دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : يکشنبه 22 آذر 1394
کد 644

هفته پژوهش و فناوری با شعار عزم ملی و رویکرد جهانی آغاز شد

هفته پژوهش و فناوری با هدف تمرکز بر ابعاد مختلف امور پژوهش و فناوری در کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، امسال هفته پژوهش و فناوری از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه برگزار می‌شود و در این هفته وزارت علوم برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، تجلیل از پژوهشگران برگزیده و فن‌بازار ملی را در دستور کار دارد و این هفته فرصت مناسبی برای توجه و تمركز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در كشور است تا تمامی ذی نفعان زنجیره علم و فناوری کشور علاوه بر اطلاع از وضعيت موجود در كشور، بتوانند برای آینده برنامه ريزی کنند.

هفته پژوهش و فناوری با هدف تمرکز بر ابعاد مختلف امور پژوهش و فناوری در کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آغاز شد .

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم ، امسال هفته پژوهش و فناوری از ۲۲ تا ۲۷ آذرماه برگزار می‌شود و در این هفته وزارت علوم  برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، تجلیل از پژوهشگران برگزیده و فن‌بازار ملی را در دستور کار دارد و این هفته فرصت مناسبی برای توجه و تمركز روی ابعاد مختلف امر پژوهش و فناوری در كشور است تا تمامی ذی نفعان زنجیره علم و فناوری کشور علاوه بر اطلاع از وضعيت موجود در كشور، بتوانند برای آینده برنامه ريزی کنند .

انتخاب و معرفی برگزيدگان حوزه پژوهش و فناوری، ايجاد فرصت تعامل بين ذینفعان اين حوزه، برگزاری نمايشگاه، فن بازار و همایش ملی در راستای تقويت و توسعه امر پژوهش در کشور از جمله محورهای این هفته است. همچنین شناسایی توانمندی های پژوهش و فناوری مراکز تحقیقاتی، شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر، امکان تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری (فن بازار)، فراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران، برقراری ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی و نهادینه کردن پژوهش در سطح جامعه، از جمله اهداف برپایی این هفته بیان شده است .

شعار هفته پژوهش امسال از سوی وزارت علوم، «پژوهش، فناوری، عزم ملی و رویکرد جهانی» اعلام شده و عناوین این هفته به شرح زیر است:

۲۲ آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و مدرسه »

۲۳ آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و صنعت »

۲۴ آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین »

۲۵ آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و حامیان پژوهشی »

۲۶ آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و اقتدار ملی و اقتصاد مقاومتی »

۲۷ آذرماه با عنوان «پژوهش، فناوری و حوزه و دانشگاه» که در این روز به موضوع پژوهش در علوم انسانی با نگاه ویژه ای پرداخته خواهد شد .

گفتنی است شانزدهمین نمايشگاه هفته پژوهش نیز همزمان، در محل دائمی نمايشگاه های بين المللی تهران برگزار خواهد شد .

                


  • نوشته شده
  • در يکشنبه 22 آذر 1394
  • ساعت 03
  • توسط مدیر سایت
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh