دانشگاه شهید مدنی آذربایجان
flag
تاریخ : شنبه 17 بهمن 1394
کد 697

دیدار ریاست دانشگاه فنی وحرفه ای کشور و روسای دانشکده ها وآموزشکده های فنی وحرفه ای منطقه یک کشور بانماینده محترم ولی فقیه دراستان وامام جمعه محبوب تبریز

به گزارش روابط عمومی، آیت الله مجتهد شبستری؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام علوم و دانشگاه ها ارزشمند هستند و هرچه دانش انسان افزایش یابد فضیلت کسب می کند، اظهار داشت: اسم دانشگاه علمی توام با پسوند فنی و حرفه ای، از امتیازهای دانشگاه های فنی و حرفه ای بوده و مقصود از آن دانشگاهی است که علم را به صحنه عمل برساند. وی در ادامه با تکیه بر آیات قرآنی، توصیه های دین مقدس اسلام و توجه های خاص وارد شده در خصوص علم و ارزش علم، حرفه، هنر و پیشه، کشتی سازی حضرت نوح و زره بافی حضرت داود، با بیان اینکه خداوند صاحبان حرفه را دوست دارد

دیدار ریاست دانشگاه فنی وحرفه ای کشور و روسای دانشکده ها وآموزشکده های فنی وحرفه ای منطقه یک کشور بانماینده محترم ولی فقیه دراستان وامام جمعه محبوب تبریز

به گزارش روابط عمومی،  آیت الله مجتهد شبستری؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه تمام علوم و دانشگاه ها ارزشمند هستند و هرچه دانش انسان افزایش یابد فضیلت کسب می کند، اظهار داشت: اسم دانشگاه علمی توام با پسوند فنی و حرفه ای، از امتیازهای دانشگاه های فنی و حرفه ای بوده و مقصود از آن دانشگاهی است که علم را به صحنه عمل برساند. وی در ادامه با تکیه بر آیات قرآنی، توصیه های دین مقدس اسلام و توجه های خاص وارد شده در خصوص علم و ارزش علم، حرفه، هنر و پیشه، کشتی سازی حضرت نوح و زره بافی حضرت داود، با بیان اینکه خداوند صاحبان حرفه را دوست دارد، به خصوص که افزون بر دارا بودن هنر، صنعت و فنی، امین معتمد و متعهد هم باشند، ادامه داد: در اسلام حرفه بسیار ارزشمند است و انبیا غیر از کار نبوت و پیام رسانی خود، صاحب حرفه و شغل بودند و درآمدشان حاصل دست رنج خودشان بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال صنعت، حرفه و فن را دوست دارد و می خواهد بندگانش صاحب حرفه و فن باشند، ابراز داشت: اگر در کنار کار و حرفه کارگران ابتکار و خلاقیت باشد، کارشان بسیار ارزشمند می شود و خوشبختانه این دانشگاه هم چنین مزیتی دارد و باید استعداد های آن شکوفا شود. وی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به بیکاری جوانان، تصریح نمود: معضل بیکاری در این مملکت غوغا می کند و حتی فارغ التحصیلان دانشگاهی ما هم بیکار هستند .

آیت الله مجتهد شبستری در ادامه ضمن اشاره به تفکیک جنسیتی لحاظ شده در دانشکده های فنی و حرفه ای، تحقق این امر را یک حسن و امتیاز بسیار ارزشمند برای این دانشگاه دانست و گفت: تفکیک جنسیت در دانشگاه ها از نظر اخلاقی بسیار ارزشمند است.

وی در این خصوص، با بیان اینکه دانشگاه امام صادق و علامه طباطبایی تا زمانی که بر مبنای تفکیک جنسیتی اداره می شدند، هم از نظر پیشرفت اخلاقی، هم از نظر پیشرفت علمی قابل تقدیر و تحسین بودند و متاسفانه بعد از نادیده گرفتن این اصل مهم، مشکلاتی در آن ها عارض شد، ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی پیشرفت علمی بیشتر شده و افت علمی نسبتا کم شده است، اما با وجود این پیشرفت علمی، از نظر فرهنگی در دانشگاه ها افت داریم و علت اصلی آن، همین نادیده گرفتن اصل تفکیک جنسیتی و توجه به موضوع اختلاط  جنسیتی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این خصوص با تاکید بر حفظ تقوا و  رعایت اصل تفکیک جنسیتی، حجاب، اقامه نماز جماعت و برنامه های قرآنی در دانشگاه ها با بیان اینکه در این زمینه باید خنجری از تقوا بسازیم و آن را حفظ و تقویت کنیم.

 وی در این راستا با بیان اینکه برای مقابله با هجمه های دشمنان و نسپردن مقدرات کشور به دست آنان، باید جنبه های فرهنگی در دانشگاه ها تقویت شوند و در کنار ارایه تخصص به دانشجویان، تعهد کافی هم لحاظ شود، ادامه داد: بر اساس تاکیدهای امام راحل باید علم ما، جهت دار باشد و با توجه به علم جهت دار ضمن فراگیری فرمول های علوم طبیعی مختلف، هدف مان نیز جذب رضایت الهی و توفیق خدمت صادقانه باشد. وی در پایان، با انتقاد از گرایش به مدرک گرایی، آن را آفت دانشگاه ها و ضعف مدیریتی در آن ها دانست و با بیان اینکه متاسفانه جوانان ما ارزش خود علم را نمی دانند و برای اخذ مدرک، رسیدن به پست و رسیدن به حقوق آن چنانی درس می خوانند. به علت ضعف مدیریتی در دانشگاه هاست که جوانان،خوب در دانشگاه تربیت نشده اند و یا تخصص شان ضعیف است یا تعهدشان، تصریح نمود: اگر جوانان ما مشغول تهذیب نفوس و علوم باشند و تهذیب این دو تا را در کنار هم قرار دهند، قطعا توفیق بیش تری خواهند داشت.

 

  • نوشته شده
  • در شنبه 17 بهمن 1394
  • ساعت 10
  • توسط روابط عمومی
  • ویرایش شده
  • در شنبه 17 بهمن 1394
  • ساعت 11
  • توسط روابط عمومی
نظرات شما
captcha refresh