دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : چهارشنبه 19 شهريور 1393
کد 254

ادغام دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی صحت ندارد.

به گزارش روابط عمومی منطقه یک دانشگاه فنی وحرفه ای کشور، دکتر مسعود شفیعی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استانی اردبیل در گفت و گو با خبر نگار فارس اظهار کرد:

 

به گزارش روابط عمومی منطقه یک دانشگاه فنی وحرفه ای کشور،  دکتر مسعود شفیعی صبح امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در دانشگاه جامع علمی – کاربردی واحد استانی اردبیل در گفت و گو با خبر نگار فارس اظهار کرد: ‌دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای از دانشگاه‌های نسل سوم و کار‌آفرین هستند و بر خلاف سایر دانشگاه‌ها که تئوری‌ محور هستند فعالیت‌های این دانشگاه کاربردی و تقاضا محور است. وی با یادآوری اینکه اکثر فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به سرعت جذب بازار کار شده و در ارزش افزوده ملی تاثیر‌گذار هستند، افزود: نهادها و سازمان‌های مختلف در صف طویلی قرار دارند تا دانشجویان فارغ‌التحصیل این دانشگاه را به سرعت جذب کنند. سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی ماموریت دانشگاه کا‌رآفرین را متفاوت از دانشگاه تئوری محور اعلام کرد و گفت: ما سعی داریم تا بیش از 60 درصد دروس دوره‌های مختلف را به شکل کاربردی و کارگاهی برگزار کنیم تا در جذب نیرو و ورود آن به بازار کار توانمندی‌هایمان افزایش یابد. شفیعی تصریح کرد: آمار بیکاران در کشور کم نیست و باید در مسیری حرکت کنیم تا در سه سال باقیمانده از فعالیت دولت در رفع بیکاری قدم‌های موثر برداشته شود. این مسئول نیاز صنایع کشور را به نیروهای مهارتی و کار‌آمد بیان کرد و ادامه داد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمتر جذب بازار می‌شوند اما فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ما به دلیل تاثیر‌گذاری که در سطح جامعه دارند با غنا و محتوای بیشتر جذب بازار کار شده و ما سعی‌مان بر این است تا سیاست‌‌گذاری‌هایمان را به گونه‌ای به پیش ببریم تا این امر تقویت شود.

 ادغام دانشگاه فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی صحت ندارد.

رئیس دانشگاه  فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: مسائل مطرح شده مبنی بر ادغام دانشگاه جامع علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای صحت ندارد و این دو دانشگاه با دو ماهیت مجزا به فعالیت خود ادامه می‌دهند. شفیعی هم‌افزایی این دو دانشگاه را در ارتقای فعالیت‌ها و آموزش‌ها یادآور شد و گفت: ما در تلاش هستیم تا از تجهیزات و ابزارها و امکانات هر دو دانشگاه به ویژه آزمایشگاه‌های پیشرفته دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پیشبرد اهداف استفاده کنیم. وی ماهیت دانشگاه علمی کاربردی را به عنوان ارائه دروس تک دوره‌ای متفاوت از دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرد و افزود: ما در حوزه مهارتی باید سطح تحصیلات را در مقطع ارشد و دکترا ادامه دهیم و بر همین اساس با انعقاد تفاهم‌نامه با کشورهایی همچون آلمان و اتریش سعی در تربیت نیروهای متخصص و توانمند داریم که از وجود آنها در دانشگاه‌های علمی کاربردی استفاده کنیم. سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی از ایجاد رشته مهندسی فنی و حرفه‌ای با توجه به ارتقای فناوری‌های جدید خبر داد و عنوان کرد: نیروهای فوق‌دیپلم ما با ورود به حوزه صنعت و کار‌آفرینی سعی‌شان بر این خواهد بود که با مهارت‌آموزی بتوانند صلاحیت حرفه‌ای آنها را با فراهم کردن زمینه ادامه تحصیل آنها به وجود آوریم. شفیعی هم‌افزایی بیشتر دانشگاه علمی کاربردی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای را در افزایش توان بالا و مضاعف در سرویس‌دهی‌های مناسب یادآور شد و گفت:‌ ما متناسب با بازار جهانی سعی داریم تا مهارت‌های خوبی را ارائه کنیم چرا که بر این عقیده‌ایم کشورهای همجواری همچون افغانستان و عراق به نیروی مهارتی آموزش دیده ما به شدت نیاز دارند و می‌توان از این ظرفیت استفاده کرده و نیاز بازار کاری آنها را تامین کرد. این مسئول در پایان سخنان خود فعالیت یک هزار و 702 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی با 700 هزار دانشجو و 167 آموزشکده فنی و حرفه‌ای را با 200 هزار دانشجو یادآور شد و تصریح کرد:‌ با گذر از عصر سخت‌افزار و نرم‌افزار امروز به عصر مغز‌افزار رسیده‌ایم و ما به شدت به یک میلیون تربیت نیروی مهارتی و اثر‌بخش نیاز داریم تا در این باب بتوانیم فعالیت‌هایمان را سامان ببخشیم.

 

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 19 شهريور 1393
  • ساعت 17
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh