به گزارش روابط عمومی درجلسه ای با حضور رئیس و معاونان جهاددانشگاهی استان و مسئول دانشکده ها و آموزشکده هاي فني و حرفه اي منطقه يک کشورباحضور درمحل ستادی جهاد دانشگاهی استان نشست تخصصی تر نسبت به جلسه قبل، زمینه های همکاری مشترک بررسی شد.
رئیس جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی در این جلسه باعرض خیرمقدم به حاضرین با ارائه گزارشی از بخش های مختلف جهاددانشگاهی استان گفت: پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی جهاددانشگاهی به عنوان یکی از ارکان پژوهشی کشور، تلاش دارد با مطرح کردن بخشی از مسائل توسعه ای کشور، از حضور اندیشمندان بهره گرفته و با نتیجه گیری از مباحث مطرح شده، راهبردهایی را برای توسعه کشور در اختیار دستگاه های ذیربط قرار دهد. ایشان عمده ترین بودجه جهاد را ازتبدیل علم به ثروت مطرح نمودندوتبریزرا باتوجه به قطب صنعتی کشور خواندن گفتندجهاد دانشگاهی استان هم دربین جهادهای دانشگاهی کشور یک قطب محسوب می شود. دکتر نجف قراچورلو هدف از ایجاد پژوهشکده توسعه و برنامه ریزی را جبران خلاهای موجود در مسیر برنامه ریزی مطالعاتی و اجرایی مسائل مربوط به توسعه کشور عنوان کرد و گفت: مباحث مربوط به توسعه فرهنگی و اجتماعی تبریز نیز از موارد مورد توجه این پژوهشکده می باشد . وی افزود: در حوزه فناوری در این نهاد کارهای منحصر به فردی انجام شده است که از جمله آنها می توان به طراحی و ساخت نیروگاه های هیبریدی که برند آن به نام جهاددانشگاهی استان می باشد، اشاره کرد که این نیروگاه ها تکنولوژی بسیار بالایی دارد و اولین نمونه آن در جزیره خارک نصب شده است . وی گفت: حوزه IT جهاددانشگاهی استان تامین محتوا و راهبری آموزش های مجازی کلیه واحدهای جهاددانشگاهی کشور را بر عهده دارد و می تواند در صورت تمایل مسئولان استانی، آموزش های مجازی مورد نیاز ادارات و ارگان های مختلف استان را نیز بر عهده بگیرد. دکتر قراچورلو به فعالیت های جهاددانشگاهی در سایر حوزه ها از جمله گیاهان دارویی و طب سنتی نیز اشاره کرده و گفت: در حوزه فرهنگی نیز جهاددانشگاهی استان مراکز و برنامه های متعددی دارد که از جمله آنها می توان به خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرگزاری قرآنی دانشجویان ایران (ایکنا) و مرکز افکار سنجی دانشجویان(ایسپا) اشاره کرد. در ادمه این نشست سید صمد صمدانی اقدم باتبریک میلاد مسعود امام حسن مجتبی وابراز خرسندی ازحضور خودوهمکارانش درمجموعه وسیع جهاد دانشگاهی گفت:تبریزبه عنوان شهر اولین ها در شکل گرفتن مجموعه بزرگ دانشگاه فنی وحرفه ای نقش به سزایی داشته ودارد. ، رئیس منطقه يک کشور در این جلسه گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای در راستای نیاز کشور به پنجه های کارآمد به جای تولید صرف مقالات، در سطح کشور توسعه یافت. سيد صمد صمداني اقدم افزود: دانشجویان ما فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای هستند که در دوره های کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه به تحصیل می پردازند. وی تاکید کرد: رسالت این دانشگاه تربیت تکنسین های حرفه ای و آچار به دست جهت پر کردن خلا های موجود رد فضای کسب و کار کشور بوده و دانشجویان ما دانشجویان آچار به دستی هستند که بعد مهارتی و فنی آنها بیشتر از بعد تئوری آنهاست. صمدانی اقدم یادآور شد: این دانشگاه در شرایط کنونی، نقص وزارت علوم را در زمینه تربیت دانشجویان آچار به دست پر می کند. |