دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 23 دي 1402
کد 2063

دکتر ابراهیم احمدی در جلسه شورای روسای مراکز استانی:

مسیر آموزش عالی کشور از حوزه مهارت می گذرد و ارتباط دانشگاههای مادر با دانشگاه فنی و حرفه ای امری اجتناب ناپذیر است.

نشست دو ماهانه شورای روسای مراکز استانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی روز سه شنبه 19 دی ماه در تبریز برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، دکتر ابراهیم احمدی در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به نقش تبیین صحیح عملکردها در شناساندن جایگاه دانشگاه و جذب اعتبارات استانی و ملی اظهار داشت: ما امروز در جامعه شاهدیم که فارغ التحصیلان دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای با همین امکانات محدود و مشکلات موجود، در امر کارآفرینی، اشتغال و مهارت، نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاههای مادر موفق هستند. اما مع الاسف این موفقیت ها و تلاشها آنگونه که شایسته و بایسته است تبیین و رسانه ای نمی گردند. وی افزود: با وجود این نقطه ضعف بزرگ، در برخی مواقع طرز صحبت و بیان ما نیز باعث دلسردی و دلچرکینی همکاران در درون سازمان می شود که بایستی به این امور بسیار دقت کرد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: ما در برخورد با مخالفانمان نیز می بایست بنا بر فرمایشات نبی مکرم اسلام (ص) و امیرالمومنین علی (ع)   حسن برخورد و تشکر و قدردانی را در پیش بگیریم که این طرز رفتار در اصلاح دیدگاهها و بهبود شرایط بسیار اثرگذار می باشند.
دکتر ابراهیم احمدی با اشاره به افزایش نسبی اعتبارات دانشگاههای فنی و حرفه ای در دولت سیزدهم عنوان داشت: دولت و قانونگذار امروز به این باور رسیده اند که  مسیر آموزش عالی کشور از حوزه مهارت می گذرد و ارتباط دانشگاههای مادر با دانشگاه فنی و حرفه ای امری اجتناب ناپذیر است. بر همین اساس امسال وزارت محترم عتف بودجه 900 میلیارد ریالی را برای دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی اختصاص داده است و ما موفق شده ایم با رایزنی ها و پیگیریهای متعدد بخشی از این اعتبار را کسب نماییم. وی افزود: دومین گام در راه توسعه دانشگاه تعیین محل صرف اعتبارات و هزینه کرد آن می باشد که بایستی با مطالعه و مطابق برنامه راهبردی دانشگاه صورت گیرد.
این استاد دانشگاه در خاتمه صحبت های خود از روسای مراکز استانی خواست تا با برقراری ارتباطات سازنده با ارگانهای دولتی، بخش های خصوصی و خیری، نسبت به جذب امکانات بیشتر به مراکز تلاش نمایند.
بررسی آمایش رشته های تحصیلی، نیازهای مالی، انسانی و تجهیزات مراکز، تخصیص اعتبارات، تغذیه دانشجویی،  برقراری فیبر نوری،  از موضوعات مهم مطرح شده در جلسه شورای روساء مراکز استانی بودند که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفتند.
گفتنی است در حاشیه این نشست آئین تکریم از بازنشستگان دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی برگزار گردید و از آقایان جوادیفام، نیک سرشت، اسلامی و خانم دیوانی که اخیراً به توفیق بازنشستگی نائل شده اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.











  • نوشته شده
  • در شنبه 23 دي 1402
  • ساعت 12
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در دوشنبه 25 دي 1402
  • ساعت 13
  • توسط مدیر سایت
نظرات شما
captcha refresh