دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : يکشنبه 5 بهمن 1393
کد 338

بیانیه دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در محکومیت اقدام اخیر نشریه موهن شارلی ابدو

دانشگاه فنی و حرفه ای استان با محکوم کردن رفتار رسوای غرب در برخورد با انحرافی به نام تروریسم، «ترور عقیدتی» مسلمانان جهان به بهانه «ترور فیزیکی» عده‌ای هرزه‌نگار را غیرقابل پذیرش دانسته و انزجار خود را از مرتکبین این عمل غیر انسانی ابراز داشته، هم¬صدا با تمامی مسلمانان جهان و همگام با امت آگاه محمدی صلی الله علیه و اله و سلم، این عمل اهانت آمیز و اندوه بار نشریه رسوای شارلی ابدو را محکوم می‌نماید.

بنام خدا

بیانیه دانشگاه فنی و حرفه­ ای استان آذربایجان شرقی در محکومیت اقدام اخیر نشریه موهن شارلی ابدو

يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ (سوره توبه آیه 32)

مى‏خواهند نور خدا را با سخنان خويش خاموش كنند، ولى خداوند نمى‏گذارد، تا نور خود را كامل كند، هر چند كافران را خوش نيايد.                                                                                                                                                     

ما عاشق حضرت  محمد (ص) هستیم       لبیک یا محمد لبیک یا رسول الله
در هنگامه جاهلیت امروزی، دستان دشمنان اسلام از آستین نشریه موهن فرانسوی شارلی نمایان شد، دستانی که در آغاز بعثت رسول گرامی اسلام (ص) در کوچه‌های غبار آلود مکه، کوشید تا سیمای بشارت دهنده رحمت برای عالمیان را با خاکستر جهل و نادانی بیالاید، و احساسات بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون مسلمان در جهان و تمام مومنان و کسانی که به گفتگو و ارزشهای مشترک علاقه مند هستندجریحه دار کنند.                                                                                                          

امروز نیز دستان همان دشمن دون مایه به ساحت رسول مکرم اسلام می‌تازد، تا به خیال باطل خود نور محمدی (ص) را خاموش سازد و شیطان مجسم را شکوه بخشد؛ که این جز خیالی باطل نیست . سالها پس از طلوع دل انگیز اسلام ناب محمدی (ص) یکبار دیگر تفرقه افکنان امروزی و منافقان و مشرکان کوردل، با حمایتی کورکورانه از صهیونیسم جهانی، گستاخی را از حد گذراندند و با درج کاریکاتوری موهن و دور از شأن، کینه خود را بروز دادند. این اقدام نشریه فرانسوی، روی دیگر سکه­ی بازی گروه­های ضد اسلامی تکفیری و تروریستی نظیر داعش و القاعده که با حمایت استکبار، قدرت گرفتند و اسلام هراسی را در اروپا به راه انداختند، همه نقشه­های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات جنایتکارانه ایشان است.موضوع داعش در شرایط کنونی خطرناکتر از اسلام هراسی است، زیرا داعش در جهت متوقف کردن جریان اسلام­خواهی در دنیا حرکت می­کند و درصدد نشان دادن اسلام غیرواقعی برآمده است. نیت شوم آنها تخریب نورانیت و رحمانیت اسلام اصیل است . استکبار از موج اسلام خواهی که در اروپا و آمریکا گسترش یافته، هراس دارد. لذا به عناوین مختلف درصدد ضربه زدن به اسلام است. جنایات گسترده گروهکها و اقدام مذبوحانه نشریه فرانسوی، در هتک حرمت مقدسات مسلمانان و واکنش استکبار در برابر  جریان اسلام خواهی در اروپا است.اقدام نشریه شارلی ابدو به هیچ وجه آزادی بیان نیست و اهانت به اعتقادات دینی دیگران، نقض حقوق بشری است که خود دولت فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی دائم بر طبل حمایت از آن میکوبند.حملات اخیر در پاریس به دست تروریست­هایی انجام شد‌ که ارتباط بین آنها و گروه‌های تکفیری؛ ثابت شده است. گروه‌هایی که با حمایت های مستقیم کشورهای غربی به ویژه فرانسه در سوریه و عراق قدرت گرفته­اند. اقدام جدید شارلی ابدو و حمایت استکبار جهانی نیز تلاشی نافرجام برای گسترش اسلام هراسی و اسلام ستیزی است. عمله­های استکبار جهانی از یک سو، کاریکاتوریست­های مزدور استخدام می­کنند و از سویی دیگر از تروریست­ها در غرب آسیا حمایت می­کنند. اینان همان لشگریان شیطانند که هدفی جز از بین بردن اخلاق و عدالت و رحمت در جامعه بشری نداشته و راه گذشتگان فاسد خود را  می­پویند . به یقین نقش رژیم منحوس صهیونیستی و رد پای این رژیم اسفاک در سلسله اقداماتی که در فرانسه اتفاق افتاده است از نگاه تیزبین و بصیر امت اسلامی مغفول نخواهد ماند و امت محمد (ص) گریبان این رژیم جنایتکار را تا نابودی کامل آن رها، نخواهد کرد.

دانشگاه فنی و حرفه ای استان  با محکوم کردن رفتار رسوای غرب در برخورد با انحرافی به نام تروریسم، «ترور عقیدتی» مسلمانان جهان به بهانه «ترور فیزیکی» عده‌ای هرزه‌نگار را غیرقابل پذیرش دانسته و انزجار خود را از مرتکبین این عمل غیر انسانی ابراز داشته، هم­صدا با تمامی مسلمانان جهان و همگام با امت آگاه محمدی صلی الله علیه و اله و سلم، این عمل اهانت آمیز و اندوه بار نشریه رسوای شارلی ابدو را محکوم می‌نماید.

نتیجه: اولا امروز باید مسلمانان جهان با وحدت و همدلی در مقابل نقشه­های شوم دشمنان که از نفوذ اسلام واقعی در هراس هستند با هوشیاری و اطاعت از اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) ایستادگی نمایند. و ثانیا از سازمان ملل میخواهیم با تصویب قانونی همه جانبه، از هر گونه اهانت به ادیان توحیدی و توهین به ساحت انبیاء الهی صلوات الله علیهم اجمعین جلوگیری کند. چرا که این اقداماتی که با هدف جلوگیری از قدرت گرفتن اسلام در دنیا انجام می­گیرد نتیجه معکوس خواهد داشت و اروپاییان را به شناخت بیشتر اسلام واقعی ترغیب خواهد کرد ومنجر به محبوبیت بیش از پیش پیامبر اکرم (ص) خواهند شد.                    

.                                                                                                                                                         معاونت فرهنگی واجتماعی دانشگاه فنی وحرفه ای

استان آذربایجان شرقی

 

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 5 بهمن 1393
  • ساعت 17
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در يکشنبه 5 بهمن 1393
  • ساعت 18
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh