دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : پنجشنبه 1 مرداد 1394
کد 479

استاندارآذربایجان شرقی تصریح کرد:رسالت خطیر دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت مهارت‌محور نیروی کار

استاندار آذربایجان شرقی در دیدار با رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای كشور، رسالت دانشگاه فنی حرفه ای را در تربیت نیروی کار و ایجاد پل ارتباطی بین مراکز آموزشی و صنعتی مهم و قابل توجه خواند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتراسماعيل جبارزاده در این دیدار با بیان اهمیت دانشگاه های فنی وکاربردی در تربیت نیروی موردنیاز مجموعه های کاری،  خاطرنشان کرد: با توجه به طراحی و اجراي برنامه سند تدبيرتوسعه استان و انتخاب تبریز به عنوان قطب علم وفناوری، سرفصل هاي دانشگاهی فنی- حرفه ای باید متناسب و منطبق با نیازهای استان،  بازتعریف شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه دانشگاه فنی و حرفه ای را، به عنوان بازوی آموزشی استان درنظرگرفته ايم، گفت: سیستم آموزش های فنی حرفه ای باید درترویج روحیه کارآفرینی دانش آموختگان و درنهایت رشد و توسعه اقتصادی- اجتماعی،  نقش بارزی ایفا نماید و این دانشگاه می تواند درتربیت نیروی انسانی ماهر، متعهد وکارآمد موردنیاز مراکزصنعتی وتولیدی اهتمام نماید.

چرخ های توسعه در بستر آموزش های فنی وکاربردی به حرکت در می آیند

استاندار آذربايجان شرقي با توضیح هسته های کلیدی سند تدبیرتوسعه استان؛  تربیت نیروی ماهر و فني در بخش معدن، گردشگری و توسعه کشاورزی از لحاظ آبیاری والگوی کشت متناسب و ديگر موضوعات مختلف را مورد تاکید قرارداد، و افزود: پیشنهاد مشخص ما این است که سند تدبیر توسعه استان و نیازهای آن در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بررسی شده و در مباحث آموزشی این دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه چرخهای توسعه در بستر آموزش های فنی وکاربردی به حرکت در می آیند، ا ظهارداشت: نیازسنجی بازارکار، مهارت موردنیاز مجموعه های کاری را ارتقا می بخشد.

دانشگاه فنی حرفه ای در تراز مراكز آموزشي معتبر كارآفرين
دکترمسعود شفیعی رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور نیز در دیدار با استاندارآذربایجان شرقی، اظهارداشت: دانشگاه فنی وحرفه ای، تنها دانشگاهی است  كه می توانیم ادعاکنیم بیش از 60 درصد فارغ التحصيلان آن، جذب بازارکار می شوند و در تر‌از دانشگاه های توانمند  در زمینه تربیت نیروی انسانی کارآمد و تکنيسین ماهر و درخورجامعه صنعتی و دانش بنيان،  محسوب مي شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه محیط آموزش های فنی، مشابه فضای واقعی فعالیت کسب و کار است، آموزش فراگیران برای ورود به بازارکار و استفاده از فرصت اشتغال فراهم است.
 
وی ادامه داد: فضاي آموزشي براي  66درصد کارآموزان و دانشجویان دردوره کارشناسی و زیر20درصد به کاردانی تعلق يافته كه این امردرکشورهای پیشرفته برای یک کارشناس ، سه تکنيسین تعریف شده است.

در ادامه اين ديدار، رئیس دانشگاه فنی حرفه ای کشور از مدیریت دانشگاه فنی حرفه ای استان خواست، برنامه ریزی لازم را برای معرفی وانتخاب تبریز به عنوان قطب علمی دربخش سلولهای خورشیدی یا خودروهای هیبریدی انجام دهد.

وي همچنین از ایجاد آموزشکده کشاورزی نوین و کشت داروهای گیاهی در یکی ازشهرستان های استان خبرداد.

دكتر جعفر احمدي رئیس منطقه یک کشوری دانشگاه فنی و حرفه ای ، نيز در اين ديدار با تشريح فعاليت ها و اقدامات در يك سال گذشته ، به ارايه گزارشي از ظرفيت ها و برنامه هاي پيش روي دانشگاه پرداخت.


  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 1 مرداد 1394
  • ساعت 18
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در پنجشنبه 1 مرداد 1394
  • ساعت 18
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh