگاه دارد، خواستند به طرق مختلف بویژه فضای مجازی ذهن و تفکر مردم را نشانه گرفته و بنیان های نظام را سست کنند. در این زمان بود که رهبری با درک درست و بموقع شرایط، دستور شکل گیری جهاد تبیین و روشنگری مردم در کلیه امور کشور را صادر کردند. رئیس بنیاد ایران شناسی ادامه داد: برای موفقیت در امر جهاد تبیین می بایست اطلاعات درست و صحیح از امورات را در اختیار داشته باشیم. همچنین مهارت در بیان حقایق، قدرت اقناع سازی و سکوت نکردن درباره حقایق از دیگر الزامات جهاد تبیین می باشند. گفتنی است در خاتمه این نشست شرکت کنندگان با حضور بر سر مزار شهیدان گمنام آرمیده در صحن دانشگاه، نثار شاخه های گل و فاتحه با آرمانهای امام (ره) و شهدا تجدید پیمان کردند.

















  • نوشته شده
  • در شنبه 9 دي 1402
  • ساعت 06
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در چهارشنبه 13 دي 1402
  • ساعت 11
  • توسط مدیر سایت
نظرات شما
captcha refresh