دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : پنجشنبه 1 مرداد 1394
کد 483

اولین دفتر ارتباط با دانشگاه درصنعت درسطح کشور درشهراولین ها تبریز درسایپا آذربایجان افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مسعود شفیعی چهارشنبه در آیین افتتاح دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در محل سایت دو سایپا آذربایجان اظهار داشت: خوشبختانه در سال های گذشته اقدامات خوبی برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت برداشته شده اما این اقدامات به مرحله نهایی خود نرسیده اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مسعود شفیعی چهارشنبه در آیین افتتاح دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در محل سایت دو سایپا آذربایجان اظهار داشت: خوشبختانه در سال های گذشته اقدامات خوبی برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت برداشته شده اما این اقدامات به مرحله نهایی خود نرسیده اند.

وی با اشاره به اینکه افتتاح این مرکز گام خوبی برای ایجاد این ارتباط است، گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای تنها دانشگاه دولتی تقاضامحور و کارآفرین است و بیش از ۷۰ درصد دانشجویان این مرکز جذب بازار کار شده اند که در نوع خود رقم بالایی است.

شفیعی افزود: با ایجاد این دفاتر صنعتی فارغ التحصیلان به طور یقین آماده کار می شوند و در این زمینه همگی ما باید کاری کنیم که دانش فنی صنعت در دانشگاه ها ایجاد شود و ایجاد این دفتر در خودروسازی سایپا نویدی برای ایجاد دانش جدیدی در حوزه خودروسازی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه نباید خودروهای تولیدی کشور بی کیفیت تر از خودروهای کشورهای پیشرفته باشد، گفت: باید در بازار جهانی جا باز کنیم و محصولات تولیدی ما در این بازارها به فروش برسد زیرا با توجه به هوش بالای جوان ایرانی این امر امکان پذیر است.

نباید علم تولیدی کشور در خارج از کشور به فناوری تبدیل شود

وی با بیان اینکه در تولید علم توانسته ایم جایگاه خوبی در کشور داشته باشیم، گفت: با این وجود و به دلیل نبود ارتباط بین دانشگاه و صنعت، علم تولیدی کشور در خارج از کشور به فناوری و ثروت تبدیل می شود و برای تربیت یک مهندس در کشور حدود ۱۶ سال هزینه می شود اما در هنگام ثمر دادن آن، این مهندس جذب کشورهای اروپایی می شود و علم وی در این کشورها به فناوری تبدیل می شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: در داخل کشور در اکثر موارد صاحب فناوری نیستیم و این امر باعث شده تا یک فارغ التحصیل فنی نتواند جذب بازار کار شود و این امر سبب هدررفت استعدادهای کشور می شود.

شفیعی با اشاره به اینکه نباید اجازه اشباع بازار ایرانی را با محصولات خارجی بدهیم، گفت: دانشگاه های فنی و حرفه ای را ملزم کرده ایم تا در هنگام نیاز به یک محصول از محصولی که در دیگر دانشگاه های فنی و حرفه ای تولید می شود، استفاده کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: نباید هوش بالای یک ایرانی سبب شود تا وی دست از مشارکت بردارد زیرا این امر آسیب جبران ناپذیری به بدنه تولید و صنعت کشور می زند.

 ورود دانش پژوهان و محققان در امر خودروسازی کشور ضروری است

مدیر عامل سایپا آذربایجان نیز در این مراسم اظهار داشت: وجود ارتباط بین صنعت و دانشگاه از مولفه های اصلی توسعه در کشورهای پیشرفته محسوب می شود و در این کشورها ارزش خاصی برای این ارتباط قائل شده اند چرا که این ارتباط سبب توسعه و پیشرفت صنعت و افزایش تولید ملی و اصل نهادن به مقام علم و صنعت می شود.

رضا رضوانی با اشاره به افتتاح دفتر ارتباط صنعت و دانشگاه در سایپای آذربایجان گفت: این دفتر به منظور برقراری ارتباط کاربردی و کارآمد و همفکری بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است.



  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 1 مرداد 1394
  • ساعت 19
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در يکشنبه 4 مرداد 1394
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh