دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : سه شنبه 24 آذر 1394
کد 648

پیام تبریک رییس دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت هفته پژوهش

هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای تجلیل از جایگاه والای پژوهشگران و نکوداشت مقام شامخ همه کسانی است که با برخورداری از روحیه نوجویی و نوگستری، در مسیر گسترش علم و معرفت، گام های تازهای را بر دیدگان ره پویان عرصه دانش و بینش می گشاید.

دکتر مسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای به مناسبت هفته پژوهش به استادان و محققان به ویژه پژوهشگران تلاشگر دانشگاه فنی و حرفه ای تبریک و شادباش گفت.

هفته پژوهش فرصت مغتنمی برای تجلیل از جایگاه والای پژوهشگران و نکوداشت مقام شامخ همه کسانی است که با برخورداری از روحیه نوجویی و نوگستری، در مسیر گسترش علم و معرفت، گام های تازهای را بر دیدگان ره پویان عرصه دانش و بینش می گشاید.

 

کشورهای پیشرفته امروزه به خوبی دریافتند که رشد توسعه متوازن و پیوسته، بدون برخورداری از سامانه های فعال و فراگیر تحقیقاتی امکان پذیر نخواهد بود. از همین روست که سهم پژوهش در بودجه ها و درآمد های ناخالص ملی آنان، سهمی قابل توجه  همواره روبه افزایش است.

           

در طی سال های  گذشته با وجود تاکیدات پی در پی رهبر معظم انقلاب  ودیگر مسوولان عالی نظام، به دلیل شرایط تحریم و البته عدم تجلی کامل ارزش و بهای  پژوهش در دیدگان برخی تصمیم گیران و مدیران اتفاق چشمگیری در بودجه تحقیقاتی مراکز علمی و پژوهشی نیفتاده و این روند می تواند حرکت ما را در گستره رقابت های علمی و دستیابی به آنچه در سند چشم انداز نظام پیش بینی شده، کند نمایند.

 

دانشگاه فنی و حرفه ای به دلیل ماهیت و رسالت ویژه ای که در عرصه تربیت نیروهای متخصص وکارآمد برای بخش های مختلف صنعتی و حرفه ای کشور دارد باید متناسب با اهداف و با تکیه بر پژوهش های کابردی و ترسیم افقی روشن در عرصه فن پژوهی سهم و جایگاه خود را در گستره تحقیقات و فن آوری کشورتبیین نمایند.

قطعا این دانشگاه با ساختار و ماموریت های ویژه ای که دارد باید از سامانه پژوهشی ویژه ای هم برخوردار باشند.

البته در جهت این مهم زمینه های مناسبی در عرصه ساختار فراهم شده اما وظیفه اصلی بر دوش استادان محترم و دانشجویان عزیز است تا متناسب با نیاز های اساسی دانشگاه مدل های پژوهشی جدید کارآمد و فن آور را طراحی و بکار گیرند.

 

اینجانب به نوبه خود فرا رسیدن هفته پژوهش را به همه استادان و محققان به ویژه پژوهشگران تلاشگر دانشگاه فنی و حرفه ای تبریک و شادباش گفته و همزمانی هفته پژوهش را با آغازین روزهای ماه سرور آفرین ربیع الاول به فال نیک گرفته و بهار پژوهش را برای همه روزها، ماه ها و سال های مراکز علمی و آموزشی این مرز و بوم آرزو می کنم.

 

"مسعود شفیعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای"


  • نوشته شده
  • در سه شنبه 24 آذر 1394
  • ساعت 09
  • توسط مدیر سایت
  • ویرایش شده
  • در ***
  • ساعت --
  • توسط
نظرات شما
captcha refresh