دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : دوشنبه 21 ارديبهشت 1394
کد 399

به مناسبت بزرگداشت هفته مقام معلم در مراسمی از 12 استاد نمونه دانشگاه فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی تجلیل بعمل آمد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، رییس منطقه یک دانشگاه در این مراسم با تشریح مسئولیت های معلمان در جامعه گفت: معلمی، اشتعال است نه اشتغال و ایشان معلمی راشغل انبیاء الهی معرفی کرده و هدایتگری جامعه را برعهده معلمان دانستند که با هیچ شغل دیگری قابل مقیاس نیست.

به مناسبت بزرگداشت هفته مقام معلم در مراسمی از 12 استاد نمونه دانشگاه فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی تجلیل بعمل آمد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ، رییس منطقه یک دانشگاه در این مراسم با تشریح مسئولیت های معلمان در جامعه گفت: معلمی، اشتعال است نه اشتغال و ایشان معلمی راشغل انبیاء الهی معرفی کرده و هدایتگری جامعه را برعهده معلمان دانستند
 که با هیچ شغل دیگری قابل مقیاس نیست.
دکتر جعفراحمدی شالی، داشتن تقوا و نظم را برای موفقیت در هر حرفه ای ضروری
 دانست و افزود: در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به همدلی و همزبانی دولت و ملت مزین شده، با کمک همه آحاد جامعه و مسئولان برای توسعه همه جانبه کشوربه ویژه دانشگاهیان، در عرصه آموزش و پژوهش تلاش خواهیم کرد.

ایشان در ادامه از دانشگاه فنی وحرفه ای به عنوان دانشگاه نسل سوم یاد کردندواین دانشگاه را دانشگاه کار آفرین ودانش بنیان دانستند.
رئیس منطقه یک، در ادامه با ارایه گزارشی از حوزه های مختلف دانشکده های منطقه یک دانشگاه در طول هشت ماه گذشته، یادآور شد: اخیرا ما دردانشگاه فنی وحرفه ای استان، بر اساس تصمیم گیری های هیئت رئیسه برای هردانشکده ،آموزشکده یک پروژه پژوهشی وتحقیقاتی تعریف نموده ایم وماموریت داده ایم.

 ایشان از عقد قرارداد با قطعات برون سپاری شده صنایع،همچنین تولید آب صابون نانو،تعمیر گیربکس اتوماتیک و از راه اندازی کلینیک خودرو با همکاری امداد خودرو خبر دادند.

 وی درادامه به بحث بودجه ریزی عملیاتی در ادارات و سازمانها پرداختند وازبرگزاری اولین کنفرانس بودجه ریزی بر مبنای عملکرد و فعالیت در شهریور ماه سالجاری در تبریز خبر داد و گفت امیدواریم که در برگزاری این کنفرانس که در حاشیه آن کارگاه های تخصصی مختلفی برگزار خواهد شد بتوانیم در معرفی دانشگاه فنی و حرفه ای و همچنین بحث بودجه ریزی کاربردی برای ادارات،سازمانهاو...مؤثر واقع شده باشیم،که این موفقیت در سایه همت همه شمااساتیدوپیشکستوان حاصل خواهدشد.
معاون آموزشی، پژوهشی وفناوری دانشگاه در ادامه
روز معلم و استاد رابه همه فعالان عرصه علم و دانش تبریک گفتندو حضورپیشکسوتان را دراین جلسه مغتنم شمردند.

ایشان درادامه به ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر احمدی، صدورحکم ریاست منطقه 1 دانشگاه فنی و حرفه ای را تبریک عرض نموده و آرزوی توفیق روز افزون برای ایشان کردند.

دکتر خیری گفت :معلمان به عنوان راهنمای زندگی عمل می کنند، مسیر موفقیت را نشان می دهند و شخصیت دانشجویان خود را با انتقال دانش اخلاقی و علمی پربار می سازند. وی گفت اساتیدباید استعدادهای دانشجویان خود را کشف و آن ها را برای رسیدن به بهترین نتایج، تشویق نمایند.

معاون آموزشی، پژوهشی وفناوری دانشگاه ودانشیار دانشگاه تبریز افزود:معلم اصلی ترین عنصر در نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود و هیچ چیزی جایگزین آن نمی شود. شاید یک مدرسه و یا دانشکده بتواند بدون کلاس و سایر امکانات باشد اما نمی تواند بدون معلم شکل بگیرد.

در عرصه حرفه‌اي هرکس يك سري بايد و نبايدها و الزامات هست كه وظيفه دارد  آنها را انجام دهد.

حال این سئوال پیش می آید که چه انتظار‌هایی از یک استاد دانشگاه بخصوص استاد دانشگاه فنی و حرفه‌ای می‌رود و چه وظیفه های یک استاد برعهده دارد.

دکتر خیری در ادامه از انتظارات جامعه از فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای را برشمردندوگفتند:

1-                فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای ، بایدیک کارشناس یا تکنسین ماهر بوده و آچار به دست باشند

2-                 فارغ التحصیلان این دانشگاه کارآفرین بوده و بایدبتواند برای افراد دیگر جامعه نیز ایجاد کار نمایند نه اینکه خود جویای کار باشند.

3-                دانشجویان این دانشگاه ، سفیر دانشگاه در صعنت بوده و موجب تحکیم ارتباط صعنت و دانشگاه باشند.

4-                افراد خلاق و نوآور بوده و حل کننده مشکلات جامعه باشند نه خود مشکلی برای جامعه شوند.

در ادامه استاد بازنشسته دانشگاه فنی وحرفه ای مشارکت همه همکاران واساتید رابرای رسیدن دانشگاه به جایگاه واقعی در عرصه های مختلف خواستار واز زحمات شبانه روزی ریاست محترم منطقه وهیئت رئیسه قدردانی  نمودند.
 در خاتمه این آیین با اهدای لوح تقدیری ازمقام معلم از 12استاد نمونه دانشگاه فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی تجلیل شد.
 

 


  • نوشته شده
  • در دوشنبه 21 ارديبهشت 1394
  • ساعت 16
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در دوشنبه 21 ارديبهشت 1394
  • ساعت 18
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh