دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 12 خرداد 1403
کد 2118

دکتر ابراهیم احمدی در آیین اختتامیه اردوی راهیان نور دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

یک بخش از جهاد تبیین، اردوهای راهیان نور هستند، چرا که در این اردوها مردم بویژه جوانان دانشجو با اندیشه ها و شخصیت غنی رزمندگان گرانقدری همانند مهدی باکری آشنا شده، آنها را الگو و سرمشق خود قرار می دهند.

مراسم اختتامیه اردوی راهیان نور دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی روز چهارشنبه 9 خرداد ماه در سالن دانش دانشگاه برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی، در این مراسم که جمعی از شرکت کنندگان در اردوی راهیان نور دانشگاه در سال 1402، مسئولان اجرایی و راویان حضور داشتند، دکتر ابراهیم احمدی طی سخنانی با تسلیت شهادت شهیدان خدمت و تشکر از کنش حماسی و پرمعنای مردم آذربایجان در جریان این اتفاق سخت اظهار داشت: ما در شرایط روحی خاص و سختی بسر می بریم و اگرچه در مواجه با از دست دادن این مردان بزرگ ظاهر خود را حفظ کردیم ولیکن درون پر غلیانی داریم. نصیب شدن جایگاه والای شهادت برای این عزیزان و نیز حضور مقام معظم رهبری (مد ظله العالی )، التیام بخش ما در این سوگ و ماتم بوده اند. در این واقعه مردم آذربایجان که انسانهای بی نظیری چون حضرت آیت الله آل هاشم و مالک رحمتی را از دست داده و از فضایل و برکات وجودی آنان بی بهره شده بوند، با حضور تاریخی و ماندگار خود چه در زمان جستجو و امداد و چه در مراسمات تشییع، بدرقه و تدفین آن بزرگواران نشان دادند که همواره پشت نظام و مسئولان خود ایستاده اند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با بیان جنگ نابرابر ایران و عراق در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی عراق به ایران اکثر کشورها پشت این کشور بودند و بعنوان مثال آخرین پروژه جرال بول، مهندس کانادایی توسعه دهنده توپخانه های دوربرد، همکاری با صدام حسین برای ساخت موشک غول آسای بابل بود. اما همین مردم و دانشجویان آن زمان ایران بودند که با توکل به خدا و منویات رهبری تمامی نقشه های آنها را بر آب کرده و پیروزی را از آن خود نمودند.   
دکتر احمدی با اشاره به مقوله جهاد تبیین گفت: مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) نسبت به تحقق جهاد تبیین بسیار تأکید دارند چرا که جهاد تبیین بر علیه جنگ ترکیبی دشمنان می باشد. وی در توضیح جنگ ترکیبی بیان داشت: چنین جنگی آمیخته با همه راهبردهای نظامی و غیر نظامی نظیر اقتصادی، فرهنگی، برهم زدن بافت جمعیت و دخالت در امر انتخابات می باشد. وی افزود: جنگ شناختی یکی از اصلی ترین راهبردهای جنگ ترکیبی می باشد که ابزار آن رسانه های نوینی هستند که در جهان شکل گرفته اند. هدف از جنگ شناختی نفوذ در ذهن و روح و جان مردم بویژه نخبگان جامعه می باشد که بخش اعظم آنها در دانشگاهها حضور دارند و بطور قطع و یقین سیطره بر نخبگان به سیطره عموم مردم خواهد انجامید. باید قبول کرد که تصرف فکری بسیار خطرناک تر از تصرف سرزمینی بوده و به همین دلیل مقام عظمای ولایت بر موضوع جهاد تبیین بسیار تأکید دارند. دکتر ابراهیم احمدی خاطر نشان کرد: یک بخش از جهاد تبیین، اردوهای راهیان نور هستند، چرا که در این اردوها مردم بویژه جوانان دانشجو با اندیشه ها و شخصیت غنی رزمندگان گرانقدری همانند مهدی باکری آشنا شده، آنها را الگو و سرمشق خود قرار می دهند.
در ادامه این مراسم سرهنگ غلامحسین فرجامی از مسئولان و راویان اردوهای جهادی استان به بیان خاطراتی از جانبازیها و فداکاریهای رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس پرداخته و در انتهای برنامه مراسم تجلیل از عوامل درگیر در اردوی راهیان نور و اردوهای جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه استان با حضور محمد تبریزی، مسئول بسیج دانشجویی استان آذربایجان شرقی برگزار گردید.
آلبوم تصاویر آیین اختتامیه اردوی راهیان نور دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

  • نوشته شده
  • در شنبه 12 خرداد 1403
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در چهارشنبه 16 خرداد 1403
  • ساعت 12
  • توسط مدیر سایت
نظرات شما
captcha refresh