دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : سه شنبه 15 دي 1394
کد 673

مصاحبه سرپرست آموزشکده فنی و حرفه ای تبریز با روزنامه جام جم

رسالت این دانشگاه تربیت نیروی انسانی کار ماهر و فنی است

سرپرست آموزشکده فنی و حرفه ای تبریز و نماینده منطقه یک دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار جام جم گفت : دانشگاه در خرداد ماه سال 1390 با استناد به ماده 23 برنامه پنجم توسعه اقتصادي كشور و بند 110 ماده واحده ي قانون بودجه 1390مجلس شوراي اسلامي به عنوان تنها دانشگاه متولي آموزش هاي عالي فني و حرفه اي از وزارت آموزش و پرورش منفک شد در حال حاضر زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات وفناوری به فعالیت خود ادامه می دهد.

دکترغلامرضا کیانی افزود: رسالت این دانشگاه تربیت نیروی کارماهر و فنی است  و به همین دلیل از جایگاه ویژه ای در وزارت علوم،تحقیقات وفناوری برخورداراست .

وی اظهار داشت : منطقه یک دانشگاه فنی و حرفه ای دارای 15 مرکز در استانهای آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل است که بالغ بر 16 هزار دانشجو در آنها مشغول تحصیل هستند که از این تعداد بالغ بر 7 هزار دانشجو در 8 آموزشکده در استان آذربایجان شرقی در حال تحصیل هستند.

سرپرست آموزشکده فنی و حرفه ای تبریز و نماینده منطقه یک دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد : نیازسنجی نوع و تعداد رشته ها در این دانشگاه بر اساس تعداد فارغ التحصیلان هنرستانها و همچنین نیاز روز بازار و صنعت صورت می گیرد.

کیانی خاطر نشان ساخت: در آموزشکده فنی و حرفه ای تبریز  12 رشته کاردانی و بالغ بر 6  رشته کارشناسی نا پیوسته وجود دارد و برای افزایش رشته ها باید زیرساختها و امکانات سخت افزاری مورد نیاز از قبیل کارگاهها و آزمایشگاهها وهمچنین زمینه جذب همکار آموزشی فراهم شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شناخت کافی نسبت به این دانشگاه از مهمترین دغدغه ماست وتلاش براین است که جایگاه این دانشگاه تبیین گردد. در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و زمینه برقراری ارتباط و تعامل سازنده با سازمانها ،ارگانها ، نهادها، کارخانجات وصنایع استان فراهم شده که امیدواریم به زودی این دانشگاه به  جایگاه  واقعی خود در جامعه دست پیدا کند .

 کیانی ابراز داشت : برگزاری همایش ها، کنفرانس ها وسمینارهای علمی وآموزشی باهمکاری سازمانها ومراکز علمی با هدف معرفی ظرفیتها وپتانسیل های این دانشگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این راستا است .

وی ادامه داد : این دانشگاه جز دانشگاه های نسل سوم است و70% دروس ارائه شده در این مراکز عملی و30% تئوری است واین امر نشان دهنده آن است که دانشجویان فارغ التحصیل از مهارتهای علمی و کاربردی لازم برخوردار بوده وبالغ بر60% آنان در زمینه های مختلف جذب بازار کار میشوند وبا مدیریت صحیح و مناسب میتوان این درصد را ارتقا داد.

 سرپرست آموزشکده فنی و حرفه ای تبریز و نماینده منطقه یک دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با اشاره به طرح تکنسین سرباز گفت: این طرح توسط رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای جناب آقای دکتر شفیعی مطرح گردیده که با اجرائی شدن آن ضمن ورود فارغ التحصیلان این دانشگاه به صنعت، می تواند در آینده بستر جذب فارغ التحصیلان فراهم گردد.

کیانی درادامه با اشاره به راه اندازی اولین دفتر دانشگاه در صنعت گفت : این دفتر برای اولین بار در کشور در این استان درکارخانه سایپای آذربایجان با هدف برقراری ارتباط و تعامل کارشناسان بخش صنعت بادانشجویان و اساتید افتتاح شده است.

وی گفت: باتوجه به تأکیدات جناب آقای دکتر فرهادی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین دکتر شفیعی رئیس محترم دانشگاه فنی و حرفه ای کشور مبنی برضرورت هجرت دانشگاه ها از نسل اوّل و دوّم به سمت دانشگاه های نسل سوّم در این راستا قراردادی با شرکت ایدم بسته شدو علیرغم امکانات محدود کارگاهی12 هزار قطعه صنعتی برای این شرکت تولید شدگفتنی است این قرارداد به منظور هدفمند نمودن آموزش های کارگاهی و مهارتی وتوانمندی اساتید ودانشجویان این دانشگاه منعقد گردیده است ودرحقیقت خروجی آموزش به ورودی صنعت تبدیل شده است.

سرپرست آموزشکده فنی و حرفه ای تبریز و نماینده منطقه یک دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: از دیگر اقدامات خوب صورت گرفته توسط این دانشگاه ارسال دعوتنامه برای فارغ التحصیلان بوده است که منجر به برقراری ارتباط و تعامل مناسب با فارغ التحصیلان شده در نهایت با مشارکت آنها موفق به تولید تجهیزات پزشکی وتوانبخشی دراین آموزشکده شده ایم .

کیانی افزود: همچنین با اختصاص کارگاه و تجهیزات به فارغ التحصیلان این دانشگاه زمینه اشتغال برای سایر دانشجویان وفارغ التحصیلان فراهم می گردد.

وی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های انجام شده توسط این دانشگاه گفت : افتتاح نمایشگاه دائمی دستاوردهای استان به مساحت 600 متر مربع ، بازدید اعضای هیئت رئیسه و کمیسیون آموزش و   تحقیقات مجلس شورای اسلامی (25 نماینده مجلس) از دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی وبازدید این هیات از دستاوردها ،پتانسیل وظرفیتهای این دانشگاه در سطح استان، برگزاری اولین کنفرانس بودجه ریزی عملیاتی در دانشگاه، برگزاری نشست های هم اندیشی و آسیب شناسی تحت عنوان امداد صنعت، قرار دادباکانون اتومبیلرانی جهت آموزش بیش از یکهزار نفر از رانندگان این کانون وهمچنین برگزاری دوسمینار ملی بامشارکت وهمکاری سازمان مدیریت صنعتی استان، برگزاری بازدیدهای مستمر دانشجویان از صنایع استان از دیگر این اقدامات به شمار می رود.



  • نوشته شده
  • در سه شنبه 15 دي 1394
  • ساعت 12
  • توسط مدیر سایت
  • ویرایش شده
  • در سه شنبه 15 دي 1394
  • ساعت 12
  • توسط مدیر سایت
نظرات شما
captcha refresh