سه شنبه 6 آذر 1403
En
معرفی
پیشینه دانشگاه
معرفی شهر تبریز
رؤسای مراکز استان
حوزه ریاست
بیوگرافی ریاست دانشگاه
دبیرخانه نظارت،ارزیابی و تضمین کیفیت
دفتر ریاست و روابط عمومی
اداره امور دانشجویان شاهد و ایثارگر
مرکز رشد واحدهای فناوری
آزمایشگاه مرکزی
مدیریت امور حقوقی، قراردادها و پاسخگویی به شکایات
هسته گزینش
مدیریت حراست
واحدهای ستادی
معاونت آموزشی
معاونت پژوهشی، فناوری و ارتباط با صنعت
معاونت اداری،مالی و مدیریت منابع
معاونت فرهنگی و دانشجوئی
مراکز تابعه
دانشکده فنی و حرفه ای شماره 1 تبریز
آموزشکده فنی و حرفه ای شماره دو تبریز
آموزشکده فنی و حرفه ای دختران تبریز الزهرا (س)
آموزشکده فنی و کشاورزی مراغه
آموزشکده فنی و حرفه ای دختران فاطمه الزهرا (س) مراغه
آموزشکده فنی و حرفه ای اهر - شهیدچمران
آموزشکده فنی و حرفه ای پسران سراب
آموزشکده فنی و حرفه ای پسران میانه
گروه های آموزشی
گروه برق و کامپیوتر
گروه علوم مهندسی
گروه ساختمان و معماری
گروه علوم انسانی
گروه علوم پایه
کارگاه ها و آزمایشگاه ها
اشخاص
هیئت علمی
کارکنان
پایگاه خبری
ارتباط با دانشگاه
تلفن های دانشگاه
ارتباط با ریاست
فرم تکریم ارباب رجوع
سامانه ها
سامانه آموزشی بوستان
سامانه آموزش مجازی سمیاد
سامانه کارآموزی بهکاد
سامانه تغذیه و خوابگاه دانشجویان (سماد)
سامانه پرسنلی (حقوق و دستمزد)
سامانه اتوماسیون اداری
سیستم حضور و غیاب
پیوندها
تاریخ :
شنبه 8 شهريور 1393
کد
236
لینک کوتاه
:
معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: کیفی سازی و توسعه هدفمند آموزش عالی دو رویکرد اصلی وزارت علوم است
معاون آموزشی وزارت علوم تأکید کرد: با انتخاب دکتر نجفی به عنوان سرپرست این وزارت تمام برنامه هایی که از طرف ریاست محترم جمهوری برای آموزش عالی ارائه شده بود ادامه خواهد یافت.
شرح خبر
معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرد: کیفی سازی و توسعه هدفمند آموزش عالی دو رویکرد اصلی وزارت علوم است
تصویر
محتوای صفحه
معاون آموزشی وزارت علوم تأکید کرد: با انتخاب دکتر نجفی به عنوان سرپرست این وزارت تمام برنامه هایی که از طرف ریاست محترم جمهوری برای آموزش عالی ارائه شده بود ادامه خواهد یافت
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر جعفر میلی منفرد در چهل و هفتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: براساس فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با استادان دانشگاهها در مردادماه سال 1392، افزایش کیفیت و توسعه هدفمند آموزش عالی در اولویت بر نامه های وزارت علوم قرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه کیفی سازی و توسعه هدفمند آموزش عالی دو رویکرد اصلی وزارت علوم است در تبیین آماری توسعه کمی صورت گرفته در سالهای گذشته اظهار داشت: از ایجاد اولین مرکز آموزش عالی ایران تا سال 1353 تعداد 27 دانشگاه در کشور تأسیس شده بود و از سال 1353 تا 1384 تعداد 38 دانشگاه جدید و از سال 1384 تا 1392 تعداد 50 دانشگاه در کشور تأسیس شده است
وی افزود: در سال 1384 تعداد کل دانشجویان کشور دومیلیون و سیصدوهشتاد و نه هزار نفر بوده است که در سال 1392 به چهار میلیون و سیصدوپنجاه هزار نفر افزایش یافته یعنی 8/1 برابر رشد داشته است
دکتر میلی منفرد اظهار داشت: سال 1384 تعداد 70 واحد دانشگاهی وابسته به وزارت علوم فعال بوده است که این تعداد با یک افزایش 5/2 برابری در سال 1392 به 171 واحد دانشگاهی افزایش یافته است و تنها در فاصله سال 1391 تا 1392 تعداد 37 واحد آموزش عالی جدید دیگر نیز در شهرستانهای کشور ایجاد شده است
وی با اشاره به ضرورت توسعه هدفمند آموزش عالی و با تأکید بر اینکه در یک سال گذشته و در دولت یازدهم هیچ واحد جدید دانشگاهی توسط وزارت علوم ایجاد نشده است به روند تأسیس نامتوازن موسسات آموزش عالی غیر دولتی در سالهای گذشته اشاره کرد و گفت: در سال 1384 تعداد 126 موسسه آموزش عالی غیر دولتی مجوز فعالیت داشته اند که در سال 1391 این تعداد به 340 واحد و در سال 1392 به 357 واحد افزایش یافته است.
وی افزود: در سال تحصیلی 85-1384 تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در مؤسسات آموزش عالی غیردولتی 50هزار نفر بوده اند که این تعداد در سال 1392 به 450 هزار نفر افزایش یافته است
معاون آموزشی وزارت علوم، با اشاره به تحصیل 335 هزار نفر دانشجو در دانشگاه پیام نور در سال 1384 گفت: با افزایش رشته ها و ظرفیت این دانشگاه ها، تعداد دانشجویان آن به یک میلیون و صدوبیست سه هزار نفر افزایش یافته است
وی در تشریح توزیع دانشجویان کشور در زیر نظامهای مختلف دانشگاهی گفت: تا پایان سال تحصیلی 93-1392، 14درصد دانشجویان کل کشور در دانشگاههای دولتی وابسته به وزارت علوم، 21 درصد در دانشگاه پیام نور، 15درصد در دانشگاه جامع علمی- کاربردی، 4درصد در دانشگاه فنی و حرفه ای، 32درصد در دانشگاه آزاد اسلامی، 9 درصد در موسسات آموزش عالی غیردولتی و 5 درصد در سایر زیر نظامها شاغل به تحصیل بوده اند
معاون آموزشی وزارت علوم با اشاره به توزیع نامتوازن دانشجویان در گروههای مختلف تحصیلی گفت: 34درصد دانشجویان دانشگاههای دولتی، 74 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور و 50 درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی –کاربردی، 38درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و 33درصد دانشجویان موسسات آموزش عالی غیردولتی در رشته های علوم انسانی تحصیل میکنند
وی گفت: 17 درصد دانشجویان دانشگاههای دولتی و دانشگاههای وابسته به وزارت علوم، 8 درصد دانشجویان دانشگاه پیام نور، 6 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در رشته های علوم پایه مشغول به تحصیل هستند
دکتر میلی منفرد افزود: 32 درصد دانشجویان دانشگاههای دولتی، 35 درصد دانشجویان دانشگاه جامع علمی - کاربردی، 59 درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای، 40 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و 51درصد دانشجویان مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی در رشته های گروه فنی و مهندسی تحصیلی میکنند
گفتنی است چهل وهفتمین همایش معاونان آموزشی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی با هدف تبیین سیاستهای ارتقا و توسعه متوازن و هدفمند آموزش عالی و همچنین بهبود سیاستهای جاری در برنامه ریزی آموزش عالی و روزآمد کردن متون درسی باحضور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در دانشگا ه صنعتی امیرکبیر برگزار شد
نوشته شده
در
شنبه 8 شهريور 1393
ساعت
16
توسط
روابط عمومی
ویرایش شده
در
***
ساعت
--
توسط
نظرات شما
نام
نام خانوادگی
ایمیل
کد امنیتی
نظر خود را درباره این مطلب بیان بفرمائید
لطفا صبر کنید...