دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : چهارشنبه 19 شهريور 1393
کد 256

رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای وسرپرست دانشگاه علمی کاربردی کشور خبر داد: نیروهای فارغ‌التحصیل ما باید از کیفیت خوب علمی و مهارتی برخوردار باشند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای در‌صدد تربیت نیروهای آماده به کار برای جذب سریع در بازار کار هستند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی خبر داد: نیروهای فارغ‌التحصیل ما باید از کیفیت خوب علمی و مهارتی برخوردار باشند.








سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای در‌صدد تربیت نیروهای آماده به کار برای جذب سریع در بازار کار هستند.

 


به گزارش روابط عمومی منطقه یک دانشگاه فنی وحرفه ای کشور، دکتر مسعود شفیعی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی اردبیل اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی با توجه به شیوه آموزش کاربردی و عملیاتی و استفاده از امکانات و ابزارهای مختلف هزینه‌های آن متفاوت از سایر دانشگاه‌هاست و به همین دلیل شهریه‌های آن به گونه‌ای پیش‌بینی می‌شود تا هزینه دخل و خرج دانشگاه به عنوان یک مجموعه علمی مستقل که هیچ اعتبار دولتی دریافت نمی‌کند همخوانی داشته باشد. وی با بیان اینکه در این دانشگاه ماموریت اصلی بر این است تا نیروی پرورش یافته مهارتی و با توان بسیار بالا باشد، ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای در‌صدد تربیت نیروهای آماده به کار برای جذب سریع در بازار کار هستند به طوری که بخش عظیمی از دانشجویان ما را نیروهای شاغل در ادارات و نهادهای دولتی تشکیل می‌دهند که در حال رایزنی هستند با همکاری سازمان‌ها و نهادهای مرتبط تخفیف در شهریه دانشجویی با پرداخت قسمتی از هزینه‌ها از طریق سازمان‌ها یک وضعیت مطلوب و مناسبی را در تحصیل دانشجویان با کم کردن هزینه‌ها به وجود آورند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: البته پیش از حضور بنده در این دانشگاه در مورد افزایش 25 درصدی شهریه و اعمال آن تصمیم‌گیری شده و ما کار گروهی را تشکیل دادیم که ماموریت یافتند به صورت دقیق هزینه‌ها و میزان پرداخت شهریه‌های دانشجویی را مورد ارزیابی قرار دهند تا به یک رقم منطقی در پرداختی دانشجویان و همچنین هزینه‌ای که دانشگاه در قبال ارائه آموزش‌ها می‌کند دست پیدا کنیم. شفیعی گفت: دانشگاه علمی کاربردی بر خلاف سایر دانشگاه‌ها خودکفاست و پرداخت شهریه‌های دانشجویی زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا این دانشگاه هزینه‌های خود را تامین کند و ما به سمتی حرکت می‌کنیم تا یک فضای خوب تعاملی به وجود آید تا هر دو طرف راضی بوده و پرداختی‌ها نیز در حد معقول باشد. این مسئول در مورد رتبه‌بندی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ما برای رشد نسبی تجهیزات و امکانات و همچنین داشتن ساختمان‌های مستقل تلاش و پیگیری‌هایمان را انجام می‌دهیم اما آنچه که شاخص و مبنای رتبه ممتاز دانشگاه جامع علمی کاربردی است ارائه خدمات با نرم‌افزار تعریف شده به نام سجاد است که بر همین اساس سعی داریم اطلاعات و آمارهایمان شاخص و به روز باشد. سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی به دو کار بزرگی که دانشگاه علمی کاربردی در ارتقای سطح سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود انجام داده است اشاره کرد و ادامه داد: دو رویکرد ما ارتقای کیفیت با همکاری نهادهای پشتیبان است به طوری که نیروهای فارغ‌التحصیل ما باید از کیفیت خوب علمی و مهارتی برخوردار باشند و در کنار دانشجویان مدرسان ما نیز باید دوره‌های کاربردی و مهارتی سطح بالایی را سپری کنند تا بتوانند آموزش‌های عملی خوب را ارائه کنند. شفیعی تصریح کرد: در سیاست‌گذاری‌های کلان ارتباط با شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون‌های مختلف تشکیل شده در مجلس در اولویت ماست تا برخی ضعف‌ها و نقص‌ها برطرف شود. این مسئول مجهز شدن این دانشگاه را به تجهیزات آزمایشگاهی، کلاس‌های درس مدرن، نمازخانه، سایت و کتابخانه پیشرفته را یادآور شد و گفت: ما توصیه می‌کنیم تا روسای مراکز ما به‌گونه‌ای تفکر کنند که اگر فرزندشان بخواهد در این مرکز تحصیل کند آیا اجازه ثبت نام به وی می‌دهند یا نه؟ سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی اردبیل  بیان کرد: ما برای دانشجو حرمت و عظمت قائل هستیم و سعی‌مان بر این است تا فضای مناسب، مدرسان خوب و سطح علمی کیفی را با محتوای آموزش کاربردی فراهم کنیم تا یک حرکت تحولی خوب و موثر همراه با تربیت نیروی کار‌آمد را شاهد باشیم.

 

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 19 شهريور 1393
  • ساعت 17
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در چهارشنبه 19 شهريور 1393
  • ساعت 18
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh