دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : يکشنبه 8 شهريور 1394
کد 516

مدیر کل برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور:

دکتر غلامرضا گرایی نژاد:بودجه ریزی بر مبنای عملکرد یک ضرورت و الزام قانونی است
مدیر کل برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: بودجه ریزی مبتنی بر مبنای عملکرد از سال 81 به بعد در کشور حاکم شده و یک ضرورت و الزام قانونی است.

مدیر کل برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی:

بودجه ریزی بر مبنای عملکرد یک ضرورت و الزام قانونی است

 مدیر کل برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: بودجه ریزی مبتنی بر مبنای عملکرد از سال 81 به بعد در کشور حاکم شده و یک ضرورت و الزام قانونی است.

غلامرضا گرایی نژاد ظهر چهارشنبه در نخستین کنفرانس ملی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر این مهم نه تنها به عنوان یک ضرورت مالی بلکه به عنوان یک ضرورت و الزام قانونی محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: استقرار برنامه ریزی مبتنی بر عملکرد در کوتاه مدت ممکن نیست، این عزم در حال حاضر موجود است و می توان با سیاست های عملی مناسب به سمت و سوی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد حرکت کرد و بر همیسن اساس الزامات تشکیل شورای راهبردی بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در تیر ماه سال 93 تدوین شده است.

مدیر کل برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: بهره مندی از 30 هزار نفر از صاحب نظران و اندیشمندان حوزه برنامه ریزی  و بودجه ریزی و همچنین حسابداری و هزینه یابی در دستور کار ما قرار دارد و انجام اقدامات لازم در راستای برنامه ریزی و تهیه دستورالعمل ها در اولویت قرار گرفته و برنامه سالانه سازمان توسط گروه کاری مربوطه تعیین و بخشنامه بودجه سال 94 ابلاغ شده است.

وی خاطر نشان شد: طراحی سامانه جمع آوری این اطلاعات از سراسر کشور و ایجاد دسترسی به تمام دستگاه های اجرایی ملی و استانی، اقدامات در راستای هزینه یابی، تهیه استانداردها، نظام نوین حسابداری بخش عمومی توسط گروه کاری مربوطه و ابلاغ به تمامی ذی حسابان کشور از جمله اقدامات این سازمان به حساب می آید.

گرایی نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح فراآیندهای داخلی تهیه و تنظیم بودجه مبتنی بر عملکرد توسط گروه کاری سازمان تاکید کرد: ردیف بودجه ای کشور باید اصلاح شود و این ردیف بودجه باید در جاهایی تخصیص یابد که بتوانیم توان پاسخگویی داشته باشیم و طیقه بندی اقتصادی و طبقه بندی بودجه ای را باید اصلاح کنیم.

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 8 شهريور 1394
  • ساعت 09
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در يکشنبه 8 شهريور 1394
  • ساعت 09
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh